Första trailern för Alan Wake Remastered visar ett mer högupplöst Bright Falls

Robot
Första trailern för Alan Wake Remastered visar ett mer högupplöst Bright Falls
Medlem

Det är svårt att avgöra, men för mina ögon ser det ut som en trailer på originalspelet. Det var inget som stod ut så pass att jag tänker remake. Blir nog tyvärr pass om skillnaden är så pass liten.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Skribent
Skrivet av iBurningMan:

Det är svårt att avgöra, men för mina ögon ser det ut som en trailer på originalspelet. Det var inget som stod ut så pass att jag tänker remake. Blir nog tyvärr pass om skillnaden är så pass liten.

Nej, det känns rätt likt. Nya karaktärsmodeller och mer högupplösta texturer är väl vad jag märker av på rak arm utan att ha detaljgranskat trailern.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Det är svårt att avgöra, men för mina ögon ser det ut som en trailer på originalspelet. Det var inget som stod ut så pass att jag tänker remake. Blir nog tyvärr pass om skillnaden är så pass liten.

Lite så är det vilket är just varför det är en remaster och inte en remake.
Jag spelade dock aldrig klart det tidigare så för mig blir deta perfekt.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Älskade spelet trots en viss enformighet.
Tråkigt att inte skillnaden är så stor av att döma av det jag sett i trailern.

Läste att det skulle vara 2 expansioner med? Men fanns det inte en expansion som hette något med American Nightmare? Den är väl inte med?

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Älskade spelet trots en viss enformighet.
Tråkigt att inte skillnaden är så stor av att döma av det jag sett i trailern.

Läste att det skulle vara 2 expansioner med? Men fanns det inte en expansion som hette något med American Nightmare? Den är väl inte med?

De två extraepisoder som släpptes som DLC ska vara inkluderade, men American Nightmare är en fristående spinoff och verkar inte bli remastrad.

Gillar verkligen Alan Wake sjukt bra spel, skulle testa det tidigare igen men tyckte tanten var för jävla läskig så ville stänga av


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Som andra har nämnt verkar spelet i stort sett vara en mer högupplöst version av originalet, komplett med stela animationer och allt. PC versionen har i stort sett allt denna version har, minimala skillnader.

Medlem

Varit sugen på detta spel så länge det ska visst ha twin peaks vibbar men undra om det är ett sånt där svårt spel eller ett sånt man måste springa och gömma sig hela tiden

KoP
Medlem

Värt att skaffa om man redan äger originalspelet? Absolut inte. Dock kul för alla PS5 ägare som inte har spelat AW än.

KoP
Medlem
Skrivet av Vampir:

Varit sugen på detta spel så länge det ska visst ha twin peaks vibbar men undra om det är ett sånt där svårt spel eller ett sånt man måste springa och gömma sig hela tiden

Nej, det är inget stealth spel. Dock får man kuta ibland när fienderna blir lite för många mitt i den mörka skogen och man har slut på batterier i ficklampan.

Medlem

När går det att boka detta tro? Fortfarande inte dykt upp något hos varken webhallen eller andra ställen.
Eller blir det ett digital only släpp?

edit: kommer det bara som digital release kanske? Såg det i ps storen nu för 269 vilket känns som ett bra pris, eller?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Verkar vara en trött "remaster".

FPSBoost till fullpris (typ), skulle jag nog kalla det. Trist med cash grabs.

Gillade dock det när det kom så det är absolut inget dåligt spel på något sätt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Verkar vara en trött "remaster".

FPSBoost till fullpris (typ), skulle jag nog kalla det. Trist med cash grabs.

Gillade dock det när det kom så det är absolut inget dåligt spel på något sätt.

nu ska vi inte va såna, det handlar om att nå ut till en ny publik idag,, ser inget fel i det. och ska det komma ett alan wake 2 så är detta ett bra tillfälle få lite nyare generation spelare uppleva detta fantastiska spel.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Verkar vara en trött "remaster".

FPSBoost till fullpris (typ), skulle jag nog kalla det. Trist med cash grabs.

Gillade dock det när det kom så det är absolut inget dåligt spel på något sätt.

Det kostar 269 kr i den digitala storen inte fullpris på långa vägtar. Har man inte kört Alan Wake så känns det som ett väldigt bra pris då båda DLC släppen följer med också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nu ska vi inte va såna, det handlar om att nå ut till en ny publik idag,, ser inget fel i det. och ska det komma ett alan wake 2 så är detta ett bra tillfälle få lite nyare generation spelare uppleva detta fantastiska spel.

Skrivet av SunShine:

Det kostar 269 kr i den digitala storen inte fullpris på långa vägtar. Har man inte kört Alan Wake så känns det som ett väldigt bra pris då båda DLC släppen följer med också.

Fair enough!

Antog att det skulle kosta 349 eller däromkring.

Tycker bara det är lite trist att det inte läggs ner liiite mer energi och engagemang på dessa "remasters". Det var det som var min poäng.

Men som sagt, bra spel. Kul att Sony-folket kan ta del av det nu. Över tio år sedan man sist körde. Sjukt. Livet är kort.

Medlem

You will need the witches cabin key. Find the lady of the light!

Medlem
Skrivet av SunShine:

När går det att boka detta tro? Fortfarande inte dykt upp något hos varken webhallen eller andra ställen.
Eller blir det ett digital only släpp?

edit: kommer det bara som digital release kanske? Såg det i ps storen nu för 269 vilket känns som ett bra pris, eller?

Det undrar jag oxo vill ha en fysisk skiva jag är väll lite gammal modig kanske

Medlem
Skrivet av Vampir:

Det undrar jag oxo vill ha en fysisk skiva jag är väll lite gammal modig kanske

hehe jag är också fysiskt lagd Men kanske blir det här bara digital release.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

jag lirade detta way back in the day och tyckte det var jävligt spännande å annorlunda spel, rekommenderat!


signatur

//monster

Medlem

Jag som sitter på Series X, kan jag skaffa detta eller finns det redan till Game Pass men utan ny grafik?
Hur kan jag spela detta?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag som sitter på Series X, kan jag skaffa detta eller finns det redan till Game Pass men utan ny grafik?
Hur kan jag spela detta?

Vill minnas att det har funnits på Game Pass, men kan ha fel. Verkar inte finnas där nu i alla fall, men det går fortfarande att spela via bakåtkompatibilitet på Series X.

Finns för runt 200 kr i den digitala butiken...

eller...

https://www.tradera.com/item/302025/471124956/alan-wake-xbox-...

1
Skriv svar