Snabbtest - Vi hissar (och dissar) Playstation VR2-spel

Robot
Snabbtest - Vi hissar (och dissar) Playstation VR2-spel

Osäker på vad du ska köpa (och inte köpa) till din nya PSVR2? FZ guidar dig rätt.

#demeo, #kayak-vr-mirage, #moss, #moss-book-ii, #playstation-vr2, #psvr2, #tentacular, #the-last-clockwinder, #townsmen-vr


Medlem

Snyft, så få spel.

Trodde Kajak skulle vara nåt men nu gick det upp för mig varför man lägger undan det efter 15 minuter.

Är så taggad på att för första gången testa VR men tror jag ska vänta några månader till, åtminstone tills något spel som verkar häftigt utannonseras.


signatur

Memento Mori

Medlem

I minst hälften av dessa titlar är det inte ens logiskt med VR, de har bara tvingat in det för sakens skull ju. Inte alls vad man vill se från VR-titlar enligt mig.

Redaktör

Test av Gran Turismo 7 och RE Village är på gång, som sagt. Jag har kört GT7 ett tag nu - det är inte dåligt!


signatur
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

I minst hälften av dessa titlar är det inte ens logiskt med VR, de har bara tvingat in det för sakens skull ju. Inte alls vad man vill se från VR-titlar enligt mig.

Hur menar du nu?
Alla spel är VR spel som inte skulle vara möjligt utan VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Test av Gran Turismo 7 och RE Village är på gång, som sagt. Jag har kört GT7 ett tag nu - det är inte dåligt!

Var det inte du som blev åksjuk av Horizon?

Skulle tycka det var så grymt med Gran Turismo, förutsatt att det är spelbart.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag är mest besviken att Beat Saber inte finns tillgängligt än. Men Rez får duga så länge, det är snällast mot min åksjuka.

Medlem

Spel som inte är in första person går fetbort direkt för mig. Meningen med VR för mig är att vara på plats.
Har själv bara hunnit testa några spel så här långt. Horizon är grymt coolt, Star Wars är trögt i början, men blir snabbt roligare och är riktigt bra enligt mig. Kayak är svinsnyggt och bra att visa för VR-ovana, men kanske inte något man lägger 100 timmar på.

Skulle ha testat Gran Turismo, men min ställning har inte kommit med posten ännu så jag har ingenstans att montera ratten...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Var det inte du som blev åksjuk av Horizon?

Skulle tycka det var så grymt med Gran Turismo, förutsatt att det är spelbart.

Det var jag, ja.


signatur
Skrivet av Slimebeast:

Var det inte du som blev åksjuk av Horizon?

Skulle tycka det var så grymt med Gran Turismo, förutsatt att det är spelbart.

Vad som orsakar och inte orsakar åksjuka är inte så lätt att förutsäga.

Skyrim VR är nog det värsta spelet för min del, speciellt i trappor i det spelet, trotts att det är ett ganska stilla och verklighetstroget spel.

Samtidigt så är Windlands helt lugn för min del, och i det spelet så kastar man sig runt med lianer i 70 km/h.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Vad som orsakar och inte orsakar åksjuka är inte så lätt att förutsäga.

Skyrim VR är nog det värsta spelet för min del, speciellt i trappor i det spelet, trotts att det är ett ganska stilla och verklighetstroget spel.

Samtidigt så är Windlands helt lugn för min del, och i det spelet så kastar man sig runt med lianer i 70 km/h.

Skyrims, och typ alla Bethesda-rpg:er ger mig åksjuka i trappor utan vr, otroligt jobbig kamera i deras spel. Men de är bra ändå.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Snyft, så få spel.

Trodde Kajak skulle vara nåt men nu gick det upp för mig varför man lägger undan det efter 15 minuter.

Är så taggad på att för första gången testa VR men tror jag ska vänta några månader till, åtminstone tills något spel som verkar häftigt utannonseras.

Ja kajak spelet kan man hoppa över. Körde en stund och tror det räcker för mig, bortkastade pengar.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Ja kajak spelet kan man hoppa över. Körde en stund och tror det räcker för mig, bortkastade pengar.

Kajak är mer av en "experience". Spelet har kommit ut från ett demo som funnits på PCVR tidigare.
Men utvecklarna har sagt att multiplayer ska läggas till så om man vill padla mot varandra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Test av Gran Turismo 7 och RE Village är på gång, som sagt. Jag har kört GT7 ett tag nu - det är inte dåligt!

