Diskutera – Nintendos bästa spel?

Medlem

Super Mario Bros på Nes

Medlem

super smash bros är nog min all time favorit serie av nintendo, typ alla av spelen har varit lika kul.
I övrigt överlag tycker jag nintendo har rätt svaga spel för mitt intresse, iofs har jag alltid känt så.

Medlem

Ohh så svårt, Super Mario 3 och Super Metroid! Eller nej, Metroid Fusion! Nej, Mario World! Nej! Metroid Prime! Nej! Wind Waker! Nej! Prime 2 Echoes … Nej!! Zelda 3! NEJ!! vet inte


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Metroid Prime, bästa spelet jag någonsin spelat. The Legend of Zelda: Breath of the Wild är dock inte långt efter.

Medlem

Super Metroid blir det för mig.

Medlem

Inte helt lätt. Men...
Super Mario Galaxy. Ren och skär spelglädje. Tror aldrig som vuxen gamer jag haft så.... skoj.

Bubblare : Breath of the Wild var också helt magiskt (om än liiiite för långt).
Super Mario World. Helt sjukt att ett så gammalt spel fortfarande känns så fräscht.

Sen finns massa spel som VAR galet bra och fortfarande är solida...men som åldrats lite. Vi kan kalla dom Nostalgibubblare:
Super Metroid
Metroid Prime
Zelda - a Link to the Past

Medlem

Spelat dom flesta stora spel från nes ändå till swirren.

Kan tyvärr inte välja mellan botw och odyssey, dom som säger ett spel från tidigare generation ljuger.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Säger Breath of the Wild ärligt talat. Visst har jag härliga minnen av många andra, äldre spel men BOTW är enligt mig det absolut bästa de gjort. Jag älskar nostalgin i äldre men det gör inte spelen bättre.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Säger Breath of the Wild ärligt talat. Visst har jag härliga minnen av många andra, äldre spel men BOTW är enligt mig det absolut bästa de gjort. Jag älskar nostalgin i äldre men det gör inte spelen bättre.

Jag har så svårt för en andra genomspelning. När man väl utforskat allt så finner jag ingen omspelningsglädje tyvärr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Breath of the Wild
Super Mario World
Metroid Prime
A Link to the Past
Super Mario Galaxy

Är nog spontant min topp 5 i alla fall! Såg någon lista Wave Race: Blue Storm här ovan och minns jag spelade det som fasen way back! Men vet inte om jag skulle klassa det som bästa spelet någonsin dock! Även om det var vad jag spelade som mest när jag inhandlade min Wavebird-kontroll!

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har så svårt för en andra genomspelning. När man väl utforskat allt så finner jag ingen omspelningsglädje tyvärr.

Man är alla olika! Det första jag gjorde när jag klarade spelet var starta en ny genomgång, haha!

Medlem

Zelda a link to the past

Medlem

Nintendo har gjort många bra spel. Skulle nog sätta dessa 2 spel som topp:

Super Metroid
Zelda - a Link to the Past

Medlem

Allra bästa spel = Super Mario Bros 1
- extremt bra spel än idag
- banade vägen för Nintendos framtid

Mitt favoritspel = Zelda: A link to the past


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Med dess långa tidsspann är det nästan en omöjlig fråga.
Så delar upp det.
Så bästa moderna spel: Zelda: Breath of the Wild. Det lyckades bli mitt favorit-Zelda efter hållit Ocarina of Time och A Link to the past i toppen i så många år. Det satte serien i det drömscenario jag haft sen seriens start: Friheten.

Bästa retrospel: Det är väldigt nära här.. Men spontant.. Super Metroid. Jag spelade inte detta när det kom. Upplevde det för första gången runt 2010 på Virtual Console och blev helt mindblown över spelet.


signatur
Medlem

För mig är det utan tvekan Zelda Ocarina of time 👌

Medlem

Kul att se så många Metroid Prime-älskare, trodde jag var relativt ensam om att hålla det så högt.

Super Mario 64 är dock extremt speciellt för mig på många olika sätt så det får ta första plats.

Medlem

A Link to the Past
Super Mario 64
Mario kart 64


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Goldeneye


signatur

Allätare

Avstängd

Ocarina of Time
Mario 64
Breath of the Wild
Mario Kart 8

Medlem

A link to the Past


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Jag måste säga Mario kart wii. Har spelat jätte mycket multiplayer & allt i singel player! Sen köpte jag WiiU versionen till Switchen och då sög spelet för alla banor var redan upplåsta. Så jag har inte ens spelat alla banor i det spelet. Så missnöjd blev jag.

Medlem

Super Metroid
och
Legend Of Zelda: A Link To The Past
är två av mina personliga favoriter från Nintendo själva.
Ett av de bästa spel på en Nintendo maskin någonsin dock är nog Eternal Darkness på Gamecube dock. Jösses vilket bra spelt det är/var.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Earthbound & Breath of the Wild må vara suveräna. Men Nintendos tveklöst bästa spel är Balloon Fight.

12
Skriv svar