New Vegas-regissören öppen för mer Fallout, Kalifornien lockar

Robot
New Vegas-regissören öppen för mer Fallout, Kalifornien lockar

Inte första gången Obsidian uttryckt intresse.

#fallout, #fallout-new-vegas, #obsidian-entertainment


Gnällkuk

Att frivilligt vilja spela ett nytt spel i CE-motorn om det finns andra alternativ låter ju som en no-brainer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alltså är det den 7e artikeln om detta detta år?

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså är det den 7e artikeln om detta detta år?

Gäller att bygga upp intresse liksom.

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså är det den 7e artikeln om detta detta år?

Ingen aning. Det är första gången jag läser om det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att frivilligt vilja spela ett nytt spel i CE-motorn om det finns andra alternativ låter ju som en no-brainer.

Exakt, väljer lätt CE-spel!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att frivilligt vilja spela ett nytt spel i CE-motorn om det finns andra alternativ låter ju som en no-brainer.

Det finns inga alternativ till Bethesdas spel dock. Det finns många utvecklare som kan skapa miljöer vackrare och mer buggfria än Bethesda, men ingen kommer ens i närheten av att kunna skapa lika bra atmosfär när det kommer till utforskande och samma stil i världsbyggande. Absolut ingen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det finns inga alternativ till Bethesdas spel dock. Det finns många utvecklare som kan skapa miljöer vackrare och mer buggfria än Bethesda, men ingen kommer ens i närheten av att kunna skapa lika bra atmosfär när det kommer till utforskande och samma stil i världsbyggande. Absolut ingen.

Nu tar du i lite. Bethesda är kung, inget snack. Men CD Projekt RED, Larian & Obsidian har väl ändå varit där och nosat...

Medlem
Skrivet av maq777:

Nu tar du i lite. Bethesda är kung, inget snack. Men CD Projekt RED, Larian & Obsidian har väl ändå varit där och nosat...

Håller med att Bethesda är nog dom som har hållt på längst men nu när dom typ bara gör ett spel i deceniett så måste jag erkänna att andra studios gör bättre och mera intressanta världar helt enkelt. Men nostalgin för Bethesda går inte att slå

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det finns inga alternativ till Bethesdas spel dock. Det finns många utvecklare som kan skapa miljöer vackrare och mer buggfria än Bethesda, men ingen kommer ens i närheten av att kunna skapa lika bra atmosfär när det kommer till utforskande och samma stil i världsbyggande. Absolut ingen.

Om du menar inga alternativ när det gäller "more is more" så visst, för majoriteten av deras spel tycker jag lider av att dom bara vill ha mer och större innehåll istället för att se till att det blir lite polish på grejerna också. Är otroligt trött på buggar, och därmed också Bethesda. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det finns inga alternativ till Bethesdas spel dock. Det finns många utvecklare som kan skapa miljöer vackrare och mer buggfria än Bethesda, men ingen kommer ens i närheten av att kunna skapa lika bra atmosfär när det kommer till utforskande och samma stil i världsbyggande. Absolut ingen.

Skrivet av NizzeG:

Håller med att Bethesda är nog dom som har hållt på längst men nu när dom typ bara gör ett spel i deceniett så måste jag erkänna att andra studios gör bättre och mera intressanta världar helt enkelt. Men nostalgin för Bethesda går inte att slå

Obidian? FO: Vegas totalt krossar FO3 och FO4 när det kommer till story och meningsfulla val.
Skulle nog säga att Horizon serien ligger väldigt högt nu med, vinner stort i spelbarhet i alla fall, även om det inte är så meningsfulla val som i Vegas.

Så ja, det finns helt klart alternativ om man vill spela open world RPG som håller riktigt hög klass. Bethesda har inte gjort något vettigt sen Skyrim och det har hänt en hel del sen dess, det är tråkigt om det inte sker någon utveckling med Starfield, har inte sett något revolutionerande än så länge i alla fall.

Medlem
Skrivet av maq777:

Nu tar du i lite. Bethesda är kung, inget snack. Men CD Projekt RED, Larian & Obsidian har väl ändå varit där och nosat...

Skrivet av RaXha:

Om du menar inga alternativ när det gäller "more is more" så visst, för majoriteten av deras spel tycker jag lider av att dom bara vill ha mer och större innehåll istället för att se till att det blir lite polish på grejerna också. Är otroligt trött på buggar, och därmed också Bethesda. 🤷‍♂️

Nja inte riktigt. Jag snackar om kvaliteten på deras öppna världar. Jämför Points of Interests i Witcher 3 med Skyrims. I Witcher 3 så är utforskandet inte belönande på samma sätt, det blev bättre i Blood and Wine, men det nådde fortfarande inte ända fram. I Skyrim, Oblivion eller till och med Fallout 3 så finns det i regel alltid något intressant att upptäcka i varje point of interest. Omärkta quests, visuellt berättande etc. Det enda spel jag kan tänka mig som kommit i närheten är Fallout New Vegas.

Story har aldrig varit Bethesdas starka sida, skulle till och med hävda att det enda spelet dom gjort som haft en riktigt bra handling är Morrowind. Men att utforska deras världar, det är där magin finns. Dom kan inte skriva en handling för att rädda sina liv, men dom är då banne mig världsledande när det kommer till världsbyggande.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Obidian? FO: Vegas totalt krossar FO3 och FO4 när det kommer till story och meningsfulla val.

Absolut, inget snack om saken. Men om man ignorerar story, vilket aldrig riktigt varit huvudpoängen med Bethesdas spel till att börja med. Vilket spel är mer kul att utforska? Fallout 4 eller New Vegas? New Vegas är ett bättre rollspel, Fallout 4 har en bättre öppen värld.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Absolut, inget snack om saken. Men om man ignorerar story, vilket aldrig riktigt varit huvudpoängen med Bethesdas spel till att börja med. Vilket spel är mer kul att utforska? Fallout 4 eller New Vegas? New Vegas är ett bättre rollspel, Fallout 4 har en bättre öppen värld.

Fallout 4 är ett roligt spel (med moddar) men inte ett bra fallout spel stor skillnad för mig som fallout fan sedan sent 90tal.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Fallout 4 är ett roligt spel (med moddar) men inte ett bra fallout spel stor skillnad för mig som fallout fan sedan sent 90tal.

Helt korrekt, Fallout 4 är inte ett bra Falloutspel, men det är inte heller argumentet jag förde fram, utan pratar om den öppna världen i sig.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Fallout 4 är ett roligt spel (med moddar) men inte ett bra fallout spel stor skillnad för mig som fallout fan sedan sent 90tal.

Ja, det är frustrerande hur mycket bättre världsuppbyggnaden är i första spelet jämfört med Bethesda's Fallout.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Helt korrekt, Fallout 4 är inte ett bra Falloutspel, men det är inte heller argumentet jag förde fram, utan pratar om den öppna världen i sig.

Nej det trodde jag inte heller men då är vi inne i bara kategorien öppna världar spel och då tycker jag inte att FO4 håller just pga. hur lite fallout känsla det faktiskt förmedlar eller postapokalyps då tycker att tex. Horizon gör den delen bättre.

Då blir det mer sandbox där jag måste tillföra roliga upplevelser med moddar för att det skall vara roligt för känslan att utforska FO4 kontra ex. skyrim faller ganska hårt med just för att världsbyggandet i FO4 är undermåligt.

Som sagt jag har haft roligt med FO4 med vissa quests och lite utforskning men inte utan ansträngning från egen sida (läs moddarnas ansträngning). Har trots allt 500+ timmar i det som för min del är mycket i ett spel.

Medlem

Den stora fördelen Bethesda har gentemot andra öppen värld-spelutvecklare är att en väldigt stor majoritet av innehållet (typ föremål, NPC:er, dörrar osv) går att interagera med och detta på ett förutsägbart sätt. I de flesta andra spel är det mestadels kulisser och kontrollerna är plötsligt låsta vad gäller vissa saker. Plus att deras spel inte är såna där "utropstecken ovanför uppdragsgivares huvuden"-spel.

Medlem

De enda Bethesda-spel som är bra är de som de lejer ut till andra utvecklare. Bethesda klarar inte av att göra världar som inte känns som döda och tunna kulisser.

Medlem

missade tyvärr vegas av någon dum anledning, så måste ju hoppas på fallout 5 istället. synd att det inte redan är på g sedan länge (eller?)


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

missade tyvärr vegas av någon dum anledning, så måste ju hoppas på fallout 5 istället. synd att det inte redan är på g sedan länge (eller?)

Om det blir Bethesda som gör spelet så får du nog räkna med 5 år till.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Om det blir Bethesda som gör spelet så får du nog räkna med 5 år till.

hehe ja jag vet, minst 5 år till. hinner väl bli pensionär innan


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hehe ja jag vet, minst 5 år till. hinner väl bli pensionär innan

Man får hoppas att Microsoft flyttar om licenserna, så att dem inte är bundna till studio utan intresse istället.

Skulle tillexempel gärna se Starcraft 3rd person spel från Gears of war utvecklarna.

FO i UE5 skulle nog också passa riktigt bra.
UE5 verkar helt fantastisk för open world.

Lite kluven, men ett Microsoft alternativ till UE/Unity främst för deras egna spel skulle kunna vara intressant.

1
Skriv svar