Dåligaste spel filmer vi sett men bra

Medlem
Dåligaste spel filmer vi sett men bra

super Mario Bros ligger på toppen. så dålig att den är bra. tidiga mortal kombat. hoppas på förslag, så man kanske kan se dom senare 😀


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Jag älskar dåliga tv-spelsfilmer, men Alone in the Dark av Uwe Boll med Christian Slater i huvudrollen var dålig på riktigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

No Retreat No Surrender.

En väldigt dålig film men samtidigt en av mina favoritfilmer.

Medlem

Kommer inte ihåg vad den heter men för någon månad sen såg jag en film när Nicolas Cage blir instängd i ett eventcenter med onda mekaniska dockor. Tror det var en adaption av five nights a freddies. Han hade inte 1 enda replik i hela filmen, såg bara stenhård ut och slaktade allt. Rätt skön B-film.

Medlem
Skrivet av KoP:

No Retreat No Surrender.

En väldigt dålig film men samtidigt en av mina favoritfilmer.

Jag tror han menar filmer som är baserade på spel, inte spelfilm generellt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Måste nog säga Doom. Riktigt dålig om man ska jämföra med Doom men ändå en underhållande monsterfilm.

Medlem

Ninja Mission från 1984 är så kass att den är bra

Edit: alltså det är en spelfilm, inte en film baserad på spel. Lite oklart vad trådskaparen menar


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Postal. Älskar spelet (2:an iaf) och filmen var lika wacky och rolig som spelet.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Allt av Uwe Boll, men Alone in the dark, Bloodrayne och Dungeon Siege sticker ut lite extra.

Medlem

Min röst går till Resident Evil: Welcome to Raccoon City (2021). Riktigt dålig på många sätt men ändå bra för jag satt verkligen ”ah där är hon” och ”ja där är han” och ”det där är från första spelet” när jag tittade på den med sambon. Som sagt, varning för kass film men ändå bra tv-spel-film.

Skrivet av GamerNurse:

Kommer inte ihåg vad den heter men för någon månad sen såg jag en film när Nicolas Cage blir instängd i ett eventcenter med onda mekaniska dockor. Tror det var en adaption av five nights a freddies. Han hade inte 1 enda replik i hela filmen, såg bara stenhård ut och slaktade allt. Rätt skön B-film.

Willys Wounderland? Ja helt klart FNAF-inspirerad. Den var redigt kass så platsar i tråden

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Allt av Uwe Boll, men Alone in the dark, Bloodrayne och Dungeon Siege sticker ut lite extra.

Visst gjorde han House of the Dead också? som är så dålig att den verkligen bara är.. dålig.
Minns någon scen där det bara omotiverat klipps in lite klipp från spelet Toppen.
Något av det sämsta som gjorts inom film.

Medlem

Wing Commander med Freddie Prinze jr :), loooooove it och avskyr den.

Medlem

Silent Hill.
Det enda som är bra är att den är snygg och Laurie Holden.
Annars är det bara en enda soppa.

Silent Hill är ett av mina absoluta favoritspel, så filmen var en sanslöst stor besvikelse.

"Mysteries without answers" står det i trailern.
Ja, det är ett mysterium att dom valde att göra filmen på det sättet. Och att Konami godkände.

Christophe Gans (regissören) ska göra en ny Silent Hill-film...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Silent Hill.
Det enda som är bra är att den är snygg och att sköterskorna är sexiga. Och Laurie Holden (både snygg och sexig)
Annars är det bara en enda soppa.

Silent Hill är ett av mina absoluta favoritspel så filmen var en sanslöst stor besvikelse.

Tyckte filmen överträffade ett sanslöst dåligt spel, alla är vi olika.

TS kanske ska rätta till titeln till "spelfilm", samt ändra dåligast till sämsta. Allt väl ❤️


signatur

IDKFA

1
Skriv svar