FZ Play - Vi lirar Diablo Immortal (om servrarna orkar)

Robot
FZ Play - Vi lirar Diablo Immortal (om servrarna orkar)

Spelet släpps klockan 19, streamen börjar (förhoppningvis) klockan 20.

#diablo-immortal, #fz-play, #twitch


Medlem

Spelat på mobilen, föräldra ledig och level 45, slö lir medans ungar sover och man själv är död.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Spelat på mobilen, föräldra ledig och level 45, slö lir medans ungar sover och man själv är död.

GULD SPEL när man har en 3åring och en 7månaders bebis! Detta kommer jag lira mycket!

För övrigt så har jag inte haft några som helst problem med servrar hittils. Ska bli kul att se om de fungerar bra när PC spelarna kommer också!

Medlem

Inte för jag spelar mycket diablo innan men detta var faktiskt guld!

Medlem

Gillade spelet starkt. Nackdelen är servrarna som inte lyckas att få stabil bilduppdatering. Men fler servrar måste komma tänker jag.

Hittills level 20 och väldigt roligt👍

Gnällkuk

glhf uber!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Deekar:

GULD SPEL när man har en 3åring och en 7månaders bebis! Detta kommer jag lira mycket!

För övrigt så har jag inte haft några som helst problem med servrar hittils. Ska bli kul att se om de fungerar bra när PC spelarna kommer också!

Har en 1 åring och 2 åring, perfekt chill i soffan medans dem leker runt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Orimligt taggad på denna stream.

Har haft roligare än förväntat med spelet.

Synd att progress inte sparas när man kör solo dungeons och man behöver pausa en stund.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

PC versionen var ritkigt dålig... fortsätt spela på mobilen! Sen märker man mer och mer hur P2W det är med alla mikrotransaktioner... efter en rift betala 1dollar för +570% reward från en rift

Medlem

Väntar fortfarande på att kunna spela på min samsung telefon... testade snabbt nu på PC, kändes väldigt inzoomat och icke optimerat.

eld
Medlem

Vilken level låser man upp fler waifus och husbandos?

Medlem

Ser ju ganska bra ut för att vara mobil.

Medlem

Verkar vara ett spel för oss med mindre barn. 😅

Medlem

Det är ju bland dem sämsta P2W spel…😂

Medlem
Skrivet av robbis:

PC versionen var ritkigt dålig... fortsätt spela på mobilen! Sen märker man mer och mer hur P2W det är med alla mikrotransaktioner... efter en rift betala 1dollar för +570% reward från en rift

förutom att det inte går att ändra upplösning, inte så mycket att klaga på.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Mja, med tanke på att det är ett mobilspel som man inte betalar något för så är det ett rätt så bra Diablo-upplevelse om än en smula simplifierat. Sedan så kan man ju tycka si och så om Diablo 3-stilen i sig själv samt berättelsen. Mikrotransaktionerna sticker i ögonen en hel del men åter igen, man betalar 0 kr för ett hyfsat Diablo-erfarenhet i mobilt format.

Jag är dock rätt säker på att man kommer att tweaka just mikrotransaktioner och droprates eventuellt till spelarnas fördel inom ett halvår eller så när man har fått in reaktioner och data och allt det där.

Att man kan köra på PC med crossplay/save ser jag bara som en schysst bonus - spelet är designat främst som mobilspel rakt igenom så PC-erfarenheten blir vad det blir. Inga mirakel att räkna med men fortfarande ett plus att valmöjligheten finns.

Medlem
Skrivet av OliZMO:

Väntar fortfarande på att kunna spela på min samsung telefon... testade snabbt nu på PC, kändes väldigt inzoomat och icke optimerat.

Riktigt dåligt på pcen, du har väl kunnat spela sedan igår på mobil? (jag började då)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av OliZMO:

Väntar fortfarande på att kunna spela på min samsung telefon... testade snabbt nu på PC, kändes väldigt inzoomat och icke optimerat.

Är faktiskt bättre på PC då man får större bild så man ser något, texten på en 6" mobil blir extremt plottrigt o svårt o läsa

Medlem
Skrivet av miffot:

Riktigt dåligt på pcen, du har väl kunnat spela sedan igår på mobil? (jag började då)

Just Samsung-mobiler verkar ha problem med spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem

Att lira på datorn var inte kul...fyfan vad det ser ut. Ska testa mobil nu.

Medlem
Skrivet av OliZMO:

Väntar fortfarande på att kunna spela på min samsung telefon... testade snabbt nu på PC, kändes väldigt inzoomat och icke optimerat.

Testa taptap och ta ner det genom den butiken. Alternativt hitta APK på något annat ställe så ska det fungera. Sen om du får andra problem sm vissa med Exynos verkar få är en annan sak


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Tack för streamen! Gillar ditt sköna sätt.

Medlem

Cross play funkar klockrent. Körde med en kompis, jag på mobilen och polaren på dator. Voice chat i party osv, inga problem alls Riktigt kul än så länge. Det är ju dock ett Diablo 3-mmo för mobil, men med tanke på att det är gratis sånär det fantastiskt. Ser fram mot att kunna kötta lite mobilt, lär fortsätta.

Medlem

Hahahaha..."...ojdå...Backa, BACKA!!!"

Medlem

Det såg väldigt bra ut spelmässigt sett, men det här:

Skrivet av robbis:

... Sen märker man mer och mer hur P2W det är med alla mikrotransaktioner... efter en rift betala 1dollar för +570% reward från en rift

...det sänker allting. Kommer inte ge mig in i detta, jag lär bara bli förbannas längre in när man är engagerad...synd.

Medlem

sämsta skiten jag någonsin jag provat

Medlem

Jag måste då säga att spelet var faktiskt över förväntan. Kommer lägga många timmar på det här och att dom även släppte det till pc är ju sjukt bra Blizzard har faktiskt överaskat lite här

Moderator | Testpilot

Kul att se många av er som är positiva!

Här har ni mitt intryck:

Att kunna spela på sin dator och sedan fortsätta med samma karaktär på mobil senare är coolt dock. Testade lira på mobiltelefonen och det behövdes bara loggas in på battlenet så var jag igång.

Just till PC var det ingen större höjdare. Det säger en del när Dualsense känns bättre att spela med än mus & tangentbord. Tyngden i sina attacker var inte där. Musen kändes inte responsiv alls i spelet i jämförelse hur tight och snabbt det annars känns som. Styrning i stort var bökig och menyerna likaså. Att spela med en Dualsense kändes bättre, men menyerna var inte anpassade för den så då blev det meckigt att pilla med allt där istället.

Värt en genomspelning för storyn men mikrotransaktionerna är klart pay 2 win så tar man inte fram plånboken blir det svårt att ta sig högt i "ladder" och vinna i PVP.

I stort skulle jag rekommendera att bara speal Diablo III istället för er som primärt sitter vid en PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Frågar samma sak i denna tråd...

Spelade först på mobilen. Körde en halvtimme med min Wizard.

Skulle spela på PC nu ikväll. Gubben borta.

Startade en Barbar på PC. Levlade till 20. Stängde av. Startade igen. Gubben borta.

Någon annan som har samma problem? Nåt som jag gör fel?

EDIT: Eller jaha... Gubben man skapar är specifik för den servern den skapas på...? Är inte det BS, så säg?

Moderator | Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Frågar samma sak i denna tråd...

Spelade först på mobilen. Körde en halvtimme med min Wizard.

Skulle spela på PC nu ikväll. Gubben borta.

Startade en Barbar på PC. Levlade till 20. Stängde av. Startade igen. Gubben borta.

Någon annan som har samma problem? Nåt som jag gör fel?

EDIT: Eller jaha... Gubben man skapar är specifik för den servern den skapas på...? Är inte det BS, så säg?

Standard skulle jag säga för de flesta spel av den här typen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar