19.00 - Se den utökade Xbox-showen

Robot
Medlem

Tror dagens show kan bli rätt intressant. De har ju dels utlovat lite fler nya trailers, men också lite mer info kring spel vi fick se trailers för i söndags. Det var flera spel som såg roliga ut då som jag gärna tar mer information om, och sen är det alltid kul med nya trailers också. Eftersom allt i söndags var "inom 12 månader" kan det nog tänkas komma lite trailers för spel som är längre fram i tiden.

Medlem

Vore drömmen om Microsoft och Bungie tar över Halo igen så det blir ordning på torpet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vore drömmen om Microsoft och Bungie tar över Halo igen så det blir ordning på torpet.

Bungie lär aldrig mer göra Halo

Medlem

Hoppas på mer gameplay från Starfield, men jag tror att det kommer vara mest tekniskt snack om hur spelet är uppbyggt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vore drömmen om Microsoft och Bungie tar över Halo igen så det blir ordning på torpet.

Sony äger Bungie, så det skulle nog vara en väldigt konstig affärsuppgörelse om Microsoft ger sitt flaggskepp till en Sony-studio.

Medlem
Skrivet av laban005:

Bungie lär aldrig mer göra Halo

Speciellt inte efter att Sony köpte dem

Medlem

Tappade helt intresset för starfield, hade hoppats på något annat upplägg helt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Thane:

Speciellt inte efter att Sony köpte dem

Nä var det jag syftade på men la till lär eftersom vem vet hur landskapet ser ut om sisådär 100 år eller nåt 🤣😉

Avstängd

Ännu mer alltså? Blir att kolla!

Medlem

Mina förväntningar var redan skyhöga av att få veta mer om de spel som annonserades i söndags. Om det även kommer trailers på andra titlar så stiger dom ännu mer.

Medlem

Jag är otroligt tveksam om Xbox lineup räcker till i konsollkriget, då de åter tycks ha haft otur och köpt studios som är långsamma och hamnar i diverse problem i utvecklingen, men rent personligen är jag supernöjd med Diablo 4, nya Forza, Pentiment och Starfield.

Alla fyra ser helt fantastiska ut men jag hoppas främst på mer detaljer och gameplay ikväll från de två sistnämnda.


signatur

Memento Mori

NuZ
Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Jag är otroligt tveksam om Xbox lineup räcker till i konsollkriget, då de åter tycks ha haft otur och köpt studios som är långsamma och hamnar i diverse problem i utvecklingen, men rent personligen är jag supernöjd med Diablo 4, nya Forza, Pentiment och Starfield.

Alla fyra ser helt fantastiska ut men jag hoppas främst på mer detaljer och gameplay ikväll från de två sistnämnda.

Tänk på ett spel som är prisat som inte är ett tredjeperson-action?! Är väl bara i den genren som MS släpar förresten och RTS,FPS och racing är de ju främsts på?! Indie sidan hjälper de många små studios och hoppas på något riktigt trevligt och mysigt indiespel ikväll


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

En utökad showcase, det var oväntat.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Jag tror på helt nya utannonseringar av nya spel bland annat. Plus att det kan vara intervjuer med folk som har spel nära släpp datum. Saker har blivit bort klippta från Söndagens show.

Medlem

hade gärna sett att dom meddelar att en ny drös spel med fps boost är på gång


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Hade det inte varit mer effektivt att köra detta som en eftershow i söndags?

Medlem

Sägs eller avslöjas det nåt av värde? Har inte möjlighet att se live.

Skribent
Skrivet av Margy:

Hade det inte varit mer effektivt att köra detta som en eftershow i söndags?

Definitivt.

Detta är hittills bara ett sömnpiller av astronomiska proportioner.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd
Skrivet av Mike Stranéus:

Definitivt.

Detta är hittills bara ett sömnpiller av astronomiska proportioner.

Detta. Ångrar att jag började kolla. Absolut ingenting intressant alls so far.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Hade det inte varit mer effektivt att köra detta som en eftershow i söndags?

Tror det var tanken t.om. I flera intervjuer har man sagt "..you just showed the first reveal of...."

alltså förinspelat och tänkt att visa direkt efter showen men av någon anledning blev det inte så...

NuZ
Testpilot

Valheim på Xbox! Nice!

High on Life ser också helt otroligt roligt ut! Skaparen av Rick & Morty


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Stalker 2-segmentet var väldigt emotionellt att se. Den slog rakt i solarplexus.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Stalker 2-segmentet var väldigt emotionellt att se. Den slog rakt i solarplexus.

Youtube chatten var dock jäkligt toxxic under stalker 2 segmentet. Mycket rysk trollning.

Medlem

Från https://www.youtube.com/c/GSCGameWorldOfficial/videos

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Youtube chatten var dock jäkligt toxxic under stalker 2 segmentet. Mycket rysk trollning.

Fy fan.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

NuZ
Testpilot

Tycker showen var hyffsat bra för vad det var. Sådär lite extra lixom.

Men Stalker delen var rörande som tusan och slog hårt i magen faktiskt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av YmerXE:

hade gärna sett att dom meddelar att en ny drös spel med fps boost är på gång

Jag med men om jag fattat rätt så är det ett nerlagt spår nu. Tror de tog sig igenom samtliga spel som det gick att tillämpa tekniken på utan att utvecklaren själv var tvungen att göra något. Jag hade själv extremt gärna sett Dishonored 2 med fpsboost. Ettan blev som ett nytt (och bättre) spel.

1
Skriv svar