Spana in 10 magiska minuter från Hogwarts Legacys VR-mod

Robot
Spana in 10 magiska minuter från Hogwarts Legacys VR-mod
Medlem

Knappast nåt man skulle orka genom hela spelet med, men konceptet att utforska Hogwarts i VR är ju jäkligt häftigt. Hade man tagit den här videon och skickat den tillbaka till 2001 hade mitt tioåriga jag skitit på sig av häpnad.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det är Unreal Engine VR Injector mod som moddaren "Praydog" håller på att skapa som gör detta möjligt.

När den släpps så kommer det göra det enklare för alla moddare att anväbda sig av den för att lägga in VR support i alla UE spel.
Allt ifrån allra enklaste från att bara ha ett VR läge men spela på samma sätt som vanlig handkontroll tex. Eller så med motion controller support.
Ja många som sett hur enkelt det kommer vara säger att det gör att vanliga spelutvecklare kommer uppfattas som "dumma" som inte kan lägga in VR support från och med nu i sina spel. Utan att moddare mpste gör det

Det är praydog som ligger bakom Re engine moddarna som bla gör så att man kan spela Re 2, 3, 7 & 8 i VR med motion controllers på PC.

Argumentet att det inte finns spel för VR stämmer inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Villhöver ett "reellt" Hogwarts i VR. Helst igår.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alltid föredragit förstaperson, med så avskalat användargränssnitt som möjligt. Där spelen är designade efter att man behöver ta in världen, uppmärksamma vart man befinner sig, läsa kartor, vägskyltar, behöver fråga efter vägen eller beskrivningar av det / den man söker efter. En del utav spelet ska vara själva utforskandet, med en risk att kunna bli vilsen, göra fel, att det blir en del utav äventyret, risken och spänningen.

Tyvärr är nästan alla spel idag designade efter följa questmarkers, questtrails, questarrows och liknande. Helt själlöst, uppstyrt och förutsägbart. Spel man kan lira igenom halvsovande. Otrolig bortkastad potential.

Min stackars dator får kämpa med att ens rendera The Lab så tror inte jag ens vågar försöka med detta. Men det ser helt underbart ut för er med dubbla 4090.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Min stackars dator får kämpa med att ens rendera The Lab så tror inte jag ens vågar försöka med detta. Men det ser helt underbart ut för er med dubbla 4090.

SLI-stöd finns väl inte på 4000-serien?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

SLI-stöd finns väl inte på 4000-serien?

SLI är dött o begravet sedan länge


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Daemn, det där såg ju riktigt trevligt ut

1
Skriv svar