Snabbtest - Vi hissar (och dissar) Playstation VR2-spel

Medlem
Skrivet av SunShine:

Har inte testat på RE 8 (Village) i VR. Men såg en kille som spelade och man har en fysisk kropp i det spelet verkar det som?
När de visade trailers för PS VR 2 patchen så var det sådana här svävande händer bara. Men när han spelade såg man tydligt armar och så också. Inte bara svävande händer?!

Jag är smått allergisk mot svävande händer i VR. Tar mig ur inlevelsen totalt.

Nja man har inte en fysisk kropp i spelet.
Tittar du på kroppen så ser du bälte med hållare för ammo.
Du kan iofs greppa jackan också för att ta fram ficklampan men jag tror inte man såg det fören jag greppade.
Jag vet inte, tänker inte på det.
Man har synliga händer och underarmar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nja man har inte en fysisk kropp i spelet.
Tittar du på kroppen så ser du bälte med hållare för ammo.
Du kan iofs greppa jackan också för att ta fram ficklampan men jag tror inte man såg det fören jag greppade.
Jag vet inte, tänker inte på det.
Man har synliga händer och underarmar

Ah ok. Men händerna sitter iaf fast i armar då? haha Jag minns i trailerna de visade så var det sådana där svävande händer enbart och jag har aldrig gillat det i VR.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ah ok. Men händerna sitter iaf fast i armar då? haha Jag minns i trailerna de visade så var det sådana där svävande händer enbart och jag har aldrig gillat det i VR.

Jag har faktiskt bara spelat VR turtorialen i spelet, ska börja köra på allvar när jag är klar med Horizon. Men jag gissar att det är samma i hela spelet.
Ja det finns underarmar efter händerna men sträcker du ut armarna långt så tar ju armarna slut eller vad man ska säga.
Personligen inget jag bryr mig om. Man tittar ju som inte på sina händer utan på det man "håller på med"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja ni har rätt. Dom visade först bara händer men det färdiga spelet fick armar mm.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Artikel uppdaterad med info om Gran Turismo 7.

Ni borde testa Pavlov också, tror att det kan vara riktigt intressant för gamla CS spelare.
Har inte provat själv än, men man blir ju sugen med nostalgin och att spelet verkar ha fått bra betyg på andra plattformar.

Och sedan såklart Switchback som släpps 16:e, blir det lite som Pistol Whip? Spelade Pistol Whip första gången igår och det var ju löjligt kul.

123
Skriv svar