Har petat ner över 500 timmar i gt7 redan och när jag ser klipp o recensioner på att det är dödsläckert i psvr2 blir jag galen. Har inte råd nu

Faa-aan!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Testat i all hast ikväll. Både Horizon och gt7. Riktigt fint headset. Sjukt fina färger jämfört med Quest 2. Ska bli kul detta 😄

Medlem

Ångrar inte att jag avbeställde min PSVR2 när det fortf finns så pass "få" bra titlar ute. Lägger det på framtiden

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har petat ner över 500 timmar i gt7 redan och när jag ser klipp o recensioner på att det är dödsläckert i psvr2 blir jag galen. Har inte råd nu

Faa-aan!

Ja körde lite GT7 i VR idag och det var verkligen en upplevelse. Bilens instrumentbräda och fronten på bilden är lite skarpare än orginalet tycker jag. Jag tycker att Vr läget gör spelet ännu roligare. Har testat flera vr spel idag. Bla kajak och det är ett väldigt bra spel om man vill svettas tror jag.

Medlem

Demeo är crossplay med många olika plattformar så det finns en stor spelarbas nu vid launch. Det är riktigt kul med vänner men även med random folk eller för sig själv. Spelet kan inledningsvis vara ganska svårt så det första äventyret, Black Sarcophagus, rekommenderas för nya spelare.

Medlem

Har ägt 3 olika VR headset tidigare. Köpte en PSVR2 igår lite halvt spontant, eftersom det inte finns så många spel just nu som tilltalar så var jag lite osäker. Men å andra sidan är det en utgift som ändå "komma skall", så varför vänta..

Sjukt imponerad utav panelen, helt kolsvart svärta. Precis som min LG OLED TV.

Jag köpte The Light Brigade, men spontant känns det ganska B faktiskt. En del objekt i miljön känns inte alls som att de är i rätt skala, tex tunnor etc.

Provade Horizon demot, sinnessjukt snyggt! Verkligen den snyggaste VR upplevelse jag haft. Men tyvärr tycker jag det inte är så värst rolig gameplay mekanik att klättra, så det blir nog inget köp.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Har ägt 3 olika VR headset tidigare. Köpte en PSVR2 igår lite halvt spontant, eftersom det inte finns så många spel just nu som tilltalar så var jag lite osäker. Men å andra sidan är det en utgift som ändå "komma skall", så varför vänta..

Sjukt imponerad utav panelen, helt kolsvart svärta. Precis som min LG OLED TV.

Jag köpte The Light Brigade, men spontant känns det ganska B faktiskt. En del objekt i miljön känns inte alls som att de är i rätt skala, tex tunnor etc.

Provade Horizon demot, sinnessjukt snyggt! Verkligen den snyggaste VR upplevelse jag haft. Men tyvärr tycker jag det inte är så värst rolig gameplay mekanik att klättra, så det blir nog inget köp.

Light brigade är enligt mig ett 5/5 spel.
Du ska inte gå och koncentrera dig på tunnorna.
Spela, lås upp klasser, rädda kompisarna uppgradera och varva det flera varv
Ja jag gillar rogue lites

Horizon hat jag kört inledningsvis till "hubb området". Hitils är det ett OK spel, inte mer imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad av flera spel. Moss visste jag var kanon, men Tentacular och The Last Clockwinder är potentiella pärlor. Och Townsmen VR har något speciellt.

Brasklappen är att inga av de här är nya på riktigt, men sånt ska (väl?) komma.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har äntligen fått chansen o testa PS VR 2 nu under kanske en timma.
Spelade GT 7 och dra åt fanders rent utsagt. Vilken upplevelse.

Jag har kört en hel del VR innan men var inte beredd på vad jag fick uppleva här.
Tyckte Driveclub var jäkligt coolt på PS VR men nu framstår det mest som en medioker liten uppvisning.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad av flera spel. Moss visste jag var kanon, men Tentacular och The Last Clockwinder är potentiella pärlor. Och Townsmen VR har något speciellt.

Brasklappen är att inga av de här är nya på riktigt, men sånt ska (väl?) komma.

