Cyberpunk 2077-buggar kan bero på för höga grafikinställningar

Robot
Cyberpunk 2077-buggar kan bero på för höga grafikinställningar

Nedskruvad grafik sägs funka "waaaay smoother".

#cyberpunk-2077


Medlem

Gör som jag.

I alla spel: grafik på lägsta ->accept.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är laddad.
Började ana att 3080kortet jag beställt inte kommer fören nästa år så jag knep ett 3070 från komplett som fick in några idag.
Inte det kort jag tänkt mig men inget dåligt kort heller 👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gör som jag.

I alla spel: grafik på lägsta ->accept.

Så...motsatsen till mig. Nästan åtminstone. Finns ett par saker jag alltid stänger av. Bloom och Motion Blur bland annat.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Jhf
Avstängd

Låter ju lovande. Har aldrig maxat grafiken i något spel ändå.

Medlem

Om det är att få in assets snabbt så låter det ju lovande med SSDn i nextgen konsolerna. Märker det väldigt snart.

Medlem

Om man köper Cyberpunk till Xbox one nu, kan man köpa uppdateringen till Series X till Xbox one kopian av spelet? Eller måste man köpa en helt ny version igen till Series X?

Redaktör
Skrivet av memorycard:

Om man köper Cyberpunk till Xbox one nu, kan man köpa uppdateringen till Series X till Xbox one kopian av spelet? Eller måste man köpa en helt ny version igen till Series X?

Du får uppdateringen gratis.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du får uppdateringen gratis.

Ok. Tack!

Medlem

Låter spännande, ska testas om för höga inställningar för min maskin skapar problem.
Isåfall är det lite motsatsen till skyrim, som ifall man låser upp det och går över 60fps så går spelet bananas haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gör som jag.

I alla spel: grafik på lägsta ->accept.

Jag kör på lägsta grafikinställningarna på min FZ avatar.

Medlem

Läste att recensions kopior har denuvo också, undrar om det kan bidra till lite extra buggar eftersom det är något som spelet inte kommer ha överhuvudtaget när det väl släpps

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag kör på lägsta grafikinställningarna på min FZ avatar.

Om du byter plats med svart och vitt, så ser det ut som Bethesda Softworks logo.

Medlem

Hm, borde kanske skyffla bort datan från min lilla 128mb M2 och installera spelet där. Det kanske hjälper lite grann?
Får se när man får klicka på play-knappen om 2 dagar...

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så...motsatsen till mig. Nästan åtminstone. Finns ett par saker jag alltid stänger av. Bloom och Motion Blur bland annat.

Helt med på den, själv tar jag oftast bort depth of field me då den i mitt tycke mer ställer till det i situationer. Även dumheter som chromatic abberation och grain filters brukar ryka.

Ska bli spännande hur optimerat det blir på torsdag:

3840x2160 @ Ultra setting
DLSS Quality
RT Ultra
Denuvo copy protection activated (denna tas bort)
Old nvidia driver (ny kommer denna vecka)
Day 0 patch includes "some but not all" of the launch version's fixes (ny day-1 kommer)

Från toms hardwares diagram:
3080: 28-33 fps
3090: 32-38 fps

Medlem
Skrivet av wesslan1:

Helt med på den, själv tar jag oftast bort depth of field me då den i mitt tycke mer ställer till det i situationer. Även dumheter som chromatic abberation och grain filters brukar ryka.

Ska bli spännande hur optimerat det blir på torsdag:

3840x2160 @ Ultra setting
DLSS Quality
RT Ultra
Denuvo copy protection activated (denna tas bort)
Old nvidia driver (ny kommer denna vecka)
Day 0 patch includes "some but not all" of the launch version's fixes (ny day-1 kommer)

Från toms hardwares diagram:
3080: 28-33 fps
3090: 32-38 fps

Hur tar du bort Denuvo copy protection ? Läst att det drar ner FPS en hel del så tar gärna bort om det går.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Hur tar du bort Denuvo copy protection ? Läst att det drar ner FPS en hel del så tar gärna bort om det går.

Enbart recensions ex har denuvo. release är drm fri.

De gick specifikt ut med att man inte skulle göra prestandardtest vid recensionerna, pga Denuvo. Tyvärr kunde inte klåparna på toms hardware låta bli att göra totalt irrelevant prestandardtest ändå

Nu skulle det dock vara skoj att se Exakt hur mycket Denuvo påverkar. Då Denuvo är erkänt extremt prestandardpåverkande.

