Sony och Tencent köper 30 % av Elden Ring-studion From Software

Robot
Sony och Tencent köper 30 % av Elden Ring-studion From Software

From Software tar in pengar för att göra (ännu) bättre spel.

#elden-ring, #from-software, #sony, #tencent


Medlem

FromSoftware*.

Så länge FromSoftware får göra sitt precis som dom alltid har gjort bryr jag mig inte riktigt. Vill DOCk inte se exklusiva titlar från dom, tack.

Samt som det står i texten kanske FromSoftware kan vara både utgivare och skapare framöver.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jaaahoop. Då lär vi se ett Bloodborne 2 framöver. Jag som hoppades att det skulle få vara ett fristående mästerverk och att From skulle skapa något Soulsborne i en framtidsmiljö.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Det är bara något man säger så klart, självklart har de pengar, hur mycket som helst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Mycket vill ha mer.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nej fy för Tencent, bojkott av fromSoftware

Medlem
Skrivet av Fezk:

FromSoftware*.
Vill DOCk inte se exklusiva titlar från dom, tack.

Håller med. Både Demon's Souls och Bloodborne borde vara multiplattform.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Nej fy för Tencent, bojkott av fromSoftware

Ska du bojkotta allting som har med Tencent att göra, blir det inte mycket spel framöver... tyvärr.

Medlem

Köper inte att det skulle vara för att dom vill stärka sin spelbudget
Den är nog mer eller mindre oberoende vid det här laget.
Kostar det mer än dom har råd med så gör dom antagligen för mycket eller för fel.

Såhär funkar det då va:
Dom som har makt/chefspositioner på From kommer få massa pengar pga detta...

Med det sagt säger jag inte att det är dåligt.
Tycker det känns halvinskränkt att bojkotta allt Tencent bara för att det är kinesiskt.
Dom har ju iaf haft mycket mindre destruktiv inverkan på studios som dom köpt in sig än t.ex. E.A. (samt typ alla andra)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Det är nog succén med Elden Ring som gör att man tar detta kliv.

De ser hur stor del Bandai Namco tar av kakan och vill kunna ge ut spelen och äga IP:n själva. Nu får man kanske tillgång till Sonys och Tencents distributionskedjor också.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Tror du att vinsten på ett spel är 500 kr per såld upplaga? Även om det vore så, tror du att vinsten börjar räknas från noll när spelet går till försäljning? Nej och nej.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Vill man växa kan man aldrig få för mycket pengar. Alla giganter var små företag i början.

Medlem

Vad jag googlade mig till så har Bloodborne (låst till playstation släpptes 2015) sålt 3 miljoner, medans Darksouls 3 som är multiplattform sålt 10 miljoner, släpptes 2016.

Bloodborne är ju ändå ett bättre spel tycker jag personligen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av vamp:

Soulsborne i en framtidsmiljö.

kan rekommendera the surge 2.

Medlem

För min del spelar det ingen roll då jag ändå inte gillar FromSoftware's spel.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Nej fy för Tencent, bojkott av fromSoftware

Haha lycka till. Slår vad om att du nyttjar mycket de redan äger delar av😅 Bojkottar du Spotify, Discord, Ubisoft, Epic, Blizzard osv också?

Medlem

Ytterligare en halvhjärtad satsning från Sony. Microsoft köper studios och utgivare för att stärka Xbox med exklusiviteter medan Sony slänger in fattiga 14% i en utvecklare som släppt samma spel sedan 2014.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ytterligare en halvhjärtad satsning från Sony. Microsoft köper studios och utgivare för att stärka Xbox med exklusiviteter medan Sony slänger in fattiga 14% i en utvecklare som släppt samma spel sedan 2014.

Och vad vill du få ut av din kommentar?

Medlem

Kommunisternas fingrar finns i alla syltburkar idag.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Mer vill ha mer. Nu har de fått smaka på de riktigt stora pengarna.
Snart blir de som Blizzard och/eller CD Project RED.
Den goda tiden är över! Inget varar för evigt.

Medlem

"tar in pengar för att göra (ännu) bättre spel."

Som man i åratal hört från utvecklare som blivit helt eller delvis uppköpta.

Väntar fortfarande på de bättre spelen.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kommunisternas fingrar finns i alla syltburkar idag.

Hur utmärker sig det kommunistiska i Tencents spelutveckling? Är Tencent kommunistiskt? Är Kina kommunistiskt? Är Tencent kapitalistiskt? Är Kina kapitalistiskt? Kan man vara både och?

Edit: Ma Huateng, Tencents VD, hade i mars i år en beräknad förmögenhet på $44 miljarder. Skall inte arbetarna äga medlen om det nu är kommunism? Kanske de inte alla skall äga lika mycket?

Medlem
Skrivet av filbunke:

Hur utmärker sig det kommunistiska i Tencents spelutveckling? Är Tencent kommunistiskt? Är Kina kommunistiskt? Är Tencent kapitalistiskt? Är Kina kapitalistiskt? Kan man vara både och?

Edit: Ma Huateng, Tencents VD, hade i mars i år en beräknad förmögenhet på $44 miljarder. Skall inte arbetarna äga medlen om det nu är kommunism? Kanske de inte alla skall äga lika mycket?

Säg det till kommunisterna... Tencent har nära band till den kommunistiska regimen, och agerar i deras intressen. Sen att kommunisterna hycklar, precis som de gjorde under Lenin, Stalin och precis ALLA ANDRA kommunistiska ledare... det säger en hel del om kommunister.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Säg det till kommunisterna... Tencent har nära band till den kommunistiska regimen, och agerar i deras intressen. Sen att kommunisterna hycklar, precis som de gjorde under Lenin, Stalin och precis ALLA ANDRA kommunistiska ledare... det säger en hel del om kommunister.

Försök svara på min fråga. Annat än att Kina kallar sig kommunistiskt i namnet, på vilket sätt utmärker sig kommunismen när det gäller Tencent? Eller dagens Kina? Och namnet, Nordkorea kallar sig demokratiskt, är de det?

Finns det kapitalism hos Tencent eller dagens Kina? Eller är båda 100% kommunistiska?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Säg det till kommunisterna... Tencent har nära band till den kommunistiska regimen, och agerar i deras intressen. Sen att kommunisterna hycklar, precis som de gjorde under Lenin, Stalin och precis ALLA ANDRA kommunistiska ledare... det säger en hel del om kommunister.

Jo men jag tror han undrade, vilka ideal, enligt kommunismens definition, följer tencent?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Nej så funkar det ju inte. Räkna bort hälften av den femhundringen och sen lite till så kanske det närmar sig den summan som är vinst. Det är också väldigt mycket pengar och spelet är givetvis en succé.

Medlem

Alltid lika kul med lektioner från bättre vetande FZ medlemmar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av eld:

Jo men jag tror han undrade, vilka ideal, enligt kommunismens definition, följer tencent?

"Gör som den Store Ledaren™ säger, så de inte avrättar mig"


signatur

I drank what?

12
Skriv svar