Max Payne fyller 20 år

Robot
Max Payne fyller 20 år

Tiden står inte still för Max Payne.

#20-år, #Max-Payne, #Remedy


Medlem

Nu känner jag mig gammal...

Medlem

Sam Lake har fanimej inte åldrats en dag.

Max Payne 2 är min favorit. Det hade en sällsynt combo av snygg grafik med skitiga, magvändande film noir-miljöer, engagerande story och en realistisk fysikmotor där i princip allt man kastade sig in i gav vika för herr Paynes ärrade lekamen. Dessutom var det bra optimerat, så man kunde lugnt skruva upp grafikinställningarna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Älskar alla tre spelen.

Medlem

Tidens bästa spel och story. . Speciellt med den superba mod communityn.

Om något borde Max Payne 1-2 få en riktig Remake av Remedy.
Och Max Payne borde gå samma öde som E.T

Edit: Sam Lake måste ju nog vara en de skönaste typerna inom spel industrin.

Enda som saknades i den filmen, var att de borde ha avslutat filmen med ”Welcome home Max”

Medlem

Fanns redan en tråd om, merge
#4157419

Medlem

Max Payne 2 är i min top-5 än idag. Helt oslagbart. Vet inte hur det gick till att Rockstar fick ta över serien, men vilken skam det var.
Får man göra reklam för sin egen content så här på 20-årsdagen?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

OST när man sitter i menyn, helt fantastisk musik. Om Remedy gjorde en Remake av ettan och tvåan hade jag köpt det direkt.

Jh
Medlem

Vilka minnen 🥳 grafiken, stämningen och spelmekaniken som är svår att tröttna på.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Avstängd
Skrivet av Jh:

Vilka minnen 🥳 grafiken, stämningen och spelmekaniken som är svår att tröttna på.

Ja vilka minnen! Var en jävla grafik vill jag minnas för att vara den tiden. Tror det var första playstation jag hade det på. Är dock inte säker så någon får rätta mig om jag har fel. Kan ha varit PC med?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelade det mycket när det kom på Windows ME och är lika om inte mer imponerad som jag var för 20 år sedan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nu finns det två trådar, där den ena var postad av någon i forumet långt innan denna nyheten, kan ni inte slå ihop de två?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ettan och tvåan var bäst, spec med moddar å grejer, det var så jävla grymt spel på sin tid


signatur

//monster

Medlem

Jag gillade alla tre men föredrog del ett och två.

Skrivet av breahl:

Ja vilka minnen! Var en jävla grafik vill jag minnas för att vara den tiden. Tror det var första playstation jag hade det på. Är dock inte säker så någon får rätta mig om jag har fel. Kan ha varit PC med?

Det var nog PC/PS2/xbox du körde.
Vet inte om det ens kom till ps1 men om man skulle driva det på PS1 är det nog en portning av GBA versionen som gäller.

Medlem

Max Payne 1 håller förvånansvärt bra än idag på PC, det kan inte sägas om många spel som är så gamla. Fantastiskt lir!

Medlem

Flamingo: .mirrorS arE morE fuN thaN televisioN

Avstängd

Gillar den grå dystra stilen i 1 och 2. Trean vet jag inte vad de sysslade med.

Medlem

Jag älskar hans konstant bajsnödiga min i ettan. Han håller det inne och fokuserar på dödandet 😄

Medlem

Älskade både MP 1 och 2. Trean var väl okej. Ge oss en remake/remaster!!!!

Avstängd

Fantastiskt serie. 2an är min favorit, har nog lirat igenom den 10 ggr!

Medlem

Ettan är en topp tre genom alla tider.
Brukade köra från någon sparfil, garagenivån oftast. Tycker det håller hyfsat än idag, har bara på skiva än så länge men funderar på att köpa på Steam såsom många andra gamla spel.

Hela serien är ju bra och Remedy etablerades därmed som en favorit utvecklare, och deras spel har varit genomgående underhållande sen dess. Klarade ut Control tidigare i Juli av en händelse.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Jag gillade alla tre men föredrog del ett och två.

Det var nog PC/PS2/xbox du körde.
Vet inte om det ens kom till ps1 men om man skulle driva det på PS1 är det nog en portning av GBA versionen som gäller.

Var antagligen PC då för hade en monsterdator från dell på den tiden som kostade 20k hahaha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag minns än första gången man slängde sig in i "bullet-time"... Såg att jag har dem i mitt Steam-bibliotek, kanske skulle nostalgi:a lite.

Men startar väl inte ens på windows10...

Medlem

Max Payne 1 var och kommer med stor sannolikhet att förbli min största spelupplevelse någonsin. Kunde till slut spelet utan och innan och spelmekaniken satt kvar i ryggmärgen i flera år. Tyvärr gör den inte längre det och jag skulle behöva öva ett bra tag för att klara av spela igenom spelet igen.

Medlem

Max Payne 1 > 3 > 2

Fight me!

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Men startar väl inte ens på windows10...

Körde det för några år sedan på windows 8 eller om det var 10. Så det finns lösningar för det om det inte fixats så att det fungerar från fabrik.

Avstängd
Skrivet av Zulthar:

Max Payne 1 > 3 > 2

Fight me!

2-1-3

2an bäst på känsla och gameplay, 1an vinner på story och nostalgi. 3an är modernare men föll platt på allt annat

Medlem

Visst var det väl Max Payne som hade rekommenderade systemkrav med CPU på 600MHz? Man bara satt där med sin P2 350MHz och hängde läpp..

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Körde det för några år sedan på windows 8 eller om det var 10. Så det finns lösningar för det om det inte fixats så att det fungerar från fabrik.

Nice, ty! försökte få igång Psychonauts i förrgår och fick .dll fil saknas.. hittade den och då fick jag istället något vagt felmeddelande så gav upp

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Nice, ty! försökte få igång Psychonauts i förrgår och fick .dll fil saknas.. hittade den och då fick jag istället något vagt felmeddelande så gav upp

Psychonauts funkade fint i Win10 för några veckor sedan åtminstone. Tror inte att jag gjorde nåt speciellt för att få det att fungera.

12
Skriv svar