Diskutera – Vilket GTA är bäst?

Robot
Diskutera – Vilket GTA är bäst?

"I poke my head out of the gutter for one freakin' second and fate shovels shit in my face!"

#diskutera, #grand-theft-auto, #gta, #rockstar-games


Medlem

För mig är det GTA4. Gillade den gråa lite skitiga stämningen och ur mycket man fick dyka ner i olika gäng och grupperingar och områden etc. i staden (som kändes jävligt levande). Dessutom håller fysik etc. än idag tycker jag. Bra grejer.

Medlem

Jag har haft roligt med alla GTA.
Men har bra minnen av GTASA det spelade jag riktigt mycket när det begav sig.
Gta4 var också riktigt bra och med sina expansioner.

Gta5 var riktigt bra när det kom. Däremot är man less på gta5 för jag spelade det först på xbox360 som egbei var för klen för spelet, sen körde jag PC versionen.
Sen har man bara blivigt matat med GTA Online som man irriterar sig på för det inte gav nån expansion till 5an plus att 6an aldrig blir av


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hade utan tvekan roligast i GTA 1 och GTA 2. Måste jag välja bara ett spel får det blir GTA 2, eftersom multiplayer på lan var så föbaskat roligt.

De senare spelen, från trean och framåt, är förstås tekniskt mer avancerade. Men jag hade aldrig särskilt kul när jag spelade dem.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Ponny

GTA III blåste mig fullständigt av stolen. Det har en speciell plats i hjärtat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Storymässigt var det utan tvekan Vice City. Spelet tog inte sig självt för seriöst samtidigt som det ändå var ganska vuxet. GTAIV var välgjort men sjukt tråkigt, staden var mer bara som en tråkig kuliss som många open world spel lider av. GTAV var en fantastisk hollywood-upplevelse.

Geeks Gaming
Skrivet av lerb:

Gameplay (och en skopa nostalgi) - San Andreas
Utseende, tema, musik - Vice City

Kan inte mer än hålla med. Och karaktärerna i San Andreas är så himla bra och minnesvärda.

Medlem

I ordning av hur kul jag haft med dem: Vice City, 1, 5, 3, 2, SA, 4.

Medlem

Sjukt nog har jag inte spelat klart GTA 4 så det kan jag ju göra någon gång, säger GTA 5 för tillfället.

Skribent

GTA4 + DLC är i min bok R* finaste stund. Det var smutsigt. Det var rått. Och bilfysiken var on point.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag får nog säga GTAIII. Blev helt såld när jag testade det första gången 2003.

Medlem

Jag har bara kört 5:an och 4:an

Medlem

GTA London.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Gta vilda västern 1


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Mitt favvo är nummer 4.

Osäker om jag skulle säga att det är 'bäst' av dom.. Men det är iallafall helt klart min personliga favorit.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Kris:

GTA London.

Din jäääla hipster

Sånt jävla tramsval bara för å va märkvärdig


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fyran hade teater, bowling, två strippklubbar, en komediklubb, bästa ragdollen, mörkaste handlingen, roligast bilfysik, bästa DLC och en spelvärld som satte ribban ingen annan kom i närheten av. Snutarnas dialog när de var skadade och slagsmålen kändes mycket mer realistiska.

Att de strippade femman på innehåll när de lyckades så bra med fyran och dessutom dummade ner fysiken och gav upp singleplayer DLC gör att mina förväntningar sjunkit rejält till sexan.

Med all tid de haft hade de kunnat fylla på sina städer med bostadsbrott och inomhusmiljöer osv, och datinggrejen med kaffemodden är ett minne blott. Saknar motorsågen också. Men sett till alla nyheter som kom i ett spel så vinner fyran med stor marginal.

Medlem
Skrivet av Deli:

Storymässigt var det utan tvekan Vice City. Spelet tog inte sig självt för seriöst samtidigt som det ändå var ganska vuxet. GTAIV var välgjort men sjukt tråkigt, staden var mer bara som en tråkig kuliss som många open world spel lider av. GTAV var en fantastisk hollywood-upplevelse.

Fin beskrivning. Vice city håller jag också högt. Minns det som bitar av en mafiafilm, 80tal, pizzabud, bilar och soliga stränder.

Hade verkligen önskat en remake av vicecity med ny grafikmotor med allt som hör till. Hoppet får gå till nästa generation Gta, alternativt nästkommande, men där är vi om ca 15år...

Medlem

Hands down 5an. Speciellt nu när jag spelat remastern av San Andreas. Då blev jag påmind om allt jag ogillar med de äldre spelen. Dessutom..... Trevor...

Medlem
Medlem

Utan tvekan femman. Första gången kontroll/gameplay faktiskt var välfungerande och kul.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Din jäääla hipster

Sånt jävla tramsval bara för å va märkvärdig

Haha nej det är sant. Jag växte upp med GTA 1,2 och London. London var det jag fastnade för och spelade mest.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

3:an. Kunde aldrig tröttna på krasch-stilpoängen.

Medlem

GTA 5 & San Andreas

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Grand Theft Auto 2, tätt följt av Grand Theft Auto IV, tätt följt av Vice City.

Och sedan resten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mike Stranéus:

GTA4 + DLC är i min bok R* finaste stund. Det var smutsigt. Det var rått. Och bilfysiken var on point.

Ja jävlar vad The Lost and Damned satte ribban för det då ganska nya begreppet "DLC".


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Har bara spelat ettan och tvåan.
Har för mig att jag tyckte ettan var lite bättre.

Medlem

GTA V och Vice City.
San Andreas är det tråkigaste.

Medlem

Vice City. De andra är bleka wannabees i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Kris:

Haha nej det är sant. Jag växte upp med GTA 1,2 och London. London var det jag fastnade för och spelade mest.

Jag med, men om man spelade första GTA först så var ju det klart den starkaste upplevelsen?
Jag upplevde GTA 2 och London som visst kanske lite bättre, men att det kändes som DLC typ.

Så London kanske är 'bättre' än första GTA, men 95% av det som är bra i London fanns redan i första... Och det var första jag nötte.
När det var GTA 2 och London hade jag redan ledsnat och tyckte det kändes same same.

Då hade jag redan börjat drömma om ett GTA som skulle vara i 3D som Quake eller så - fast GTA.. Men tänkte väl att det inte är realistiskt att det ska kunna gå - den som lever får se!


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar