Back 4 Blood får ingen "Versus-kampanj"

Robot
Back 4 Blood får ingen "Versus-kampanj"

Ett lite märkligt val för en tematisk uppföljare till Left 4 Dead.

#Back-4-blood, #Turtle-rock-studios


Medlem

svårt att förstå varför jag ska köpa detta, känns alldeles för likt l4d

Medlem
Skrivet av Ducci:

svårt att förstå varför jag ska köpa detta, känns alldeles för likt l4d

Det är ju inte speciellt likt, därför jag inte kommer köpa det.

Medlem

Testade deras nya versus-läge lite under betan i helgen. Inte alls lika mysigt som det var i l4d där man med kartkännedom planerade bakhåll etc. Man är nu instängd på en liten arena och tävlar om är döda av överlevarna snabbast. Varje runda var över på 2-4 min. Väldigt hetsigt med konstanta waves av vanliga zombies. Inte sämre kanske men kändes mer som e-sport än något man bara kunde ha kul med. Obegripligt att inte ha med kampanj-versus också, men det är mycket som är obegripligt med denna så kallade uppföljare...

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är ju inte speciellt likt, därför jag inte kommer köpa det.

Jag kanske missa nått. men jag tyckte inte det gav nått nytt åt genren.

Medlem

Trist, jag gillade L4D och det var just VS kampanjen jag spelade mycket.
Lutar åt att skippa detta pga denna nyhet faktiskt, kanske provar betan men är inte intresserad av något arena mode...

Medlem

PvP kampanj MÅSTE implementeras tänker jag. Annars kommer nog spelet att dö ut rätt fort. Skulle dessutom säga att det är för många olika vapen och attachments. Märker liksom ingen skillnad på dom.


signatur

SpelGeek.com - Köp spel av mig!
D-takt, tärningar och livet - Podden om spel, musik och allmänt trams finns där poddar finns!

Medlem

Dumt jävla val. Ingen aning om hur dem tänker, men ban-designen är ju väldigt medioker jämfört med L4D osv så jag antar att dem inte orkar lägga bättre jobb på detta.

The roligaste i L4D/2 var ju versus campaign modet. Spelade i flera år. Så har ingen aning om hur detta spel ska överleva ett längre tag som Stegfel sa.

Vapnen är ju helt okay och så för mig, okay inslag. För många som liknar varandra dock..

Medlem

Ingår ju i gamepass och jag hade roligt i denna beta. Kommer definitivt kötta det som fasiken när det släpps. Spelar bara med kompisar hellre än med kompisar mot andra ryssar

Inaktiv
Skrivet av Ducci:

svårt att förstå varför jag ska köpa detta, känns alldeles för likt l4d

Det är du därför man kommer köpa det.

Medlem

trist,, det var ju ett roligt läge minns jag.. förutom när alla rushade bara genom banan då var det inte så kul... och långa respawn tider.

Medlem

Tyckte demo.. förlåt ”betan” var ganska kass. L4D-konceptet har gjorts bättre av andra vid det här laget.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tyckte demo.. förlåt ”betan” var ganska kass. L4D-konceptet har gjorts bättre av andra vid det här laget.

Verkligen? Kan du nämna dessa spel?

Vore intressant att veta.

Medlem

Testade det nya versus-läget lite under early access och det var verkligen extremt mycket sämre än deras gamla versus-lägen, riktigt dåligt drag att ändra det på detta viset enligt mig.
Utöver detta så var jag rätt så besviken på känslan av att kötta fiender, bl.a. p.g.a att spelet helt och hållet saknar dismemberment, men skjutandet i sig och rörelse flyter fint.

Känns såhär på förhand som ett väldigt "meh" försök till att leva upp till de gamla spelen och jag är inte övertygad nog för att lägga mina pengar på detta än.

Medlem

Testat ytterst lite, tycker det saknas känsla i hur zombies reagerar när man skjuter dem osv.
Sen att plocka bort en av de mest populära lägen i ett spel som det i princip är en kopia på känns konstigt. Mycket av Left 4 deads replayability kom ju ifrån att det var så jävla kul med versus campaign. Känns inte som den versus som finns i detta kan mäta sig i längden, men vem vet.

Medlem

nya läget är bättre på balans, då mycket mindre rng.

Så i ett läger tycker jag det är bättre, dock bör där finnas variation i det. bana och hur det fungerar men gillar principen att du inte springer igenom kartan delvis då det är mindre rng.

Medlem

Ett helt sjukt obegripligt beslut. 90% av anledningen till att l4d var (är) så populärt är pga versus, och rng gjorde det till var det är. När man satt med 3 polare och fick byta taktik vid olika chokes just pga vilka zombies man fick.
Jaja, har kört några games i betan, det är en beta. Men 500 miljoner olika (grafiska) attachments, hundratals vapen som alla känns exakt likadana, upplåsningar och annat trams kommer inte få mig att köpa det.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Verkligen? Kan du nämna dessa spel?

Vore intressant att veta.

Space Hulk: Deathwing
Vermintide 1+2
Killing Floor 2
Deep Rock Galactic
Earthfall

Ett par titlar inom genren som antingen bjöd på mer av samma eller rentav förbättrade konceptet.

Medlem
Skrivet av Ducci:

svårt att förstå varför jag ska köpa detta, känns alldeles för likt l4d

En kassare version ä vad det är även om det är snyggare, source var stabilt som fan med bra nätkod.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Space Hulk: Deathwing
Vermintide 1+2
Killing Floor 2
Deep Rock Galactic
Earthfall

Ett par titlar inom genren som antingen bjöd på mer av samma eller rentav förbättrade konceptet.

Bara ett av dessa spel är liknande vid L4D/2 dvs Vermintide. (har inte hört talas om Earthfall) Och dem gjorde det inte bättre? Det var ju bara annorlunda.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Bara ett av dessa spel är liknande vid L4D/2 dvs Vermintide. (har inte hört talas om Earthfall) Och dem gjorde det inte bättre? Det var ju bara annorlunda.

Frågade inte efter din snäva definition av vad som är ett L4D-spel, alla är co-op horde shooters, det vill säga precis samma genre som såväl L4D som B4B och jag klassar alla nämnda som "mer av samma" (Earthfall, Killingfloor) eller föbättrade versioner av konceptet (Space Hulk, Deep Rock Galactic, Vermintide), vilket var svaret på din fråga. Antog att du var ute efter att försöka debattera vad som räknas som förbättringar av konceptet eller till och med vad som "räknas som L4D-spel" men är inte det minsta intresserad av en sådan diskussion. Ha roligt med det 100€ dyra B4B så fortsätter jag istället spela de spel jag anser betydligt bättre inom genren.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Frågade inte efter din snäva definition av vad som är ett L4D-spel, alla är co-op horde shooters, det vill säga precis samma genre som såväl L4D som B4B och jag klassar alla nämnda som "mer av samma" (Earthfall, Killingfloor) eller föbättrade versioner av konceptet (Space Hulk, Deep Rock Galactic, Vermintide), vilket var svaret på din fråga. Antog att du var ute efter att försöka debattera vad som räknas som förbättringar av konceptet eller till och med vad som "räknas som L4D-spel" men är inte det minsta intresserad av en sådan diskussion. Ha roligt med det 100€ dyra B4B så fortsätter jag istället spela de spel jag anser betydligt bättre inom genren.

Nej, nej. Undrade mest vad du menade med "förbättring", när jag har spelat alla dessa spel utom EF, och det var inte mycket till sådant(förbättringar) i dessa spel.

B4B är ett bra spel, men jag tänker nog inte köpa det förräns på sale, då det inte finns någon campaign versus. :c

Medlem

"Betan" var helt värdelös och buggig som fan.
Att de sedan tar bort VS kampanjen och ersätter det med världens sämsta PVP läge är helt obegripligt.
Detta spel kommer nog inte leva speciellt länge.

Avstängd

Betan kändes som ett enda stort skämt och gav mig obehagliga flashbacks till Overkills The Walking Dead.
1. Kräver online
2. Ingen mod-support
3. Booster-kort som inte tillför någonting intressant.
4. Strykfula zombies, kom igen t om L4D2 zombie-design är långt bättre än i detta spel.
5. BOT (kamrater) kan inte hela dig, begår självmord genom att kliva in i eld och kliva rätt ut från avsatser för att falla mot sin död.
6.Grafiken är ojämn och på sina håll strykful
7. Priset är ett jävla skämt. 1000kr för hela spelet.

Nej, tack. Jag köpte Evolve en gång i tiden. Jag tänker intr gå på den niten igen.

Medlem

Alltså, 1000kr är för typ deluxe varianten. Sluta använda detta som det aktuella priset på spelet, vilket är 599 kr, afaik.

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Alltså, 1000kr är för typ deluxe varianten. Sluta använda detta som det aktuella priset på spelet, vilket är 599 kr, afaik.

Eftersom säsongspasset innehåller mer "kampanj-innehåll" så är inte bas-spelet att räkna som ett fullständigt spel, dessvärre.

Det fullständiga spelet kostar således 1000kr.
Dessutom kostar basspelet inte 599kr på konsol, utan 700kr.

Medlem

Testat betan i några timmar och jag är faktiskt väldigt besviken på detta.
Vart är stämningen från första och andra spelet? Varför är kontrollen så otroligt dålig på ps4/ps5? Har mixtrat med sens å får inte alls till det. Måste tillägga att jag kör väldigt mycket fps spel på konsol.

Vet att det är en beta, men är denna version verkligen så långt ifrån den fulla versionen?
Jag kan tyvärr inte se mig själv betala 700:- för denna soppa. Känns som ett spel som skulle kosta 199:- och inte ett jäkla öre mer.
Detta är vad JAG tycker. Hoppas att ni som inte håller med får det trevligt med detta lir

Avstängd
Skrivet av cyppa:

Testat betan i några timmar och jag är faktiskt väldigt besviken på detta.
Vart är stämningen från första och andra spelet? Varför är kontrollen så otroligt dålig på ps4/ps5? Har mixtrat med sens å får inte alls till det. Måste tillägga att jag kör väldigt mycket fps spel på konsol.

Vet att det är en beta, men är denna version verkligen så långt ifrån den fulla versionen?
Jag kan tyvärr inte se mig själv betala 700:- för denna soppa. Känns som ett spel som skulle kosta 199:- och inte ett jäkla öre mer.
Detta är vad JAG tycker. Hoppas att ni som inte håller med får det trevligt med detta lir

Ja, 199kr hade det helt klart varit värt. Det är inte nödvändigtvis ett dåligt spel. Det är bara väldigt mediokert. Värre blir det såklart av det höga priset, eftersom det visar hur tondöva utvecklarna/utgivarna är.

Hcz
Medlem

Var sugen på att köpa det men har väntat för att se om Ultravide skulle ha support vilket det inte har nu.

Så inget köp om det inte fixar det. Fattar inte vad spelutvecklarna håller på med när det inte testar detta.
En stor del av problemet är att UE4/5 har Vert- som standard och inte Hor+ vilket förstör om du har en 21:9 eller 32:9 skärm.

Medlem

Tråkigt för Vs spelarna att B4B inte har kampanj vs men för mig som gillar Co-Op spel som Vermintide, L4D, G.T.F.O osv. är det här spelet guld. Striderna har inte samma bra känsla som Vermintide men B4B har otroligt mycket replayability värde tack vara kort systement, någon Vermintide tyvärr saknar (ser dock ut som de också kommer gå rougelike med sina spel i framtiden).
Ser mig själv ha hundratals timmar i B4B.

12
Skriv svar