Diskutera - Vilket mobilspel är bäst?

Robot
Diskutera - Vilket mobilspel är bäst?

Berätta vilken din smartphone-favorit är.

#diablo-immortal, #diskutera, #mobilspel


Medlem

Inget.
Närå hehe.

A Normal Lost Phone var ganska nice. Och så gillade jag ett mobilspel i Mass Effect-världen som kom typ 2010. Man var Jacob och Miranda. Kanske inget bra spel egentligen iofs men jag älskade verkligen allt med ME då.

Men på det stora hela den spelplattform jag gillar minst.

Medlem

Spelar bara Gardenscapes på mobilen.

Medlem

Angry Birds Space


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot

Darkest AFK tycker jag är ett kul tidsfördriv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Slay the spire eller något av Kairosofts sim-spel. Game dev story givetvis!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag körde Smashing Four rätt länge och hade riktigt kul med det. Även mobilversionen av Rocket League är riktigt rolig och beroendeframkallande.

Medlem

League of Legends: Wildrift

Bra betalmodell, bra gameplay, och bra kontroll. Enligt mig ett av de bästa och mest välgjorda mobilspelen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Brawl Stars ( https://supercell.com/en/games/brawlstars/ ) är ett av de klart bästa spelen, och det jag förmodligen spenderat mest tid med. Finns nog inget annat action spel som kommer i närheten varken när det gäller kvalitet eller tillgänglighet.

Medlem

Diablo Immortal är nog det enda mobilspelet jag kört och uppskattat. Det säger väl en del

Medlem

Monument valley 1 & 2.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hearthstone fungerar väldigt bra på telefon och står sig nog som ett av de bättre spelen jag spelat på plattformen. I genren "Tidsfördriv när bussen kommer om 10 min" står sig Infinite Stairs, Tiny Wings och FlappyBird (innan det togs bort).

Ett spel som tyvärr slutade uppdateras och därmed försvann från iOS var Techno Kitten Adventure. Fortfarande det enda spelet som fått mig såväl yr som illamående men som fortfarande drog mig tillbaks gång på gång. Fantastiskt spel som jag hoppas kommer tillbaks någon gång.

Medlem

Spelar bara ett spel på mobilen, det är Patiens. Mer specifikt "Solitaire Klondike", vilket är helt fritt från ads och in-app köp. 100% gratis, inga konstigheter.

Medlem

Bejeweld eller Town of Salem

Medlem

Kingdom rush-spelen är bra. Towerdefense med hjältar. Samma utvecklare har även släppt iron marines vilket kan liknas vid sci-fi rts typ. Charmiga och underhållande spel


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Tycker bra mycket om Raid: Shadow Legends. Går att komma förvånansvärt långt i spelet utan att spendera en krona, om man har lite tålamod.

Avstängd

Har inte spelat något mobilspel på många år men Pixel Dungeon är nog det enda jag fastnat för. Lättspelad roguelike.

Annars typ spela gamla LucasArts-spel med ScummVM-appen.

Medlem

Framed 1 och 2 är riktigt kul. Noir pusselspel där du flyttar runt serietidningsrutor.

KoP
Medlem

Mobilversionen utav Ports of Call.

Medlem

Jag försöker tänka mig till när jag ens hade ett spel installerat på min telefon senast. Kanske 2014? Kan inte ha varit mycket senare än så.

Jag har inget emot att spela på min telefon i teorin. Men spelen som finns Android och Ipados intresserar mig inte. Kaaanske Diablo immortal, men jag kan lika gärna vara utan.

Jag är inte målgruppen längre, helt enkelt. Jag har inget emot att betala för mig, men - jag vill inte betala mer än en gång i/för ett spel. Undantaget GTA Vice City, som jag har köpt cirka fem gånger (och då har jag inte ens skaffat remastern).

Medlem

GoDroid är enda spelet jag spelar på min mobil. Testat en hel del men det är inget som intresserar mig och så är jag trots allt en som spelar mycket småspel på datorn.

Medlem

Magic the Gathering Arena, helt klart för min del.

Medlem

LOL wild rift helt klart för min del. 400 spelade timmar på ett mobilspel säger allt

Medlem

Hearthstone och Pokémon Go är väl de mobilspel jag spenderat mest tid på. Pokémon Go är allt ett mobilspel behöver vara för mig. Konstant med events, nya uppdateringar, man behöver inte lägga pengar för att progressa, motiverar en att gå ut och man kan ta upp och stänga av när som.

Medlem

PS1-spelet Final Fantasy Tactics: The War of the Lions är det enda spel jag har på mobilen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.square_enix...

Medlem

Dancing Line är utan tvekan det bästa mobilspel jag spelat. Tyvärr så bröt Cheetah games mot reglerna för play store genom att använda "ad-fraud" och alla deras spel blev borttagna.
Synd för utvecklarna som verkligen tog hand om spelet och verkade brinna för det.

Medlem

Förutom nya Diablo Immortal är Grimvalor bra Gillar annars bara Solitaire vid toabesök på mobilen

Medlem

Alla mina spel har redan nämnts.
Hearthstone passar perfekt på mobilen.
Magic the Gathering- Arena är lite klumpigare då spelet är mer avancerat. Men bra.
Bägge dessa är f2p ochmä man kan köra det i hundratals timmar utan att spendera en spänn.

Final Fantasy Tactics kör jag just nu
Var bra för 20 år sedan. Håller fortfarande

Men för spel som är helt och hållet mobilspel?
Kingdom Rush spelen. Svinbra tower defense. Många timmars nöje per spel.

Medlem

Hill climb racing 2.
Älskar fysiken.
Och mitt mål är att inte betala en spänn ingame.

Medlem

Angry Birds Classic är bra, en nylansering av originalet som inte stöddes av alla operativsystem. Personligen tror jag att det var pga att det inte har gjort för reklamen som de lyckats trycka in i uppföljarna. Nylansering finns bara i betalversion utan reklam.

12
Skriv svar