"Always online"-kravet för Crash Bandicoot 4 ställer till problem

Robot
"Always online"-kravet för Crash Bandicoot 4 ställer till problem

Inloggningsstrul på Battle.net = inget singleplayer-spelande.

#Battle, #Crash-bandicoot-4, #net


Medlem

Så jävla sämst..

Medlem

Det där är dumt. Vanligtvis drar utvecklarna piratkopieringskortet för att rättfärdiga beteendet. Blizzard tjänar dock miljarder och har gjort så i lååååååååååååång tid. Varför de envisas med skiten i single player spel är för mig därför ett mysterium. 🙂

Medlem

Varför gör man det på ett sånt här spel tro?
Knappast årets spel på något sätt.

Edit

Redan crackat på nätet, gör ju det hela ännu mer efterblivet.

Inaktiv

Online spel överlag där man måste vara online för att spela, borde vara gratis eller kraftigt nedsatta eftersom de alltid kommer sluta att fungera en dag så länge ingen gör som med exempelvis Final Fantasy XI tror jag det var och skapar en egen server.

Har ju själv spelet på Switch och har bara spelat det hemma, men är det samma krav på konsoler?
I så fall börjar jag att ångra mitt köp.

Att dom aldrig lär sig, dessutom drar ned på sina egna resurser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Kritisera gärna, men uppmaningar till olagligheter kommer raderas.

Medlem

Vi är dock en minoritet som ogillar det. Kommer upp varje år, något spel som funkar likt detta. Dock säljs det: kan tänka mig att vissa ägare slår näven i bordet när de inte kan spela, men när nästa titel kommer på samma release-sätt, då köps det direkt, åter igen.

Lösningen är INTE piratkopiering, och om ingen köper dessa re-releases, re-makes eller re-masters, så slutar de göras.
Man kunde hoppas att om vi slutar köpa de "Always online singles" som kommer, så kanske de slutar med den praxis, men tror det styr intresse för bolagen att sikta in sig på alternativa genre.

Medlem

På jobbet just nu och fick reda på en girighet inom företaget vilket fick det att svartna inombords. O så läser man detta om ett annat garbage företag. Skulle vilja spy ur mig galla men behåller det för mig själv. Hatar verkligen giriga företag o sjuka designbeslut. En fet uppercut skulle de ha. Tack för mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Moderator | Testpilot

Jag har suttit och spelat en del i helgen och jag kan för mitt liv inte förstå varför Crash Bandicoot 4 av alla spel ska ha online-drm.

Det går inte ens att starta spelets .exe-fil utan internet. Har du redan igång spelet kan man spela klart en bana, men sedan stängt det av automatiskt efter ett felmeddelande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Kritisera gärna, men uppmaningar till olagligheter kommer raderas.

Rätta mig om jag har fel men om jag har köpt spelet så är det väl lagligt för mig att cracka det också ?

Är det inte nån sån där skit med roms till gammal konsoler också har du spelet så får du kör dom på emulator ?

Skribent
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Rätta mig om jag har fel men om jag har köpt spelet så är det väl lagligt för mig att cracka det också ?

Är det inte nån sån där skit med roms till gammal konsoler också har du spelet så får du kör dom på emulator ?

Den frågan vågar jag inte ta i med tång eftersom jag helt enkelt inte har tillräckligt bra koll. Det skiljer sig garanterat kraftigt från land till land och har även att göra med användarvillkoren man godkänner (även om allt som skrivs i dessa avtal inte är juridiskt bindande).

Jag syftade mer på uppmaningar om illegal nedladdning.

Skribent

Jag känner att jag inte riktigt har ork att sitta barnvakt här i tråden och slå fast millimeterexakta riktlinjer för vad som får och inte får skrivas. Skippa därför försök att komma så nära gränsen som möjligt utan att tekniskt sett kliva över den.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Rätta mig om jag har fel men om jag har köpt spelet så är det väl lagligt för mig att cracka det också ?

Är det inte nån sån där skit med roms till gammal konsoler också har du spelet så får du kör dom på emulator ?

Såhär är det förutsatt att jag minns rätt:

Du får rippa material från mediet det kom på (ex Blu-ray) för att ha det i digital form. Jag antar att det förutsätts att du tar bort din digitala kopia om du säljer originalet du köpte. Du får även dela med dig av materialet till närstående familj och vänner (exakt var gränsen går vet jag inte om det prövats i domstol). Detta är privatkopiering.

Om du laddar ner en rom av ett spel du äger blir det antagligen mer besvär än det är värt att bevisa att du inte fixat rom:en på egen hand.

Det stora problemet (enligt mig) är att det är olagligt att kringgå kopieringsskydd, vilket gör att att du inte rent juridiskt kan lagligt utnyttja din lagstadgade rätt att privatkopiera i de absolut flesta fall.

Fuck copyswede etc.

ELF
Medlem

Citerar min egna signatur då alla inte kan se dem...
"Om inte DRM-skydd är till för att knäckas, vad är det då bra för? (GOG for president)"
Det är ingen uppmaning till att pirata, utan jag förstår bara inte nyttan med det. Det gör mig inte mer köpvillig, utan istället så skrämmer det iväg mig som köpare. Jag väljer helt enkelt inte att köpa spelet.
Det går faktiskt att köpa drm-fria spel, man behöver inte per automatik pirata dem bara för att det går och är enkelt.

Jag skrattar lite varje gång när jag ser folk klaga över att de inte kan spela då drm:et har strulat till det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av ELF:

Citerar min egna signatur då alla inte kan se dem...
"Om inte DRM-skydd är till för att knäckas, vad är det då bra för? (GOG for president)"
Det är ingen uppmaning till att pirata, utan jag förstår bara inte nyttan med det. Det gör mig inte mer köpvillig, utan istället så skrämmer det iväg mig som köpare. Jag väljer helt enkelt inte att köpa spelet.
Det går faktiskt att köpa drm-fria spel, man behöver inte per automatik pirata dem bara för att det går och är enkelt.

Jag skrattar lite varje gång när jag ser folk klaga över att de inte kan spela då drm:et har strulat till det.

Ja, det är en märklig företeelse det här med DRM. Det skulle vara intressant att höra hur mycket utgivarna själva tror sig spara på att använda dem.

Ännu mer intressant skulle vara att få veta hur många som faktiskt avstår från att köpa spel som till exempel använder Denuvo. Många hävdar att de gör det, men det skulle vara kul med faktiska siffror.

Medlem
Skrivet av kabex:

Fuck copyswede etc.

Pontén är död. Du behöver inte vara rädd längre.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det är en märklig företeelse det här med DRM. Det skulle vara intressant att höra hur mycket utgivarna själva tror sig spara på att använda dem.

Ännu mer intressant skulle vara att få veta hur många som faktiskt avstår från att köpa spel som till exempel använder Denuvo. Många hävdar att de gör det, men det skulle vara kul med faktiska siffror.

Kan inte tala för alla andra, men själv har jag aldrig köpt ett spel där jag vet att man får Denuvo skiten på köpet.

De gånger jag har velat ha ett spel där detta otyg finns på PC upplagan så har jag köpt konsol versionen istället. Såvitt jag vet har deras DRM aldrig funnits på dessa. (Anti-cheat är inte samma sak som DRM)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av Akronym:

Kan inte tala för alla andra, men själv har jag aldrig köpt ett spel där jag vet att man får Denuvo skiten på köpet.

De gånger jag har velat ha ett spel där detta otyg finns på PC upplagan så har jag köpt konsol versionen istället. Såvitt jag vet har deras DRM aldrig funnits på dessa. (Anti-cheat är inte samma sak som DRM)

Hatten av till dig. Jag försöker i möjligaste mån att undvika det, men är det inte möjligt så köper jag spelet ändå om det är något jag verkligen sett fram emot.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Varför gör man det på ett sånt här spel tro?
Knappast årets spel på något sätt.

Har väl ingen betydelse om det är årets spel eller inte, online krav på ett singelplayer spel borde inte ens existera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

LOOOL helt otroligt hur sjukt skeva Blizzard har blivit, fattar inte

Medlem

Så jäkla trött på Activision/Blizzard vid det här laget att jag nästan spyr lite. Om nu spelet mot förmodan skulle komma ut på Gog.com så kanske det skulle bli ett köp, annars får det lika gärna vara känner jag.

Medlem

Riktigt löjligt att dom gör såhär.

Det här stoppar inte pirater, då dom redan har kringgått "skyddet"

Så detta drabbar bara dom som har pungat ut pengar.

Kom ihåg barn, dom som ser fbi varningar eller "you wouldn't download a car" inslaget, är bara dom som faktiskt har köpt produkten.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Diablo 2 remaster... spela singleplayer, måste logga in på BN.

lol?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Diablo 2 remaster... spela singleplayer, måste logga in på BN.

lol?

Om inte Blizzard vet vad du har gjort i spelet, hur kan du då själv veta det? En av spelfilosofins stora gåtor.

ZF
Medlem
Skrivet av Akronym:

Kan inte tala för alla andra, men själv har jag aldrig köpt ett spel där jag vet att man får Denuvo skiten på köpet.

De gånger jag har velat ha ett spel där detta otyg finns på PC upplagan så har jag köpt konsol versionen istället. Såvitt jag vet har deras DRM aldrig funnits på dessa. (Anti-cheat är inte samma sak som DRM)

Nästan alla konsolspel har alltid haft DRM. Det är först när de blir ett användarproblem som det egentligen är en fråga. Och här är ju då skillnaden att det är väldigt enkelt att inte göra det till ett problem på en konsol, men väldigt svårt på en dator. Just för att det är så mycket enklare att komma runt DRM på den senare ironiskt nog.

Och så var det redan på C64.

1
Skriv svar