Bobby Kotick tros bli kvar som Activisions vd om Microsoft-köpet går i stöpet

Robot
Bobby Kotick tros bli kvar som Activisions vd om Microsoft-köpet går i stöpet

Activision tror affären godkänns - trots att brittisk myndighet ser bekymmer.

#activision-blizzard, #bobby-kotick, #microsoft


Medlem

Piss o skit. Nu hoppas man ju ännu mera att affären går igenom och det snabbt

Medlem
Skrivet av robbis:

Piss o skit. Nu hoppas man ju ännu mera att affären går igenom och det snabbt

eeeeeller så gör man illa dem där det svider som mest. I plånboken.

OM Hitle...erhm Kotick stannar kvar = Ingen inkomst till företaget. (Sluta köpa saker av dem)

Då försvinner han jäkligt fort.

Medlem

Nobody puts Bobby in a corner


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Neroz:

eeeeeller så gör man illa dem där det svider som mest. I plånboken.

OM Hitle...erhm Kotick stannar kvar = Ingen inkomst till företaget. (Sluta köpa saker av dem)

Då försvinner han jäkligt fort.

Lättare sagt än gjort. Majoriteten av deras kunder vet inte ett piss om Bobby Kotick, eller bryr sig. Att rösta med plånboken är ett påhitt som inte fungerar. I en perfekt värld gör det, men vi lever inte i den världen.

Medlem

Jobbigt för folk om han blir kvar som VD efter köpet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Lättare sagt än gjort. Majoriteten av deras kunder vet inte ett piss om Bobby Kotick, eller bryr sig. Att rösta med plånboken är ett påhitt som inte fungerar. I en perfekt värld gör det, men vi lever inte i den världen.

Det vet jag. 99% av kunderna till A/B har inte en aning om vem, vad, hur och varför.

Men det går, även fast chansen är extremt liten, fortfarande att rösta med plånboken. Om det får spridning i framförallt traditionell media och en skara människor börjar, och sedan pratar om det till andra människor och det får större spridning så kan det göra riktigt ont.

Men det är som sagt extremt liten chans.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Lättare sagt än gjort. Majoriteten av deras kunder vet inte ett piss om Bobby Kotick, eller bryr sig. Att rösta med plånboken är ett påhitt som inte fungerar. I en perfekt värld gör det, men vi lever inte i den världen.

Att rösta med plånboken är absolut inte ett påhitt. Inte minst för ens egen skull. Ifall jag handlar prylar från någonstans där jag har starka misstankar om att man har så sjuka arbetsförhållanden att folk skämtar om våldtäkt, våldshotar sina anställda eller på annat sätt missköter sig så vet jag att jag stödjer den verksamheten. Det är precis samma sak som att gå in på en restaurang där man ser att restaurangägaren står och skriker och/eller tafsar på sina anställda och tänka "Ja, det är väl inga problem. Maten är god." Visst mängden restaurangbesökare är färre men i grunden handlar det ju om att du faktiskt väljer att stödja verksamheten.

Man kan tycka det är jobbigt. Detta är ju ganska vanligt, att folk inte orkar ändra vart de har roligt eller äter osv., inte minst i sammanhang gällande mänskliga rättigheter. Folk skambelägger de som säger "Varför stödjer du verksamheten som dagligen missköter sig mot sina anställda och gaslightar dem?" för att de menar att det är elakt då de "egentligen inte har någon påverkan" eller "varför får jag inte ha roligt för att du säger det?"

Ifall man inte tror på det är det en femma, sen kan man ju intala sig själv falskheter för att fortsätta med någonting, men ifall man känner till och accepterar det som händer så gör man också ett val av att gå dit. Verkligheten fungerar så, oavsett hur många kugghjul man känner man behöver föreställa sig för att känna sig meningslös i mängden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Skulle folk spontant sluta betala för WoW, samt skippar nya diablo, så skulle det göra ett avtryck. Men det är det sista folk lär göra. Jag själv kommer absolut inte skippa Diablo IV. Och jag tycker sedan tidigare att WoW är skräp. Så jag lär inte vara bidragande till någon kampanj.

