Alan Wake 2 spelbart från start till mål, Remedy ska årligen släppa nya spel

Robot
Alan Wake 2 spelbart från start till mål, Remedy ska årligen släppa nya spel
Medlem

Tycker det ofta brukar börja gå utför när studios bestämmer sig för att släppa ett spel om året, eller med ljämna intervaller.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Anton Q:

Tycker det ofta brukar börja gå utför när studios bestämmer sig för att släppa ett spel om året, eller med ljämna intervaller.

Håller med, det finns stor risk att detta kommer påverka eller iaf begränsa kvaliteten och/eller storleken på spel. Ser inte mycket positivit med detta, särskilt i dagens spelklimat.

Medlem

Mycket sevärd dokumentär. Om de har lärt sig av sina ambitiösa misstag kan 2an bli en riktig höjdare, första spelet hade all potential men när man inte kan knyta ihop säcken på rätt sätt krackelerar alltihop. Remedy har alltid suttit på det där lilla extra så hoppas på magi denna gången.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tycker det ofta brukar börja gå utför när studios bestämmer sig för att släppa ett spel om året, eller med ljämna intervaller.

Skrivet av anon_119148:

Håller med, det finns stor risk att detta kommer påverka eller iaf begränsa kvaliteten och/eller storleken på spel. Ser inte mycket positivit med detta, särskilt i dagens spelklimat.

Ett spel om året är lite väl ambitiöst kanske. Det går väl, men inte många studios som klarar av det.

FromSoftware är den enda studion jag vet som lyckas, dom släppte ett tag 1 storspel om året, Dark Souls 2(2014), Bloodborne(2015), Dark Souls 3(2016). Annars släpper dom spel i väldigt bra och jämn takt i jämförelse med många andra studios, allt mellan 1-3 år.(Och även lyckas med det)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr

Även Obsidian har väl mäktat med ett större antal bra spel på hyfsat kort tid? Visserligen brukar de vara rätt buggiga, men det tycks de vara oavsett hur lång tid Obsidian får på sig...

Men vi pratar förstås om undantagen nu och inte regeln.

Medlem

Låter bra!! Mer spel till folket!!.. Surt att det är EPiC exklusivt på PC dock


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

"finansiella resultat för 2022[/url]"

"2023 är det hur eller hur Alan Wake II som gäller."

Fredagsfylla? 😂


signatur

Memento Mori

It's not a lake, it's an ocean

Jag har nästan antagit att spelet skulle försenas. Men detta bådar ju oerhört gott. Ska bli intressant att se hur de tacklar att placera Wake i survival horror-genren. Alan Wake innehöll ju en god portion humor och viss självdistans.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

åh, max payne hade fan varit kul igen, bara man kunde skippa cutscenes


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

åh, max payne hade fan varit kul igen, bara man kunde skippa cutscenes

Det kunde man ju? Var väl bara Max Payne 3 man inte kunde det va?

Medlem
Skrivet av Maguz:

https://youtu.be/AoHkGDu0_Hw

Mycket sevärd dokumentär. Om de har lärt sig av sina ambitiösa misstag kan 2an bli en riktig höjdare, första spelet hade all potential men när man inte kan knyta ihop säcken på rätt sätt krackelerar alltihop. Remedy har alltid suttit på det där lilla extra så hoppas på magi denna gången.

Intressant att få höra vilka stora problem de hade under en så lång tid under utvecklingen. Kul när utvecklare avslöjar sånt.

Är det sagt at AW2 ska koma ut i år?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Intressant att få höra vilka stora problem de hade under en så lång tid under utvecklingen. Kul när utvecklare avslöjar sånt.

Är det sagt at AW2 ska koma ut i år?

Det stod "2023" när det visades under The Game Awards 2021, så man får anta att det släpps i år. Men, förseningar är inget nytt dessa dagar tyvärr.

Jag antar att vi får se och höra mer under något av sommarens events, Summer Game Fest i juni är nog troligast.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av undvall:

Det kunde man ju? Var väl bara Max Payne 3 man inte kunde det va?

ja i 3an gick det inte vilket sög, dom första 2 minns jag ärligt talat inte. har för mig det inte gick


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja i 3an gick det inte vilket sög, dom första 2 minns jag ärligt talat inte. har för mig det inte gick

Mm, i 3an var det riktigt irriterande men minnet är lite luddigt angående 1an och 2an. Grymma spel kommer jag ihåg att de var iaf

Medlem

Nu är det dags för mig att spela om Alan Wake. Mitt favoritspel.
Har köpt remaken (eller är det remaster) till Series X. Men VARJE gång jag startar min Xbox så börjar jag spela COD istället. Jag skäms!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av undvall:

Mm, i 3an var det riktigt irriterande men minnet är lite luddigt angående 1an och 2an. Grymma spel kommer jag ihåg att de var iaf

ja jag minns att jag körde med moddar oxå en massa, klarade ju alla spelen många ggr om. matrixmoddar till 1an och 2an var skithäftigt


signatur

//monster

Avstängd

Kommer Alan Wake 2 till Game Pass och Xcloud?

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Tycker det ofta brukar börja gå utför när studios bestämmer sig för att släppa ett spel om året, eller med ljämna intervaller.

Har vi inte sett att det gör för Call Of Duty som säljer så bra.

Däremot kan jag tänka mig att spel blir mycket kortare då dom vill hålla kvalitén uppe och inte har i närheten av de antal anställda som Activision har för Call Of Duty. Lägger dom om strategi att dom flesta jobbar med Alan Wake varje år kan det ju bli bättre. Verkar vara något nytt nu att gå tillbaka till tätare miljö och mer att göra så spelen känns långa och dom kan släppa varje år. Ska ju bli samma med Assassins Creed och kommande Redfall är samma. Kan ju löna sig om man t.ex vill släppa nya DLC ofta och då tjäna en massa pengar på Game Pass och Xcloud. Så lär nog se fler företag som går över till detta system istället för att tjäna mer pengar varje år.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Har vi inte sett att det gör för Call Of Duty som säljer så bra.

Jag vill inte att det ska komma ett nytt Alan Wake varje år som är kompetent utvecklat enligt en konsekvent strategi dom satt in.

Jag måste faktiskt bara ta ett andetag och sluta skriva, ist för att bli så jävlig som jag kan bli när jag svarar på någon som säger något i stil med "vadå det säljer bra, så varför skulle det finnas något problem?".

EDIT: Goddam I couldn't do it.

Jag har absolut inget problem med att förstå varför något liknande skulle kunna vara intressant från ett företagsekonomiskt perspektiv.. Men varför.. I helvete.. Skulle jag bry mig över huvud taget om hur mycket pengar utvecklaren tjänar, när jag utvärderar hurvida ett spel är en trött säck med skit eller inte?

Och varför skulle någon någonsin, som inte är någon sorts bot, försöka försvara ett spel baserat på hur mycket pengar utvecklaren kan stå att tjäna?

Jag är intresserad av vad som gör bra och intressanta spel.
Sen är jag också övertygad om att om spelen du gör inte är bra och intressanta längre, så kommer du om inte idag, så imorgon, sluta tjäna massa pengar på dom.

Hade inte Infinity Ward gjort Call of Duty 4 (ett bra och intressant spel), så hade dom aldrig tjänat en spänn.
Om dom (som börajr bli tydligt är fallet) aldrig gör ett bra och intressant spel igen, så kommer dom att försvinna.

För att säga en sån sak så kräver jag nästan att du ska vara 11 år gammal och född i övre medelklass för att jag ska ha något sorts förstående över huvud taget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

För att säga en sån sak så kräver jag nästan att du ska vara 11 år gammal och född i övre medelklass för att jag ska ha något sorts förstående över huvud taget.

"Men vjadå? Äj det inte bja om föjetag tjänaj pengaj?"


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

"Men vjadå? Äj det inte bja om föjetag tjänaj pengaj?"


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar