Nya Dragon Age uppges vara i "väldigt god form" inför ett potentiellt släpp 2023

Robot
Nya Dragon Age uppges vara i "väldigt god form" inför ett potentiellt släpp 2023

Inga planer på en remastertrilogi, påstås det.

#dragon-age


Medlem

Ser såklart fram emot mer information!
Minns fortfarande Origins. Helt otroligt spel!

Hoppas att man får uppleva en sådan känsla igen.


signatur

Niet.

Inaktiv

Ser fram emot detta spel, spelar just nu DAO (har aldrig spelat färdigt det spelet), sen blir det DA 2 och efter det DA Inquisition.

Dom 2 sista har jag spelat igenom, för hundra år sedan, men aldrig ettan.

Så jag kommer köra dom efter varandra nu.

Medlem

Det sa de om Battlefield 2042 också...

Medlem

Gillade verkligen DA:I. Taggad på denna ❤️🐸😮‍💨

Medlem

Tror dessvärre att man får mer ut från Pathfinder: Wrath of the righteous än nya DA om man är ute efter en upplevelse som är nära Origins.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror dessvärre att man får mer ut från Pathfinder: Wrath of the righteous än nya DA om man är ute efter en upplevelse som är nära Origins.

Spelat Kingmaker lite grann och det är lite störigt med tärningskasten, miss, miss..
Hoppas Baldur's Gate 3 inte blir lika frustrerande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Avvakta för fasen till recensioner innan köp, gott folk. Noll förtroende för BW/EA-kombon.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Tror dessvärre att man får mer ut från Pathfinder: Wrath of the righteous än nya DA om man är ute efter en upplevelse som är nära Origins.

Ja, känslan är väl att det blir mer actionfokus igen. Men jag har gärna fel.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Avvakta för fasen till recensioner innan köp, gott folk. Noll förtroende för BW/EA-kombon.

Med tanke på att både tvåan och trean fick väldigt bra betyg (4/5 på fz exempelvis) så är min rekommendation att vänta till användar-recensionerna kommer ut...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Titeln fick mig osökt att tänka på den här gamla godingen på SVT:

Medlem

Origins är det enda spelet i serien som jag spelat om x flera. Andra spelet var värt en genomspelning och 3:an kämpade jag mig igenom då det inte kändes som ett renodlat DA-spel. Om det stämmer vad som sagts att DA4 blir närmare origins så låter det lovande. Behöver se gameplay innan jag är övertygad.

Senaste rpg-upplevelsen som var i närheten av origins var nog neverwinter nights 2 mask of the betrayer och pillars of eternity 1-2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Väldigt god form innebär nog att "Bioware magic" kickar in två veckor före release istället för dagen innan
Med det sagt hoppas jag verkligen att de hittar rätt den här gången, det vore fantastiskt att få spela ett släpp av dem som påminner om deras fornstora dagar.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

EA om BF2042: -Långt före schemat
EA om nya DA: -Väldigt god form

They are the same-meme

Medlem

Har också varvat ettan med expansioner ett par ggr. Plöjde igenom tvåan en gång för storyn men rörde det aldrig igen. Spelade Inquisition (?) i ~15 timmar innan jag tröttnade och avinstallerade. Kan inte sätta fingret på vad som var fel. Men fångade mig aldrig och kändes bara träligt.

Vilar nog på hanen något år med det här. Om det visar sig vara vara bra skit (tror't när jag ser't) kanske jag plockar upp det på rea något år efter släpp. Har en så massiv backlogg att jag inte lider det minsta av att skjuta på spel jag ser fram emot.

Medlem

Älskade ettan. Men har aldrig rört de andra.
Word of mouth gjorde att jag aldrig spelade tvåan. Lät inte så kul plus liten koppling till storyn i ettan.
Och när trean kom så hörde och läste jag hur "bloated" det var. Att springa runt och samla resurser och göra tråkiga fetchquests ger mig inget. Hellre 30 timmar BRA spel än 100 timmar där hälften bara är utfyllnad för att ha en open world. Känner mig allmänt rätt mätt på open world....
Men jag hoppas fyran blir bra!

Bara de får till en hygglig balans och de når upp till typ 4 av 5 så kan jag tänka mig köpa det.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Med tanke på att både tvåan och trean fick väldigt bra betyg (4/5 på fz exempelvis) så är min rekommendation att vänta till användar-recensionerna kommer ut...

Känner snarare tvärt om.
Användarrecensioner är om möjligt ännu mer jäviga. Folk ska recensionsbomba spel de inte ens spelat. Eller så ska de tokhyllas.
Femtio procent av rösterna är 1/10 i betyg ELLER 10/10. Har spelet den minsta kontrovers (ägs av tencent, kan tolkas feministiskt, har kass DLC modell) så då jävlar ska det röstad ner... även om det egentligen är rätt bra.
Tycker generellt att, för mig personligen, så brukar skummläsa 3-4 recensioner ge en bra inblick i om det verkar vara ett spel jag skulle gilla eller inte.
För även om de hjälper lite kan man ju inte stirra på blott siffror. Man måste ju faktorera in sin egen smak. Ett spel kan vara tokhyllat, men inte passa en själv

Medlem
Skrivet av Evilof:

Känner snarare tvärt om.
Användarrecensioner är om möjligt ännu mer jäviga. Folk ska recensionsbomba spel de inte ens spelat. Eller så ska de tokhyllas.
Femtio procent av rösterna är 1/10 i betyg ELLER 10/10. Har spelet den minsta kontrovers (ägs av tencent, kan tolkas feministiskt, har kass DLC modell) så då jävlar ska det röstad ner... även om det egentligen är rätt bra.
Tycker generellt att, för mig personligen, så brukar skummläsa 3-4 recensioner ge en bra inblick i om det verkar vara ett spel jag skulle gilla eller inte.
För även om de hjälper lite kan man ju inte stirra på blott siffror. Man måste ju faktorera in sin egen smak. Ett spel kan vara tokhyllat, men inte passa en själv

Absolut men jag brukar kolla mer på forum och liknande där folk beskriver sina intryck. Fans av Dragon age: Origins lämnade ordentligt med varningar om uppföljarna exempelvis.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

1
Skriv svar