The Sims 3 drabbas hårt av piratkopiering

Medlem

Tror inte det gör så mycket det kommer sälja ändå

Medlem

Alla sims är ju helt lika förutom grafiken typ.

Inaktiv

Låter som om Sims 3 får samma öde som Spore? Har jag fel eller?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Låter som om Sims 3 får samma öde som Spore? Har jag fel eller?

The Sims 3 är ju faktiskt ett bra spel till skillnad ifrån Spore. Visserligen så finns det väl en hel del som ändå gillade Spore.

Medlem

Jag trodde att 'Scenen' var förstörd?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Jag trodde att 'Scenen' var förstörd?
http://hfboards.com/images/smilies/ssst.gif

Edit:
epic fail på mig

Inaktiv

Jag undrar varför folk som är så fattiga att dom måste pirata hej vilt köper en PC och inte en Xbox som är billig.

Kan väl inte va många från Sverige i dom där 180k nu när ipred är här.

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:

Jag undrar varför folk som är så fattiga att dom måste pirata hej vilt köper en PC och inte en Xbox som är billig.

Kan väl inte va många från Sverige i dom där 180k nu när ipred är här.

Alla kanske inte gillar konsol spel? Jag vet att JAG inte gillar det alls.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett av få spel som inte ens är värt att ladda ner... förstår dem som gör det dock, har aldrig blivit så besviken som jag blev då jag köpte det första sims....

Medlem

Inte alla gillar EA's metod att släppa knappt kompletta spel. Jag kallar dem knappt kompletta p.g.a. expansionerna de vill ha massa pengar för (i.e. "The Sims 3 - The Marbodal Kök Expansion - 5 nya köksmöbler, för 200kr!"). Då drar de sig till piratkopior som hämnd.

Och Spore, det var en enorm besvikelse, långt ifrån de guld och gröna skogar som Will Wright utlovade, så jag är inte ett dugg förvånad att piratkopieringen av det spelet sköt i höjden.

Medlem
Skrivet av strömmingsmacka:
Skrivet av Greger:

Jag trodde att 'Scenen' var förstörd?
http://hfboards.com/images/smilies/ssst.gif

Haha va? Du behöver bra många fingrar för att kunna räkna alla jävla releasegrupper som finns. Bara för att antipiratbyrån tog en server nånstans och skryter om det(man ska dock ge cred för att dom orkar ta sig in i grupperna,haha) betyder inte det att scenen går ner, någon del av scenen går ner eller att scenen ens skadas. Beror ju dock på hur stort tillslaget är, men det APB har gjort hitills har inte vart mycket till skada för scenen.

Det här baserar jag på att om scenen hade skadats, och det vart 'känt' så hade det säkerligen 'läckt ut'.

Jag trodde min smiley skulle vara nog för att visa att jag skämtade, men tydligen inte.
Jag skrev det där inlägget för att driva med hur en viss pontén sade efter att ha beslagtagit flertalet servrar att "nu är scenen förintad".


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

skit spel


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

Jag tror att det kommer att sälja som smör ändå
Finns så pass många fans där ute.

Inaktiv

Piratkopieringen stöttar bara spelet så länge nerladdarna inte hade tänkt köpa spelet.

Tror många också laddar ner för att de kan ladda ner. Dessutom får inte alla igång spelet, kanske kraschar och så vidare.

Siffran säger inte så mycket faktiskt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Piratkopieringen stöttar bara spelet så länge nerladdarna inte hade tänkt köpa spelet.

Vänta nu, förklara gärna vad du menar.
Hur kan det stödja dom, om inte dom som laddar ner det köper det i slutändan?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Citat:

många quotes och för mycket text

Ojsan:D Är lite ny här, förstår inte det sociala spelet på detta forum:P

Greger, Tror han menar att dom som laddar ner men aldrig hade i tanke att köpa spelet/kunde inte köpa det pga. olika anledningar inte skadar spelet då de ändå inte hade möjlighet att betala för det pga. någon anledningen. Frågan som återstår är dock rätten till att ta del utav spelet då.

Tex, vi tar en arbetslös pank 30-åring. H*n har lite pengar såklart, men vill inte eller kan inte lägga pengar på spel. Så h*n laddar ner det. I 'verkligheten' är h*n ingen eventuell kund, till skillnad från vissa som kanske hade möjligheten att köpa spelet. Fast även här kommer frågan om rätten till att ta del av spelet upp.

Allt detta blir ju såklart svårt att mäta då man inte kan läsa människors tankar eller om de ljuger. Tror ingen vill,orkar eller kan dra in folk och se om de ljuger om varför de fildelade Sims 3. Därför såna här siffror inte ger ett skit.

Medlem

Innan det ens har kommit ut? Ganska fail...

Och sen säger de "Nääääh, det där är en buggig, pirat-version, sörru." och fixar designen lite, dagarna innan release


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag laddade ner en hel del innan.
Men aldrig ett sims 2 tillägg eller själva grundspelet.
Och The Sims 3 kommer jag köpa till frugan så att vi blir nöjda och glada..
För dem är värda varenda krona...

QRT
Medlem

Rätt åt dom. Skitspel.

Medlem

Jag köpte både Sims 2 och Spore. Grejen med Sims är att det är kul att bygga hus- själva "spelet" är aptråkigt. Det var lite samma sak med Spore, det var kul att skapa varelser ett tag, men själva "spelet" var bara tråkigt.

Sims 3 kommer nog att sälja bra ändå.

Skrivet av marcus_w:

Jag undrar fortfarande hur allting hittar ut på internet så tidigt.

Precis vad jag också undrar. Vem sjutton är det som lägger ut allting från början?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Medlem

Och vart kommer dom här fantasi siffrorna ifrån?. Hur mäter man piratkopierade nerladdningar ?.

Medlem
Skrivet av quilombos:

Och vart kommer dom här fantasi siffrorna ifrån?. Hur mäter man piratkopierade nerladdningar ?.

På samma sätt som man spår gott väder med kristallkulor. Man ljuger.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av Devices:

Jag köpte både Sims 2 och Spore. Grejen med Sims är att det är kul att bygga hus- själva "spelet" är aptråkigt. Det var lite samma sak med Spore, det var kul att skapa varelser ett tag, men själva "spelet" var bara tråkigt.

Sims 3 kommer nog att sälja bra ändå.

Skrivet av marcus_w:

Jag undrar fortfarande hur allting hittar ut på internet så tidigt.

Precis vad jag också undrar. Vem sjutton är det som lägger ut allting från början?

Nu antar jag bara men det är väl högst troligen folk som har tillgång till spelet(någon som arbetar med det, kan få tag i en kopia på nåt sätt) som sprider ut det antingen på trackers eller till scenen. Då får dom antagligen lite status i scenen...är dock svårt att säga då man vet extremt lite om scenen,men ser ingen annan anledning än status..

Dom där siffrorna är definitivt lägre än sanningen, om dom vore sanna skulle det innebära att 9% kom från TL..vilket är ganska osannolikt, att en enda privat tracker står för 9% av den totala nedladdningen.

Inaktiv

De laddar väll ner för att testa om det är något att ha. Inte många som vill betala 400-600 kr för ett spel i en finanskris. Särskilt inte om det är dåligt eller ospelbart pga drm.

Inaktiv

3 dagar och 180.000 nedladdnigar. Spelet har funnits ute på The Pirate Bay i 2 veckor. 14 delat på 3 = 4.66.

4.66 x 180 000 = 838 000

Det är nästan en miljon exemplar och detta innan release av spelet.

Medlem

Alltid fint att skylla på piratkopiering. Låt oss icke skylla på den som såg till att det hamnade utanför företaget.

Knappast att de kan veta hur många som laddat ner det. Luktar PR-trick!

Inaktiv

är de faktiskt någon som spelar sims här ? Vad är nytt i 3an ?

Medlem

Ipred, ägda, Men för alla fildelare kan jag säga att Ipred blir verkningslös inom kort.

Ur en tidningsartikel:
Ipredlagenen kommer att bli helt verkningslös när regeringen genomför sin nya datalagringslag. – Regeringen har gjort en tavla. Ipred skjuts i sank, säger Bahnhofs vd Jon Karlung. Lagrådsremissen till den nya datalagringslagen läckte ut från regeringskansliet. När den nya lagen genomförs vid nyår
kommer trafikuppgifterna i praktiken att vara skyddade hos de stora spelarna på bredbandsmarknaden. Anledningen är att de tvångslagrade uppgifterna enligt den nya lagen bara ska få lämnas ut till polis och åklagare för att utreda allvarliga brott. Däremot ska de enligt regeringsförslaget inte lämnas ut till rättighetshavare som bevismaterial för att stämma fildelare.


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Hoppas piratsluskarna blir sönderstämda tillbaka stenåldern med hjälp av IPRED.

Hoppas du får en stor finne på röven. :heart:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skriv svar