Gamingdator mellandagsrean till 10åring

Medlem
Gamingdator mellandagsrean till 10åring

Min son som snart är 10 år har sparat över ett år till en gejmingdator. Istället för födelsedagspresenter har han önskat sig pengar av hela släkten och lika så i julklapp (ja vi firade julafton idag 23/12). Nu har han lyckats spara ihop 8100kr. Jag tänkte att om någon vänlig själ ser ett bra erbjudande på mellandagsrean så kan ni hojta till i ett Pm eller svar i denna tråd. Tänker mig runt 9k utan skärm, det har vi redan flera.

Han spelar mest fortnite, minecraft, rocketarena och roblox. Vill ju gärna att den skall håll nåt år iaf.

Hittade denna som skall sänkas från 10990kr till 8990 den 25/12
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Medlem

GTX1660S duger men kanske personligen skulle valt en dator med minst RTX 2060.
Priset går upp.
Du kan ist för att köpa en färdig HP/OEM plocka ihop en dator på inet, komplett, webbhallen tex med mostsvarande komponenter och se vad du får för matchande pris.
Färdigbyggda oem märkes datorer har ofta riktiga budget-komponenter och "special varianter" av grafikkort som är "sämre" än om du köper ett "konsument-kort" även fast det är samma modell.
priset vid rea brukar möjligtvis vara vad det är värt som fullpris och jag personligen vill kalla ordinarie priset för överpris med tanke på vad man får.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker att HP-datorn ser ganska fin ut. 1660S borde duga för de spel grabben din spelar, men hittar du en dator med något lite kraftigare under rean blir det förstås med framtidssäkert.

Hojtar till om jag ser något. Sitter hemma i corona-karantän, så jag lär ägna otaliga timmar åt window shopping på rean för att ha nåt att fördriva tiden med


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tycker att HP-datorn ser ganska fin ut. 1660S borde duga för de spel grabben din spelar, men hittar du en dator med något lite kraftigare under rean blir det förstås med framtidssäkert.

Hojtar till om jag ser något. Sitter hemma i corona-karantän, så jag lär ägna otaliga timmar åt window shopping på rean för att ha nåt att fördriva tiden med

Har bra erfarenhet av HP då jag köpte en för länge sedan med ett 1080kort och den höll fasiken i 5år innan den började kännas slö. Sen blev det en Asus rog laptop och nu har jag och frugan köpt varsin taurus så jag har inge problem med en märkes dator, speciellt inte till vad grabben kommer använda den till. Håller den 2-3 åt är jag nöjd

Medlem
Skrivet av robbis:

Har bra erfarenhet av HP då jag köpte en för länge sedan med ett 1080kort och den höll fasiken i 5år innan den började kännas slö. Sen blev det en Asus rog laptop och nu har jag och frugan köpt varsin taurus så jag har inge problem med en märkes dator, speciellt inte till vad grabben kommer använda den till. Håller den 2-3 åt är jag nöjd

Taurus är väll inets custombyggda datorer.
Dvs "riktiga" datorkomponenter.
Jag rekomenderar att du tittar på nå sånt än märkes som HP, Lenovo osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Taurus är väll inets custombyggda datorer.
Dvs "riktiga" datorkomponenter.
Jag rekomenderar att du tittar på nå sånt än märkes som HP, Lenovo osv

Exakt vi köpte dem från inet. Men jag känner mer att en 10åring kanske inte behöver custom byggd dator som första egna. Känns som det blir dyrare och jag vill inte köpa värsta värsta datorn. Han behöver ju inte ett 2080 RTX som sitter i våra burkar. Inte på minst 2-3 år iaf... Men som sagt hittar du något runt 9k som e bra så är jag på. Det är våran budget just nu

Medlem

Ouch, den var riktigt dyr för att endast ha ett 1660S och Ryzen 5. Har sett datorer i samma prisklass med 2060 RTX, så kolla runt lite.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ouch, den var riktigt dyr för att endast ha ett 1660S och Ryzen 5. Har sett datorer i samma prisklass med 2060 RTX, så kolla runt lite.

Blev en med RTX 2060 för 8990kr

1
Skriv svar