Battlefield 2042

Robot
Battlefield 2042

Battlefield 2042 är en portal som leder både bakåt och mot en radikal framtid.

#battlefield-2042, #dice


Medlem

Kan man liksom göra co-op kampanjer och skapa objectives eller skulle 126 bottar springa utan en tanke på att frosta av frysen och försöka döda motståndarlaget?

Medlem

Suck, EA verkar ha svårt att omfamna cloud gaming. Ingen support för Stadia, GeforceNow eller ens xCloud.

Medlem

Hej

Det var jag!

Han som (UNGEFÄR) called it redan 1a Juni i tråden till nyheten om att 2042 äntligen skulle avtäckas
Bevis

Medlem

Hmm,
Vissa delar känns lite lockande.
Nog lite "risk" att renodlade BC2, 1942 kommer bli de populära valen i Portalen.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Jackfrags förklarade det rätt bra i sin genomgång här

Möjligheterna verkar vara nästintill oändliga utifrån det innehåll som användarna får tillgång till.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Blev såld så fort jag hörde Idles i trailern

Medlem

Ok, så det är ganska coolt ändå, det där ww2 32 vs framtid 4 är nog jäkligt kul ändå, känns lite sådär oldschool när spelade några asbra spelare på LAN mot resten typ hehe


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Hej

Det var jag!

Han som (UNGEFÄR) called it redan 1a Juni i tråden till nyheten om att 2042 äntligen skulle avtäckas
Bevis

*Ryggdunk*

Medlem

Låter nästan för bra för att vara sant, kan bli spännande!

Medlem

Nu blev även jag lite nyfiken på detta.

Medlem

Det här blir den första Battlefield som jag icke kommer att köpa!


signatur

autograph

Här satt jag och spydde galla igår att jag saknade nytänk i FPS-spel, och så kommer det här. Trevliga nyheter!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Någon som vet BF kommer att ha stöd för mus och tangentbord på PS5? Annars blir det köp till PC men börjar bli dax för nytt grafikkort, sitter på ett GTX 1080 just nu.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag sket nästan på mig av glädje hoppas nu de inte fuckar upp det!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kul party mode och att kunna mixa lite men inget som kommer hålla någon större spelarbas en längre tid, svårt nog att hålla en spelarbas på reguljära modes.

Medlem

Aa, det tycker jag låter bra.

Medlem
Skrivet av heady89:

Kul party mode och att kunna mixa lite men inget som kommer hålla någon större spelarbas en längre tid, svårt nog att hålla en spelarbas på reguljära modes.

Kommer snarare bli detta folk kör, eftersom man kan göra en server precis som man vill ha den (både seriös och inte). Ser riktigt lovande ut.

Avstängd

Det här har potential att bli något riktigt kul! Hoppas de inte fuckar upp det!

Medlem
Skrivet av heady89:

Kul party mode och att kunna mixa lite men inget som kommer hålla någon större spelarbas en längre tid, svårt nog att hålla en spelarbas på reguljära modes.

Tror att du har en god poäng. Meparten av spelarbasen kommer troligen att återfinnas i de ordinarie spellägena - även om spelet på PC troligen kommer domineras av hardcore-servrar där vissa vapen och dylikt inte tillåts. Det ska också bli spännande att se hur EA:s servrar pallar trycket. Att varje person kan sätta upp en egen server torde ju kunna leda till miljontals samtida servrar, något som infrastrukturen då behöver stå pall för. Tror på det när jag ser det. Men, och det tåls att sägas mer än en gång, jag är hysteriskt positiv till Battlefield Portal som ett komplement till de mer traditionella och ordinarie spellägena!

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Någon som vet BF kommer att ha stöd för mus och tangentbord på PS5? Annars blir det köp till PC men börjar bli dax för nytt grafikkort, sitter på ett GTX 1080 just nu.

Sitter i samma men ändå lite sämre sitts här
Sitter med ett 1060, men har en Series X i vardagsrummet som jag gärna spelar det på om mus och tangentbord stöds.

Det som tyder på att det skulle kunna komma är ju att det finns crossplay, och kollar på andra crossplay titlar som Fortnite och Warzone så har dem också stöd för mus och tangentbord. Tror det behövs om konsol spelare ska ha en chans om dem vill spela mot PC spelare.

Medlem

Största fördelen som jag ser det är att vi kommer ha servrar med 6 banor extra för ordinarie gamemodes.
Jag menar, dom äldre banorna borde ju kunna funka helt ok med BF3 eller BF2042 vapen/gubbar.

Medlem

Omg genialt! Man kommer aldrig att tröttna på BF med det här. Vad roligt!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

Blev såld så fort jag hörde Idles i trailern

Amen!


signatur
Medlem

Det här var det mest idiotiska jag sett i hela mitt liv. Alldeles för soppig meta för att folk kommer vilja spela det här i en större utsträckning. Påminner om custom games till WC3, en liten skara trogna spelare kommer finnas 1år efter release. Ni hörde det först här.

Medlem

Ser ut att vara en nyversion av mutators som exempelvis Unreal Tournament hade. Kan bli något. Man kan hoppas det innebär DICE/EA kanske även öppnar ögonen igen för var modding/mapmaking kan göra för att blåsa nytt liv i serien igen.

Medlem
Skrivet av heady89:

Kul party mode och att kunna mixa lite men inget som kommer hålla någon större spelarbas en längre tid, svårt nog att hålla en spelarbas på reguljära modes.

Skulle tro att det här läget kommer vara mer populärt, särskilt med tanke på att man får fortfarande progression (Rank up) i samma takt som om man spelar på det renodlade läget i 2042. Med skillnaden att du inte låser upp nya vapen, attachments m.fl självklart.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Constantine:

Det här var det mest idiotiska jag sett i hela mitt liv. Alldeles för soppig meta för att folk kommer vilja spela det här i en större utsträckning. Påminner om custom games till WC3, en liten skara trogna spelare kommer finnas 1år efter release. Ni hörde det först här.

Tror inte alls det blir så, vad de senaste BF spelen har saknat är mods - här får man en typ av mods åtminstone.
De kommer provas fram tills det kommer en setting som blir superpopulär snarare.

Jag är rejält taggad av denna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox
Skrivet av konsum:

Suck, EA verkar ha svårt att omfamna cloud gaming. Ingen support för Stadia, GeforceNow eller ens xCloud.

Battlefield V har precis fått stöd för streaming via xCloud! Så det finns hopp


signatur

Jump in.

Medlem

Undrar om man i web gränssnittet kan göra ett slags BR mode?

123
Skriv svar