"Inte helt säkert" att Horizon Forbidden West hinner släppas i år

Robot
"Inte helt säkert" att Horizon Forbidden West hinner släppas i år

Playstation-chefen tror dock det kommer gå vägen.

#horizon-forbidden-west, #playstation


Medlem

Ser hellre att de lägger den tid som behövs och istället släpper det helt färdigt 2022.

Avstängd

Nån borde skriva en bok om Sonys inkompetens att sätta släppdatum. Dock är det många som fattat att deras släppdatum nästan aldrig är sanningsenliga. Jag tror de bara sätter sina släppdatum för att skapa hype, och de vet att de aldrig kommer uppnå de datumen.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Nån borde skriva en bok om Sonys inkompetens att sätta släppdatum.

Inkompetens med släppdatum är standard i spelvärlden så varför ska just Sony pekas ut?

Medlem

Nu räcker det!

Dex
Medlem
Skrivet av Pungvred:

Nån borde skriva en bok om Sonys inkompetens att sätta släppdatum. Dock är det många som fattat att deras släppdatum nästan aldrig är sanningsenliga. Jag tror de bara sätter sina släppdatum för att skapa hype, och de vet att de aldrig kommer uppnå de datumen.

Nu får du nog förklara dig lite. Varför är det värre att göra som Sony har gjort och säga ett år som ett spel släpps på jämfört med många andra som säger exakta datum och ändå skjuter upp det?

Folk klagar när spel skjuts upp och folk klagar när spel inte skjuts upp. Kvittar vad företag gör så är där alltid folk på internet som kommer gnälla över det

Avstängd
Skrivet av Dex:

Nu får du nog förklara dig lite. Varför är det värre att göra som Sony har gjort och säga ett år som ett spel släpps på jämfört med många andra som säger exakta datum och ändå skjuter upp det?

Folk klagar när spel skjuts upp och folk klagar när spel inte skjuts upp. Kvittar vad företag gör så är där alltid folk på internet som kommer gnälla över det

Därför jag tror Sony gör det med flit. Det var min förklaring. 😋

Medlem

Tack så mycket. Ser hellre ett klar spel än buggigt och ofärdigt. Jag har ändå så mycket andra spel att lira, på väntan.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Börjar bli tunt med AAA-spel i år. Tråkigt för oss spelare, men inte så konstigt med förseningar i.o.m. världsläget.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Därför jag tror Sony gör det med flit. Det var min förklaring. 😋

Rätt säker på att Sony allra helst vill få ut spelet i handeln inför julen osv för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Tycker ändå det är ok om dom behöver skjuta på det ett tag till, för polering med mera än släppa en buggfest som behöver tvinga utvecklare slita över julen.

Medlem

Klart de inte släpps i år. Det blir uppskjutet som allt annat i branschen..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Nån borde skriva en bok om Sonys inkompetens att sätta släppdatum. Dock är det många som fattat att deras släppdatum nästan aldrig är sanningsenliga. Jag tror de bara sätter sina släppdatum för att skapa hype, och de vet att de aldrig kommer uppnå de datumen.

Om man utgår från dessa kriterier bör det även skrivas böcker om Microsoft och vilken annan utgivare som helst som annonserat spel som sedan har skjutits upp alternativt lagts ned. För övrigt har väl inte Sony annonserat några exakta släppdatum för något av de nyare spelen än.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Fler utvecklare/distributörer borde göra så här. Ett spel skall släppas i ett så bra skick som möjligt, inte innan det är klart! Och varför skall de inte få försöka sätta ett datum, som de sen kanske ändå inte kan hålla? Självklart en besvikelse men jag tar den alla dagar i veckan om det betyder att man slipper spela fler Cyberpunk fiasko i framtiden...

Avstängd
Skrivet av matt76:

Om man utgår från dessa kriterier bör det även skrivas böcker om Microsoft och vilken annan utgivare som helst som annonserat spel som sedan har skjutits upp alternativt lagts ned. För övrigt har väl inte Sony annonserat några exakta släppdatum för något av de nyare spelen än.

Det var en så kallad "throwback" till en annan kommentar av @Margy. Och enbart för egen underhållnings skull.

Medlem

Hoppas på en höst/vinter release lagom till julhandeln kanske men har full förståelse för om de sociala restriktionerna runt om i världen som kommit under pandemin har satt käppar i hjulet för utvecklingen av spelet här o där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar