Assassin's Creed Liberation plockas bort från Steam, tros bli ospelbart

Medlem

Notisen på Steam har uppdaterats:

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur många har DVD-spelare / BluRay-spelar i sin dator idag, inte jag, har inte haft det på tio år. Sedan tror jag inte det är rätt väg heller, digitala spel är här för att stanna; UbiSoft kan dock dra åt pepparn

Inte många antar jag, har inte heller någon skivläsare i nyaste datorn. Men jag har skivläsare i mina konsoller...
PC är det redan kört för då man bara får en Steam kod i fodralet.

Medlem

När crackade versioner av spel objektivt blir bättre (så som vad gäller åtkomst till DLC, eller att spelet överhuvudtaget är spelbart alls) kontra sådana man har "äran" att betala för, då borde utgivare verkligen ta och kamma sig. Med tanke på att crackgrupper redan löst "problemet" att göra spelet och dess innehåll spelbart offline borde det bannemig inte vara omöjligt för Ubisoft att göra det heller.

Eftersom de ändå inte vill fortsätta sälja dem så känns det som det minsta de kunde göra. Känns dessutom som de hade kunnat (om de hade varit såpass cyniska, vilket inte är osannolikt med tanke på vilket företag det gäller) sälja en offline-patch och ta några kronor för det, kanske att själva patchen/verktyget/launchern/wrappern är bunden till ens Uplay-/Steamkonto så har de fortfarande någon DRM om de nu vill köra antipiratspåret in i kaklet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Alltså... Jag är ju fortfarande besviken på att Battlefield 1942 inte går att spela längre... Känns oerhört surt..

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur många har DVD-spelare / BluRay-spelar i sin dator idag, inte jag, har inte haft det på tio år. Sedan tror jag inte det är rätt väg heller, digitala spel är här för att stanna; UbiSoft kan dock dra åt pepparn

Skrivet av Aletheides:

Jag har inte heller någon DVD/BluRay spelare i mina datorer jag byggt. Har istället en extern drive jag plockar fram vid behov. Vilket idag inte är ofta. På PC kör jag det mesta digitalt nu mera sedan det börjades med otyget att släppa steam installationer i fysiska fodral i princip. Då försvinner mycket av poängen med en fysisk utgåva om den ändå är knuten till en digital tjänst.

På konsol kör jag fortfarande allt fysiskt så långt det är möjligt.

Ja konstigt nog så råkades jag köpa ett chassi med 5 1/4" panel så min DVD brännare/ blueray fick följa med i bygget jag gjorde pandemivåren 2020. Hade jag haft en floppy-läsare som funkat hade den också fått följa med... Mest av nostalgiska skäl dock.

Vi har tre speldatorer som vi byggt här hemma. Men bara en har en skivläsare.. kan ju inte påstå att den används speciellt ofta. Har dessutom en extern historia som ligger och skräpar i nån låda.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag har inte heller någon DVD/BluRay spelare i mina datorer jag byggt. Har istället en extern drive jag plockar fram vid behov. Vilket idag inte är ofta. På PC kör jag det mesta digitalt nu mera sedan det börjades med otyget att släppa steam installationer i fysiska fodral i princip. Då försvinner mycket av poängen med en fysisk utgåva om den ändå är knuten till en digital tjänst.

På konsol kör jag fortfarande allt fysiskt så långt det är möjligt.

Man får inte ens spelen på skiva längre, utan oftast innehåller lådan en kod. Så har det varit med de senaste spelen jag köpte 🤔

12
Skriv svar