Medlem
Skrivet av Neroz:

eeeeeller så gör man illa dem där det svider som mest. I plånboken.

OM Hitle...erhm Kotick stannar kvar = Ingen inkomst till företaget. (Sluta köpa saker av dem)

Då försvinner han jäkligt fort.

Redan kört... Han kommer få mina pengar när D4 släppt hur som

Medlem
Skrivet av Veonz:

Oj och här trodde jag att företaget skulle bli bättre under Microsofts ledning. Lite tråkigt att läsa faktiskt

Läs en gång till...

Medlem

Sjukt att hålla personalen som gisslan för att köpet ska gå igenom. Borde inte det där räknas som ett direkt hot?

Medlem
Skrivet av maq777:

Läs en gång till...

Hehe. Ja, läste det helt för snabbt, lite pinsamt. Var precis tvärtom. Redigerar det. Hoppas verkligen att Bobby Kotick inte kommer vara kvar, både om köpet går igenom eller inte.

Quake-konnässsör

Dålig för gamers, men kan inte annat än förundras över affärssinnet jeklar vad han får skit, men han rullar runt i pengar

Medlem

Den här affären går ju inte särskilt smidigt, vart lutar det? Går den igenom eller ej?

Medlem

Den lilla griskultingen... Nöff nöff!

Medlem
Skrivet av Neroz:

Det vet jag. 99% av kunderna till A/B har inte en aning om vem, vad, hur och varför.

Men det går, även fast chansen är extremt liten, fortfarande att rösta med plånboken. Om det får spridning i framförallt traditionell media och en skara människor börjar, och sedan pratar om det till andra människor och det får större spridning så kan det göra riktigt ont.

Men det är som sagt extremt liten chans.

Classy att kalla en judisk man för Hitler i ett sammanhang som rör företag, antisemit?

Medlem

Meeen varför då?! Ut med sopan!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

"Men CMA lämnade nyligen en delrapport där man uttryckligen sa att affären kan skada konkurrensen och resultera i högre priser, färre val och mindre innovation."

Haha det tycker jag generellt beskriver spelindustrin i dag och inget som MS ensamt kan bära all skuld till

Medlem

Gallywix sitter kvar mmmm


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av kingzla:

Classy att kalla en judisk man för Hitler i ett sammanhang som rör företag, antisemit?

Suck.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Rimligt tilltal för att man är missnöjd med priset på sina digitala leksaker? Gamers alltså...

Medlem
Skrivet av kingzla:

Rimligt tilltal för att man är missnöjd med priset på sina digitala leksaker? Gamers alltså...

Nej, men att direkt hoppa till att någon är antisemit.

Jag har inte mycket över för folk som kör Godwins law, men problemen med Bobby är knappast priset på spel.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Nej, men att direkt hoppa till att någon är antisemit.

Jag har inte mycket över för folk som kör Godwins law, men problemen med Bobby är knappast priset på spel.

Du får det att låta som ett helt galet antagande att någon som kallar judiska företagsledare för hitler är antisemiter, vilket det inte är. Det var dessutom en fråga. Det har inte med någon lag att göra.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Du får det att låta som ett helt galet antagande att någon som kallar judiska företagsledare för hitler är antisemiter, vilket det inte är. Det var dessutom en fråga. Det har inte med någon lag att göra.

Ja, i detta fallet är det ganska långsökt. Bara för någon råkar vara judisk är de inte immuna mot kritik, även om (som jag skrev) just Godwins law är tramsigt oavsett.

Men du borde kanske både googla på vad Godwins law är och även hur Bobby har skött företaget mot sina anställda.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Ja, i detta fallet är det ganska långsökt. Bara för någon råkar vara judisk är de inte immuna mot kritik, även om (som jag skrev) just Godwins law är tramsigt oavsett.

Men du borde kanske både googla på vad Godwins law är och även hur Bobby har skött företaget mot sina anställda.

Ingen har sagt att judar är immuna mot kritik, men att kalla en judisk man för Hitler är en antisemitisk trop och inte ett dugg långsökt.

Än mindre passande då Hitler var mån om sina anställda, det var judar han behandlade illa.

1
Skriv svar