Cold War 215GB på Xbox Series X och en fråga om Borderlands 3.

Medlem
Cold War 215GB på Xbox Series X och en fråga om Borderlands 3.

Hallå. Jag undrar om någon annan har detta enorma krav på utrymme på sin xbox series x när det kommer till CoD: Cold War? eller är det bara spel som är optimerade specifikt för en konsolfamilj inom en generation som ska ta mindre utrymme? Tar CoD så mycket för att dom har alla dessa förbannade skins? Jag hade hoppats att vi skulle slippa sådana här stora storlekar.

Utrymmet på Xbox Series X är ju inte direkt stort och jag väntar på en 2tb innan jag köper extra lagring till min xbox.
Fråga om borderlands 3, kan man döpa om mr chew? även om jag dock älskar namnet.

Sedan har jag väl en till fråga, om spel som får uppdatering som typ odyssey vilket innebär 60fps på xbox series x, måste jag ha det installerat på den internera för att få dom små uppgraderingarna?
Tacksam för svar, ber om ursäkt om det är dåligt formulerat. sov dåligt.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Sedan har jag väl en till fråga, om spel som får uppdatering som typ odyssey vilket innebär 60fps på xbox series x, måste jag ha det installerat på den internera för att få dom små uppgraderingarna?
Tacksam för svar, ber om ursäkt om det är dåligt formulerat. sov dåligt.

Det varierar från spel till spel, dom flesta spelen patchas bara så att framerate låses upp, eller får Microsofts lilla fps boost-hack, men spelet är fortfarande den gamla One-versionen. I Odysseys fall så reagerade jag själv på att det fått en Series S/X-stämpel i dashboard, och då brukar det krävas att det körs från interna. Kan dock inte svära på det, då jag inte vet vilken disk jag laddade hem spelet till när jag drog hem det i helgen. Om ingen annan hinner svara, så kan jag kolla och återkomma ikväll.

Medlem

Tack, uppskattar svaret och att du är villig att kolla och återkomma ikväll Nocternity


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Hallå. Jag undrar om någon annan har detta enorma krav på utrymme på sin xbox series x när det kommer till CoD: Cold War? eller är det bara spel som är optimerade specifikt för en konsolfamilj inom en generation som ska ta mindre utrymme? Tar CoD så mycket för att dom har alla dessa förbannade skins? Jag hade hoppats att vi skulle slippa sådana här stora storlekar.

Utrymmet på Xbox Series X är ju inte direkt stort och jag väntar på en 2tb innan jag köper extra lagring till min xbox.
Fråga om borderlands 3, kan man döpa om mr chew? även om jag dock älskar namnet.

Sedan har jag väl en till fråga, om spel som får uppdatering som typ odyssey vilket innebär 60fps på xbox series x, måste jag ha det installerat på den internera för att få dom små uppgraderingarna?
Tacksam för svar, ber om ursäkt om det är dåligt formulerat. sov dåligt.

CoD är ett stort spel helt enkelt som kräver mycket lagringsutrymme. Osäker på om det går att välja i installationen att bara installera SP och inte MP, eller vice versa...? I Halo: The Master Chief Collection till exempel kan man välja nästan helt fritt vad man vill installera. Skinsen i CoD har nog inte så stor skuld i det hela...

Borderlands 3-frågan. Ingen aning. Tror inte det går att döpa om en karaktär i ett spel, såvida det inte är din egna...?

Din sista fråga. Ja. Du måste installera på interna för att kunna utnyttja alla "nextgen-funktioner" om spelet har fått en övergripande "nextgen-patch".

Skrivet av Nocternity:

Det varierar från spel till spel, dom flesta spelen patchas bara så att framerate låses upp, eller får Microsofts lilla fps boost-hack, men spelet är fortfarande den gamla One-versionen. I Odysseys fall så reagerade jag själv på att det fått en Series S/X-stämpel i dashboard, och då brukar det krävas att det körs från interna. Kan dock inte svära på det, då jag inte vet vilken disk jag laddade hem spelet till när jag drog hem det i helgen. Om ingen annan hinner svara, så kan jag kolla och återkomma ikväll.

Stämmer. S/X-loggan betyder att spelet ENDAST kan KÖRAS från det interna. Går fortfarande att lagra på trött extern.

Medlem

fast jag har World of Tanks, Sniper Elite 4 med uppgraderingar som är på en av mina tre externa ssd. world of tanks har fått dessa uppgraderingar, spelar från en ssd.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

fast jag har World of Tanks, Sniper Elite 4 med uppgraderingar som är på en av mina två externa ssd. world of tanks har fått dessa uppgraderingar, spelar från en ssd.

Det är nog bara FPSBoost och kanske AutoHDR på dessa. Kräver inte intern. Kanske skulle formulerat mig annorlunda i mitt förra inlägg.

Men tänk så här... S/X-loggan på spelets "ikon" i ditt bibliotek = endast spela från internt.

Medlem

nepp. inget på world of tanks, sniper elite 4 har dock auto hdr. men inte någon form av fpsboost på dom.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

nepp. inget på world of tanks, sniper elite 4 har dock auto hdr. men inte någon form av fpsboost på dom.

Sniper Elite 4 har fps boost. Körs i 60fps istället för 30

Medlem

inte sedan uppdateringen dom gjorde. hade det dock innan. vilket gav en xbox one resultat. och det såg taskigt ut för dom av oss som hade xbox one x.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Men tänk så här... S/X-loggan på spelets "ikon" i ditt bibliotek = endast spela från internt.

Skrivet av YmerXE:

inte sedan uppdateringen dom gjorde. hade det dock innan. vilket gav en xbox one resultat. och det såg taskigt ut för dom av oss som hade xbox one x.

Där ser man! Visste inte om att fps boosten plockades bort igen. Märkligt.

När det gäller Odyssey så är det faktiskt installerat på min externa och går att spela därifrån, trots att att det är märkt med X|S-loggan nere i vänstra hörnet och sorteras under ”optimized for Series X” i mitt bibliotek. Så måste vara att Ubisoft la in nån flagga i releasen när dom tryckte upp senaste patchen som gör att det sorteras som det gör, trots att det är ett Xbox One-spel

1
Skriv svar