Xbox Game Pass - November 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November 2022 - Part 1

Kalendern visar på november och dags för månadens första Xbox Game Pass-omgång. Ännu en riktigt stabil omgång spel blir det dessutom med en hel drös spel som släpps direkt på tjänsten! Obsidians lilla sidoprojekt Pentiment, ett äventyr i 1500-talets Bayern, ser ut att bli både bra och tokigt och släpps den 15:e. Somerville, från folk som gjorde Limbo och Inside, kommer också direkt på releasedagen. Det är inte slut på Dag 1-släppen där dock, vi får också Ghost Song och Football Manager 2023 direkt.

Dessutom så dyker Return to Monkey Island upp, liksom Vampire Survivors och Legend of Tianding, på Xbox-releasedagen. PC får lite egna tillskott i form av The Walking Dead: A new Frontier och The Walking Dead: Michonne som båda sedan tidigare finns på konsolpasset. EDIT: De båda TWD-spelen är för tillfället inte tillgängliga på PC, oklart varför.

Det kommer också en del trevliga uppdateringar till de levande spelen:

8:e november är det dags för Halo Infinite att få sin Winter Update, som är typ Season 2,5 med gratis battlepass, två nya maps, modes, nytt XP-system och events. För att inte tala om co-op och Forge!

Den 11:e firar Microsoft Flight Simulator 40-årsjubileum och släpper sin 40th Anniversary Update med nya plan, helikoptrar och annat skojsefriskt.

Sea of Thieves kör Return of the Damned, ett tidbegränsat äventyr mellan den 3:e och 17:e november.

Vill ni kolla in vad oktober hade att bjuda på så hittar ni de trådarna här:
Xbox Game Pass - Oktober 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - Oktober 2022 - Part 2

Nya titlar:

The Legend of Tianding (Ute nu, konsol+PC+cloud)

The Walking Dead: A New Frontier - The Complete Season (Ute nu, PC)

The Walking Dead: Michonne (Ute nu, PC)

Ghost Song (3 nov, konsol+PC+cloud)

Football Manager 2023 (8 nov, konsol+PC+cloud)

Return to Monkey Island (8 nov, konsol+PC+cloud)

Vampire Survivors (10 nov, konsol)

Pentiment (15 nov, konsol+PC+cloud)

Somerville (15 nov, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 8 nov: Football Manager 2022. Den 15 nov: Art of Rally, Fae Tactics, Next Space Rebel, One Step from Eden, Supraland.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Men herregud. Hur ska jag hinna spela allt jag vill. En månad helt i min smak.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Men herregud. Hur ska jag hinna spela allt jag vill. En månad helt i min smak.

Så jäkla mycket bra spel... Jag håller fortfarande på med A Plague Tale: Requiem... hehe.

Vilka är dina favoriter den här gången?


signatur

Jump in.

Medlem

Pentiment och Somerville blir det för mig den här månaden.

Medlem

Är mest intresserad av pentiment denna månad


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

the walking dead serien blir skoj om det är hela och man inte behöver köpa avsnitt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zero303:

the walking dead serien blir skoj om det är hela och man inte behöver köpa avsnitt.

Det är hela!


signatur

Jump in.

Medlem

Fantastisk månad! Var så nära att köpa monkey island igår på steam. Tur man väntade.

Medlem

Halo Infinite Co-op och Monkey Island gör att jag lätt kommer att prenumera i november. Resten denna månad var inte så intressant för mig. Men det finns ju mycket annat.

Medlem

Återigen massa C indie spel....


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Halo Infinite Co-op och Monkey Island gör att jag lätt kommer att prenumera i november. Resten denna månad var inte så intressant för mig. Men det finns ju mycket annat.

Vet någon om ultimate (xbox live gold) behövs eller räcker det med basabonnemang för halo coop?

Medlem

Oh snap vilken grym månad! Pentiment, monkey Island och fm23 för min del visste inte att mi skulle komma till gamepass, perfekt ju!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så jäkla mycket bra spel... Jag håller fortfarande på med A Plague Tale: Requiem... hehe.

Vilka är dina favoriter den här gången?

Jag har redan spelat Monkey Island och Vampire Survivors. Vilka båda är toppenspel!!!

Men jag kommer spela följande, troligtvis i den ordningen:
* The Legend of Tianding
* Pentiment
* Somerville
* Ghost Song
* The Walking Dead

Oh ja, jag är inte heller klar med Plague Tale...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av tuxsmasher:

Vet någon om ultimate (xbox live gold) behövs eller räcker det med basabonnemang för halo coop?

Vet inte säkert, men om jag skulle gissa så behövs det Gold. MP och kampanjen är ju separata delar, varav den senare inte är gratis och då lär det behövas Gold för online-spelande.

Skrivet av maq777:

Jag har redan spelat Monkey Island och Vampire Survivors. Vilka båda är toppenspel!!!

Men jag kommer spela följande, troligtvis i den ordningen:
* The Legend of Tianding
* Pentiment
* Somerville
* Ghost Song
* The Walking Dead

Oh ja, jag är inte heller klar med Plague Tale...

Haha, najs. Bra start på månaden då ja


signatur

Jump in.

Medlem

Dune Spice Wars kommer också, vet dock inte om det blir just november
https://news.xbox.com/en-us/2022/11/01/dune-spice-wars-availa...

It's not a lake, it's an ocean

Jösses, vilken månad. Och så Sonic Frontiers och God of War Ragnarök på det... Return to Monkey Island, Pentiment och Somerville vill jag testa. Men först måst jag bli klar med A Plague Tale: Requiem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Dune: Spice Wars. Det kommer tydligen "mycket snart". Som någon annan också skrivit om.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Vercadi:

Dune Spice Wars kommer också, vet dock inte om det blir just november
https://news.xbox.com/en-us/2022/11/01/dune-spice-wars-availa...

Skrivet av Freeman79a:

Dune: Spice Wars. Det kommer tydligen "mycket snart". Som någon annan också skrivit om.

Jupp, så fort det har datum så hamnar det i rätt tråd. Det här är ju som vanligt bara halva månaden, kan ju vara planerat för andra halvan eller så random-droppas det, har ju hänt förr


signatur

Jump in.

Medlem

Ghost Song är riktigt bra.

Medlem

Somerville, helvete vilket vackert spel, verkar va ett spel helt i min smak. Trailern gav mig gåshud, gillar artystylen och miljöerna.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Zerox_no1:

Ghost Song är riktigt bra.

Det har fått ruggigt bra recensioner.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Ghost Song är riktigt bra.

Ett lååååååångsamt metroid säger jag efter ett par timmar in!

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Ghost Song är riktigt bra.

Skrivet av Ruffles:

Det har fått ruggigt bra recensioner.

Skrivet av maq777:

Ett lååååååångsamt metroid säger jag efter ett par timmar in!

Det var helt ok. Det fanns många irritationsmoment och lite otydligt på sina ställen. Jag uppskattar dark souls mekaniken till viss del. Storyn var klart godkänd också.
Överlag ett helt ok metroidvania spel 7/10 enligt mig.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det var helt ok. Det fanns många irritationsmoment och lite otydligt på sina ställen. Jag uppskattar dark souls mekaniken till viss del. Storyn var klart godkänd också.
Överlag ett helt ok metroidvania spel 7/10 enligt mig.

Har du prövat Moonscars som kom förra månaden? Svårare, men lite bättre.

Medlem
Skrivet av maq777:

Har du prövat Moonscars som kom förra månaden? Svårare, men lite bättre.

Jag tackar för tipset! Jag har inte testat det ännu 👍

Medlem
Skrivet av maq777:

Ett lååååååångsamt metroid säger jag efter ett par timmar in!

Vad är det som är långsamt?

Skrivet av Kavakava83:

Det var helt ok. Det fanns många irritationsmoment och lite otydligt på sina ställen. Jag uppskattar dark souls mekaniken till viss del. Storyn var klart godkänd också.
Överlag ett helt ok metroidvania spel 7/10 enligt mig.

Hunnit hämta tre av delarna, kommit upp i lvl 30 och har inte upplevt en massa irritationsmoment. Vad är det som är otydligt i spelet? Det är ju lätt att förstå.

Medlem

Nackdelen med gp, för mycket intressant.
Speciellt indie som annars ofta kostar 200 per spel

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Nackdelen med gp, för mycket intressant.
Speciellt indie som annars ofta kostar 200 per spel

Kan bara hålla med, sen är man lite orolig att vissa spel hinner försvinna från GP innan man hinner köra dem...

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Vad är det som är långsamt?

Hunnit hämta tre av delarna, kommit upp i lvl 30 och har inte upplevt en massa irritationsmoment. Vad är det som är otydligt i spelet? Det är ju lätt att förstå.

Jag klarade av spelet igår och som helhet är det som sagt ett bra spel.

Jag störde mig på tillgängligheten i att kartan var otydligt och jag hade önskat att det gick att zooma in mer (körde på tv).
Vidare var det lite väl mycket backtracking.
Levelsystemet hade kunnat varit annorlunda och mer förklarat

Jag gillade huvudstoryn och protagonisten var mystisk på ett bra sätt, lite som att man själv får fylla i luckorna.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gaara:

Kan bara hålla med, sen är man lite orolig att vissa spel hinner försvinna från GP innan man hinner köra dem...

De flesta stannar ett år, några få kortare tid men många längre och några kommer tillbaka. Men riktmärket för third party-spel är ett år minst.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar