Call of Duty: Vanguard får godkänt av kritikerna

Robot
Call of Duty: Vanguard får godkänt av kritikerna

Allt är som vanligt i CoD-landet.

#call-of-duty-vanguard, #cod


Inaktiv

Nu har jag bara spelat det sedan imorse. Tack gode gud för att tentan var igår.

Gillar det skarpt faktiskt, det roligaste CoD sedan länge tillbaka tycker jag. (förutom Warzone, om det nu räknas som ett cod)

Flyter på otroligt bra också. Inget lagg eller liknande relaterat till launch ännu heller. Men det kommer kanske ikväll det.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Nu har jag bara spelat det sedan imorse. Tack gode gud för att tentan var igår.

Gillar det skarpt faktiskt, det roligaste CoD sedan länge tillbaka tycker jag. (förutom Warzone, om det nu räknas som ett cod)

Flyter på otroligt bra också. Inget lagg eller liknande relaterat till launch ännu heller. Men det kommer kanske ikväll det.

Har du hunnit prova kampanjen? Det är den som är intressant för egen del då jag lirar singel player nästan enbart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Dum som man är förbokade jag spelet på spelbutiken.se och det har inte kommit ännu. Så att gibba i helgen kan man ju glömma. Deras kundtjänst är bedrövlig.

Note to self, förboka aldrig mer på spelbutiken.se, inte första gången detta inträffar om man säger så.

Ni som har hunnit spela, hur är det? 🙂

Medlem

Tänkte lira det om en stund, hoppas nu att dess zombiemode är lika kul som Outbreak i Cold War..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av krille1986:

Dum som man är förbokade jag spelet på spelbutiken.se och det har inte kommit ännu. Så att gibba i helgen kan man ju glömma. Deras kundtjänst är bedrövlig.

Note to self, förboka aldrig mer på spelbutiken.se, inte första gången detta inträffar om man säger så.

Ni som har hunnit spela, hur är det? 🙂

Vad synd att du har dåliga erfarenheter från de. Personligen har jag bra erfarenheter genom SpelButiken och RetroSpelButiken. Har köpt över 30 spel sedan juli nu i somras.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skrivet av krille1986:

Dum som man är förbokade jag spelet på spelbutiken.se och det har inte kommit ännu. Så att gibba i helgen kan man ju glömma. Deras kundtjänst är bedrövlig.

Note to self, förboka aldrig mer på spelbutiken.se, inte första gången detta inträffar om man säger så.

Ni som har hunnit spela, hur är det? 🙂

Har bara spelat lite av kampanjen, kommit till när man ska flyga o kontrollerna är idiotiska på flyg.
Jag gillade verkligen kampanjen i Cod2019 så jag verkar få mer av de jag gillar iaf. Väldigt snyggt, bra ljud, animationer. Ett tips är ju att köra på svåraste.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har du hunnit prova kampanjen? Det är den som är intressant för egen del då jag lirar singel player nästan enbart.

Samma här köper om kampanjen inte är skit. För gammal för mp. Växte upp i en tid när det inte fanns, har aldrig fastnat för det senare heller


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Ett tips är ju att köra på svåraste.

Haha jag gör alltid tvärtom , i alla spel. Kör på lättaste, så man får fram alla banor så snabbt som möjligt. Sen kan jag köra favvo banorna på svåraste sen

Är det som red dead 2, eller kingdom come. Kör jag ändå på lättaste första genomspelningen. För jag är så nyfiken på slutet. Sen kör jag oftast en ny genomspelning på svårare, senare.

Men man har ju inte så mycket tid att spela längre, tyvärr. Med Fru, barn, husdjur, och annat elände 😃


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Jag gillade som sagt betan. Så det ska bli kul nu och se hur kampanjen är, och spela multiplayer på fler banor.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad synd att du har dåliga erfarenheter från de. Personligen har jag bra erfarenheter genom SpelButiken och RetroSpelButiken. Har köpt över 30 spel sedan juli nu i somras.

Brukar beställa mycket från retrospelbutiken då de har massa klassiker till diverse konsoler och det brukar funka bra. Men leveranstiderna även där brukar vara långa tyvärr, i alla fall för mig.
Varför jag blev något irriterad på dom denna gång var för att jag var i kontakt med kundservice som sa att spelet skulle komma idag.

Ringde då upp Bring, som i detta fallet ska leverera produkten, och de säger att dom inte har fått ordern utav spelbutiken, bara elektronisk förhandsinformation, vilket även jag kan se på en app. Kontaktar då spelbutikenskundtjänst igen och nämner detta men då är det tydligen Bring som säger fel och de hävdar fortfarande att produkten ska komma idag, vilket den självklart inte gjorde. Dels deras svar som gör mig redigt irriterad plus att dom svarar med smileys och är redigt otrevliga.

Hade flera förbokningar hos dom av ett värde på 3000, men dom är nu återkallade. Vill helst inte gynna ett sådant företag som har en sån dålig kundservice. Ja just det, för att skicka tillbaks spelet när det väl kommer får jag även stå för returfrakten.

Ville bara förtydliga något. Som sagt, köpa spel som man inte förbokar går fint, för då bryr jag mig inte om att få vänta några dagar extra men när man förbokar vill jag gärna ha produkten när den släpps, speciellt om jag bokar den flera månader innan.
De har bra priser och stort utbud. Men förboka blir det aldrig mer, ska köra med Webhallen i fortsättningen eller Inet. 🙂

Medlem
Skrivet av krille1986:

Brukar beställa mycket från retrospelbutiken då de har massa klassiker till diverse konsoler och det brukar funka bra. Men leveranstiderna även där brukar vara långa tyvärr, i alla fall för mig.
Varför jag blev något irriterad på dom denna gång var för att jag var i kontakt med kundservice som sa att spelet skulle komma idag.

Ringde då upp Bring, som i detta fallet ska leverera produkten, och de säger att dom inte har fått ordern utav spelbutiken, bara elektronisk förhandsinformation, vilket även jag kan se på en app. Kontaktar då spelbutikenskundtjänst igen och nämner detta men då är det tydligen Bring som säger fel och de hävdar fortfarande att produkten ska komma idag, vilket den självklart inte gjorde. Dels deras svar som gör mig redigt irriterad plus att dom svarar med smileys och är redigt otrevliga.

Hade flera förbokningar hos dom av ett värde på 3000, men dom är nu återkallade. Vill helst inte gynna ett sådant företag som har en sån dålig kundservice. Ja just det, för att skicka tillbaks spelet när det väl kommer får jag även stå för returfrakten.

Ville bara förtydliga något. Som sagt, köpa spel som man inte förbokar går fint, för då bryr jag mig inte om att få vänta några dagar extra men när man förbokar vill jag gärna ha produkten när den släpps, speciellt om jag bokar den flera månader innan.
De har bra priser och stort utbud. Men förboka blir det aldrig mer, ska köra med Webhallen i fortsättningen eller Inet. 🙂

Ok, då förstår jag. Ja det är ju bättre att de kör med öppna kort istället för att skylla på BRiNG City Mail.
I vilken stad bor du? Jag bor i Västerås och vanliga spel kommer alltid 2 dagar senare som verkar skickas från Varberg. Har oftast varit DHL som levererat spelen till en kiosk i närheten av min bostad. Fast brukar beställa flera samtidigt så får ett större packet då. Har aldrig testat att förboka ett spel hos de.

En butik som jag inte gillar är ProShop som jag förbokade House of Ashes för en riktig billig peng. Stod på PrisJakt att de hade 10 st ex inne när jag förbokade nån dag innan aktuell release. Sedan kom aldrig spelet och det kom upp som beställningsvara så jag avbokade och köpte det via SpelButiken istället vilket blev en lyckad sändning iaf. Nej, ProShop kan dra o hoppa i sjön. Gillar inte att företagen skriver på PrisJakt att de har exemplar inne trots att det är BullCrap. FucQ Em...
__________________________________________________________________________
I mitt förra packet som jag fick förra veckan så var det ett svart vykort med SpelButikens logga och på baksidan stod det STORT TACK! plus en längre text, då jag har beställt så mycket av de sedan sommaren så de var tacksamma för det. Tycker jag var fint och en roligt grej att skicka med. Man får ju alltid med reklamblad och småkort i varje beställning men denna var lite lyxigare. Över 30 PS3, PS4, PS5 spel plus en PlayStation 5 konsol har jag köpt sedan i somras så det har blivit säkert över 12-14 tusen totalt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

En trist sak är ju att de helt skippat axelmakterna. Finns rätt få skins och karaktärer.

Men det kommer väl i deras jäkla butik sen för 19.99 euro styck.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ok, då förstår jag. Ja det är ju bättre att de kör med öppna kort istället för att skylla på BRiNG City Mail.
I vilken stad bor du? Jag bor i Västerås och vanliga spel kommer alltid 2 dagar senare som verkar skickas från Varberg. Har oftast varit DHL som levererat spelen till en kiosk i närheten av min bostad. Fast brukar beställa flera samtidigt så får ett större packet då. Har aldrig testat att förboka ett spel hos de.

En butik som jag inte gillar är ProShop som jag förbokade House of Ashes för en riktig billig peng. Stod på PrisJakt att de hade 10 st ex inne när jag förbokade nån dag innan aktuell release. Sedan kom aldrig spelet och det kom upp som beställningsvara så jag avbokade och köpte det via SpelButiken istället vilket blev en lyckad sändning iaf. Nej, ProShop kan dra o hoppa i sjön. Gillar inte att företagen skriver på PrisJakt att de har exemplar inne trots att det är BullCrap. FucQ Em...
__________________________________________________________________________
I mitt förra packet som jag fick förra veckan så var det ett svart vykort med SpelButikens logga och på baksidan stod det STORT TACK! plus en längre text, då jag har beställt så mycket av de sedan sommaren så de var tacksamma för det. Tycker jag var fint och en roligt grej att skicka med. Man får ju alltid med reklamblad och småkort i varje beställning men denna var lite lyxigare. Över 30 PS3, PS4, PS5 spel plus en PlayStation 5 konsol har jag köpt sedan i somras så det har blivit säkert över 12-14 tusen totalt.

Jag bor i Norrköping så inte allt för långt bort där du själv bor. Som du säger så brukar retrospelbutiken vara kanon. Beställer även jag flera spel så får i kartong till kiosken. Har blivit några gamla Xbox 360 spel och ps2.
De brukar även skicka med lite godis och liknande, så absolut har jag inget ont att säga om just retrospelbutiken förutom leveranstiderna. Spelen brukar komma ungefär 1-2 veckor efter beställning.

Ja men exakt, på retrospelbutiken är det vanligtvis DHL som levererar.

Som sagt så blir det nog Webhallen hädanefter för min egen del, lite dyrare men då vet man att spelen kommer när de ska. Då syftar jag enbart på förbokningar.

Allt gott! 🙂

Medlem
Skrivet av krille1986:

Dum som man är förbokade jag spelet på spelbutiken.se och det har inte kommit ännu. Så att gibba i helgen kan man ju glömma. Deras kundtjänst är bedrövlig.

Note to self, förboka aldrig mer på spelbutiken.se, inte första gången detta inträffar om man säger så.

Ni som har hunnit spela, hur är det? 🙂

Nope gör inte det igen.. Jag bokade far cry 6 kom en vecka efter release.. Sedan har jag en vän som det strulade massor med nya metriod och Nintendo oled där de kom två veckor efter release. De var bra förr men nu tänker jag sluta handla där jag med..

Jag gillar MP delen, zombie var sådär i mitt tycke..

Allt i vanlig ordning ..

De tråkiga i varje Cod release är att allt å nästan alla sitter å trycker för att campa till sig vinsten .. fy fan vad tråkigt de måste kännas att ha vunnit ohederligt , tydligen inte då detta är upprepande !

Medlem
Campare

Med risk för att bli hårt kritiserad. Jag förstår inte alla klagomål på campare. De finns i alla spel och det är bara att förhålla sig och fundera ut hur man skall göra livet surt för dem.

Jag har landat i att jag inte orkar bli frustrerad (blir ändå det ibland😀)Dessutom skulle man ju kunna bli irriterad på de som sitter på bättre fiber och har mindre latens eller där spelet bara flyter på i hög fps.

Nej. Frustrerad blir jag på fuskare. De kan verkligen förstöra spelupplevelsen.

I varje hörn

Ja kan inte låta bli att bli vansinnig , man Springer tillbaka , då har denne bytt hörn , eller sitter på ett sånt sätt att precis när man får syn på nissen så blir samma visa igen . (Döden)

Minns i MW2 till Ps3 när man jaga boostare,
I nästan varannan Ffa kunde man höra de välbekanta klickljudet, då va jakten igång kan ja lova , då satt två vänner tillsammans , där den enes öde va att bli dödad hela tiden för att sedan återuppstå på samma ställe igen , (med hjälp utav Tactical insertion ..

De va så att man bara gick in i en Ffa för att röja dessa individer !

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Nej. Frustrerad blir jag på fuskare. De kan verkligen förstöra spelupplevelsen.

Du har så rätt, dom som kritiserar dig, fuskar säkert själv, men blir ändå ägda qv campare? ✌😀


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

OJ vad det är i behov av att patchas.

Mängden fuskare är överväldigande. Detta måste fixas till fort.

Alla dessa glide bombers och skit måste nerfas. Minst 100% mer för att få dem för idag är varje runda i princip 2 minuter i i matchen en konstant sån fallande och bombandes hela tiden. Inte "haha-hela tiden" utan verkligen hela tiden. Det är för mycket och bryter gameplay helt galet. Tror ite det var avsett att det under hela rundans omgång skulle falla och bombas något någonstans på kartan.

Spelet har massor med potential att bli ett högtempo spel men som det är nu skulle jag klassa det ospelbart.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar