Nintendoägarna har ett år på sig att flytta eshop-pengarna från Wii U till Switch

Robot
Nintendoägarna har ett år på sig att flytta eshop-pengarna från Wii U till Switch

Snart är eshoppen på Wii U och 3DS ett minne blott.

#3ds, #nintendo, #wiiu


Medlem

Rätt rubbat ändå att Nintendos ägare bundit företagets kapital till Wii U eshop

Skribent
Skrivet av Majoren:

Rätt rubbat ändå att Nintendos ägare bundit företagets kapital till Wii U eshop

haha, ja det kan ju läsas så också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Majoren:

Rätt rubbat ändå att Nintendos ägare bundit företagets kapital till Wii U eshop

Nja snarare smart att få folk att köpa digital valuta så man får in pengar innan de köper spelet. Antagligen kommer dessutom säkert en del spelares pengar brinna inne.

Medlem

Några tips på dolda pärlor man bör köpa till 3DS innan den stänger?
Tänkte slå till på SMT 4 iaf.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Stört ändå att de tvingar folk att köpa Switch för att få behålla pengarna istället för att bara ge tillbaka dem. Eller kan man göra ett Switch-konto utan konsol?

Medlem

Kommer man kunna ladda ner köpta titlar digitalt igen efter nedstägningen eller är det bara att det inte går att köpa längre.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Kommer man kunna ladda ner köpta titlar digitalt igen efter nedstägningen eller är det bara att det inte går att köpa längre.

Ja det går att ladda ned redan köpta spel. Samt gratis spel och gratis updates/DLC För nu.

Man bör dock köpa på sig DLC som kostar pengar till sina spel om man tvekat på det då dessa kommer försvinna för nyköp precis som spelen i sig. Folk kommer ta på sig pirathatten efter detta mest troligt för att få tag i saker men om man som mig har mest fysiska titlar så är man OK så länge man köper på sig de DLC man vill ha.

Medlem

Var det för svårt för Nintendo att autoskapa ett Switch konto till de som äger 3DS eller WiiU? Om de nu inte har någon Switch konsol.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror hellre att många ägare vill flytta över sina köpta spel till Nintendo Switch…

Medlem

Måste vara en bra deal att sälja digitala IOU för Nintendo. Speciellt om de aldrig används.

Inaktiv

Så fort jag fick vår Switch så länkade jag samman mitt konto på Wii U / 2DS med mitt Switch konto. Väldigt praktiskt när kontokorts funktionen togs bort 2019 från Wii U och 3DS här i Europa. Då satte jag bara in pengar på Switch först och sedan handlade jag på Wii U eller min 2DS.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Stört ändå att de tvingar folk att köpa Switch för att få behålla pengarna istället för att bara ge tillbaka dem. Eller kan man göra ett Switch-konto utan konsol?

Är det så illa?
Får starta upp min Wii U och se om det finns några pengar.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv
Koppla ihop ditt Wii U och Switch konto.
Skrivet av Json_81:

Är det så illa?
Får starta upp min Wii U och se om det finns några pengar.

Det går inte längre att sätta in pengar via sin Wii U eller 3DS men annars kan du koppla samman ditt Wii U konto med ditt Switch konto (om du har en Switch).
Så fort man sätter in pengar på sin Switch så syns det även på ens Wii U och 3DS.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det går inte längre att sätta in pengar via sin Wii U eller 3DS men annars kan du koppla samman ditt Wii U konto med ditt Switch konto (om du har en Switch).
Så fort man sätter in pengar på sin Switch så syns det även på ens Wii U och 3DS.

Kass, jag vill inte köpa en switch.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar