11/11 - I dag släpps Starfi... ähum, Skyrim fyller 11 år!

Robot
11/11 - I dag släpps Starfi... ähum, Skyrim fyller 11 år!

Hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra!

#bethesda, #skyrim, #starfield, #the-elder-scrolls


Gnällkuk

Får vi ingen 11/11/11-utgåva? Lite besviken ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Känns som i går minns hur hooked jag blev av spelet och på den tiden var det kallt och snöigt i Stockholm så det var det perfekta vinterspelet.

Redaktör
Ponny

Det dittills största spelet (på fler än ett sätt) jag recenserade. Kommer ihåg att jag var så löjligt glad spelet igenom, och det är väl ett gott betyg om något?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag köpte mjöd från Polen för min premiärsitnning med spelet den kvällen. Goda minnen. Sjukt att det redan är 11 år sedan.

Spelet är helt klart en milstolpe i branchen. Grymt.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Får vi ingen 11/11/11-utgåva? Lite besviken ändå.

Den är redan släppt.


signatur
Medlem

Så otroligt bra spel! Många äventyrskvällar har det blivit genom åren.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

svårt å tänka sig att detta spel är nyare än GTA 5 men gta har åldrats mkt bättre


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

svårt å tänka sig att detta spel är nyare än GTA 5 men gta har åldrats mkt bättre

Kanske för att GTA V är nyare? Skyrim kom 2011, GTA V 2013.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

svårt å tänka sig att detta spel är nyare än GTA 5 men gta har åldrats mkt bättre

Vad röker du? Skyrim är inte alls nyare än GTA 5. Det skiljer dessutom 2 hela år mellan spelen!

Medlem

Nyhetstorka?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta är nästan värt att firas! Jag önskar att jag bara kunde sätta in mitt Skyrim från xbox360 i mitt Series X, men var är bakåtkompatibilitet när man faktiskt behöver det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nyhetstorka?

Du är på en spelsida? Vad gjorde du för 11 år sedan, på dag 11 i månad 11? Jag som många andra spelade Skyrim - det är värt att fira och uppmärksamma!

Medlem
Skrivet av maq777:

Vad röker du? Skyrim är inte alls nyare än GTA 5. Det skiljer dessutom 2 hela år mellan spelen!

jag röker bärs jag skrev dom i fel ordning


signatur

//monster

Medlem

Minns (eller ja..) en spelsejour jag haft med spelet en natt efter att ha kommit hem från krogen, dagen efter när jag startade spelet stod jag mitt ute i bushen på nåt ställe jag aldrig sett/varit på förut. Inget minne av hur jag kommit dit eller va fan jag gjorde där.

Klarade aldrig av Skyrim, men nu har man ju fått tillgång till diverse utgåvor. Varit sugen på att ge det ett nytt försök. Någon som har åsikt/rekommendation om ifall det ska spelas på PC eller PS5? Spelade det PS3 senaste gången det begav sig.

Medlem

Att det skulle ta nästan 11 år innan jag började spela det på allvar, trots att jag har det på en plattform för mycket.

För att kompensera spelar jag det på samtliga nu!

Fus Ro Dah (komiska är att jag glömmer använda skriken och tycker heller inte om mekaniken)!

Medlem

Hinner nog passera 40 innan nästa elder scrolls kommer


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Du är på en spelsida? Vad gjorde du för 11 år sedan, på dag 11 i månad 11? Jag som många andra spelade Skyrim - det är värt att fira och uppmärksamma!

Det är udda att skriva bara. Det är ju inte 10 år direkt, eller 15. Det finns ju massa spel som fyllt 11 i år eller än mera.

Och vad jag gjorde: skrev här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bästa spelet jag spelat hittills.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är udda att skriva bara. Det är ju inte 10 år direkt, eller 15. Det finns ju massa spel som fyllt 11 i år eller än mera.

Och vad jag gjorde: skrev här...

Kan inte minnas att FZ skrev om Skyrims 10årsjubileum förra året. Kanske är det en större grej med 11 år i och med all elvor som fanns med i releasedatumet.

Sen skulle ju Starfield ha släppts idag egentligen lol. Så nåt måste man ju fira. Kanske firar vi för att glömma:p

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Det är udda att skriva bara. Det är ju inte 10 år direkt, eller 15. Det finns ju massa spel som fyllt 11 i år eller än mera.

Och vad jag gjorde: skrev här...

Bethesda gör spel som folk (väldigt mycket folk) gillar och/eller köper. Och denna dag gäller det både ett gammalt och ett nytt Beth-spel. Därför blev det nyhet, även om det vanliga nyhetsvärdet kanske inte är jättestort. Å andra sidan... 11 år sen 11/11/11 - bam! Nyhetsvärde!


signatur
Redaktör
Skrivet av herrPuffy:

Kan inte minnas att FZ skrev om Skyrims 10årsjubileum förra året. Kanske är det en större grej med 11 år i och med all elvor som fanns med i releasedatumet.

Sen skulle ju Starfield ha släppts idag egentligen lol. Så nåt måste man ju fira. Kanske firar vi för att glömma:p

Skyrim 10 år - jodå, vi skrev.


signatur
Medlem

Singels Day också.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Bethesda gör spel som folk (väldigt mycket folk) gillar och/eller köper. Och denna dag gäller det både ett gammalt och ett nytt Beth-spel. Därför blev det nyhet, även om det vanliga nyhetsvärdet kanske inte är jättestort. Å andra sidan... 11 år sen 11/11/11 - bam! Nyhetsvärde!

Iom alla 11:or kan jag nog tycka att 11 år slår större just denna gång än 10. Snyggt att ni publicera artiklen kl 11:11, det är bonus! 🧁

Redaktör
Skrivet av Maysay:

Singels Day också.

Dubbelt upp!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Den är redan släppt.

Ah, tänkte väl. Inte skulle väl den gode Todd bara låta detta tillfälle segla förbi.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Ah, tänkte väl. Inte skulle väl den gode Todd bara låta detta tillfälle segla förbi.

Prexactly!


signatur
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Får vi ingen 11/11/11-utgåva? Lite besviken ändå.

Om 89 år så kanske, håll ut.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Grattis mannen

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

A right!

12
Skriv svar