Jag rekomenderar att testa the light brigade.
Jag fick spela spelet tidigt i beta och det är riktigt kul, speciellt om man gillar rogue-lite spel där man spelar om låser upp saker och uppgraderar.
Att det har bra gun mechanics och känsla med ww2 vapen är extra krydda på moset
Har även magi.
Utvecklarna kommer bygga vidare på spelet också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör

Artikel uppdaterad med info om Gran Turismo 7.


signatur
Medlem

GT7 är värt PSVR2 i sig! Prova att tävla mot Sophy AIn (tidsbegränsat event), sjukt kul när man blir omkörd av Sophy med en flinande emoji och man gör allt för att ge igen 😀 Min son blev triggad av alla hånande emojis och pekade bokstavligt talat finger åt en skrattande Sophy som tryckte ut honom i kurvan 😆

Race Together (Sophy AI)

Medlem

har spelat gt7 rätt ,mycket idag i psvr2 och hade förväntat mig skarpare grafik, spelet på tv är ju knivskarp så kontrasten är ganska tydlig tyvärr.

Redaktör
Skrivet av stesva:

har spelat gt7 rätt ,mycket idag i psvr2 och hade förväntat mig skarpare grafik, spelet på tv är ju knivskarp så kontrasten är ganska tydlig tyvärr.

Så är det, det är inte särskilt snyggt. Eller jo, instrumenten ser bitvis finfina ut, men naturen en bit bort är sämre. Egentligen väntat: PS5:an har inte hur mycket kraft som helst. Belyser väl snarare hur snygga spelen den matar ur sig på vanlig skärm är. Samtidigt funkar GT7 VR helt ok. Var lite orolig för åksjuka den första timmen eller så, men har gått hur bra som helst efter det.


signatur
Medlem

Har mest spelat Synthriders än så länge, riktigt kul och fantastisk musik!
Spelade lite Thumper med. Var lite ljummet första 10 min, men blir väldigt kul när man kommer en bit.
Har spelat tutorial på RE8 och kommit fram till att det kommer bli jobbigt. Bara läskigt att gå omkring med ficklampa ju😅

Har After the fall, Pistol whip, Rez och demot på Puzzling places kvar.

Fick ta en paus nu eftersom att jag vart lite yr av att prova full locomotion i RE8, kanske får hålla mig till snap turning ett tag.

Ska bli kul att se vad dem presenterar ikväll, vågar man hoppas på något out now eller att Alyx är på G?

Tycker fortfarande att det är konstigt att några verkar tycka att det är brist på spel, själv så hinner jag inte med allt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Har mest spelat Synthriders än så länge, riktigt kul och fantastisk musik!
Spelade lite Thumper med. Var lite ljummet första 10 min, men blir väldigt kul när man kommer en bit.
Har spelat tutorial på RE8 och kommit fram till att det kommer bli jobbigt. Bara läskigt att gå omkring med ficklampa ju😅

Har After the fall, Pistol whip, Rez och demot på Puzzling places kvar.

Fick ta en paus nu eftersom att jag vart lite yr av att prova full locomotion i RE8, kanske får hålla mig till snap turning ett tag.

Ska bli kul att se vad dem presenterar ikväll, vågar man hoppas på något out now eller att Alyx är på G?

Tycker fortfarande att det är konstigt att några verkar tycka att det är brist på spel, själv så hinner jag inte med allt.

Smooth turning gpr inte hem i Re village och horizon.
Smetar ut suddigt bara, inte bra för magen
Jag ställde tillbaka till snap turn faktiskt.

Jag vänder mig endå mest fysiskt med kroppen så det spelar ingen roll. Har monterat kabeln i taket med sk pulleys för att slippa ha den kring fötterna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Smooth turning gpr inte hem i Re village och horizon.
Smetar ut suddigt bara, inte bra för magen
Jag ställde tillbaka till snap turn faktiskt.

Jag vänder mig endå mest fysiskt med kroppen så det spelar ingen roll. Har monterat kabeln i taket med sk pulleys för att slippa ha den kring fötterna

Skulle vara kul att veta vad för FPS etc RE8 har. Frågan är om högre FPS skulle kunna motverka illamåendet.
Men det kanske går att vänja sig även med besvärligare spel, men lite tufft nu i början om man inte kör någon comfort setting som snap turning.

Lite sugen på pulleys och jag har ett rum som jag tänkt ha till VR, så det blir nog inte ivägen.

Ingen som provat After the fall, Runner, What the bat eller No man sky?

123
Skriv svar