Medlem

Skönt det ska bli att spela denna på PS5 där jag inte ens behöver veta vad för grafikkort som krävs

Medlem

Kanske fungerar bra med mitt 980Ti isådant fall.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Enbart recensions ex har denuvo. release är drm fri.

De gick specifikt ut med att man inte skulle göra prestandardtest vid recensionerna, pga Denuvo. Tyvärr kunde inte klåparna på toms hardware låta bli att göra totalt irrelevant prestandardtest ändå

Nu skulle det dock vara skoj att se Exakt hur mycket Denuvo påverkar. Då Denuvo är erkänt extremt prestandardpåverkande.

Härligt att höra !

Medlem

Så alla kör med för klen hårdvara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har förladdat det på min m.2-disk så förhoppningsvis stöter jag inte på några flaskhalsar där


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av xermalk:

Enbart recensions ex har denuvo. release är drm fri.

De gick specifikt ut med att man inte skulle göra prestandardtest vid recensionerna, pga Denuvo. Tyvärr kunde inte klåparna på toms hardware låta bli att göra totalt irrelevant prestandardtest ändå

Nu skulle det dock vara skoj att se Exakt hur mycket Denuvo påverkar. Då Denuvo är erkänt extremt prestandardpåverkande.

I vissa spel märks det knappt någon skillnad.
Men jag kan intyga att Denuvo stal väldans mycket prestanda i t.ex. Metro Exodus.
Steam versionen var helt ospelbar med Denuvo och ett 2080ti när man hade igång RT på high. Nu när denuvo är borta ligger jag över 120fps med mitt 3080 på ökenbanan.

Medlem

Jag tror att det beror på att spelet är dåligt optimerat och att de tog sig vatten över huvudet när de beslutade att köra PC, Stadia, PS4, PS5, XB1, XSX lanseringar. Men visst, skylla på att folk kör för höga inställningar är väl en taktik det med.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag tror att det beror på att spelet är dåligt optimerat och att de tog sig vatten över huvudet när de beslutade att köra PC, Stadia, PS4, PS5, XB1, XSX lanseringar. Men visst, skylla på att folk kör för höga inställningar är väl en taktik det med.

Ligger en hel del sanning i det dock.
Och är inte alls långsökt.

Det mesta lär väl uppdagas inom kort.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är laddad.
Började ana att 3080kortet jag beställt inte kommer fören nästa år så jag knep ett 3070 från komplett som fick in några idag.
Inte det kort jag tänkt mig men inget dåligt kort heller 👍👍

Samma här, nöjde mig med 3070. spelar på 1440p så jag tror det duger👍

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är laddad.
Började ana att 3080kortet jag beställt inte kommer fören nästa år så jag knep ett 3070 från komplett som fick in några idag.
Inte det kort jag tänkt mig men inget dåligt kort heller 👍👍

Lite OT, men jag är också ute efter ett 3070, har varit inne på komplett, Inet, Netonnet och Webhallen ett par ggr om dagen senaste veckan i hopp om att hitta ett, går det att få notis när korten kommer in eller hade du bara bra timing?

(Vilket kort blev det, om man får fråga?)

Medlem
Skrivet av Renfis:

Lite OT, men jag är också ute efter ett 3070, har varit inne på komplett, Inet, Netonnet och Webhallen ett par ggr om dagen senaste veckan i hopp om att hitta ett, går det att få notis när korten kommer in eller hade du bara bra timing?

(Vilket kort blev det, om man får fråga?)

Ingen aning men man kan på alla affärer lägga sig i kö. Vet inte om man måste ligga ute med pengar då på alla men Inet har så.
Komplett har "meddela mig" knapp men räkna inte med att du får notis i tid.

Jag hade turen och var inne i tråden på SweClockers som alla som "väntar på 3080" skriver i och en tipsade där om komplett hade fått in några.
Köpte direkt då jag var less på att vänta.
Det blev ett gainward Phantom RTX 3070


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av neocon:

Jag undrar om DirectStorage + RTX IO kan bli lösningen på problemen när det släpps då.

"...we’ve created NVIDIA RTX IO, a suite of technologies that enable rapid GPU-based loading and game asset decompression, accelerating I/O performance by up to 100x compared to hard drives and traditional storage APIs. When used with Microsoft’s new DirectStorage for Windows API, RTX IO offloads dozens of CPU cores’ worth of work to your GeForce RTX GPU, improving frame rates, enabling near-instantaneous game loading, and opening the door to a new era of large, incredibly detailed open world games."

Kommer tyvärr inte vara tillgängligt förns 2021 då utvecklare får tillgång till DirectStorage.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Lite OT, men jag är också ute efter ett 3070, har varit inne på komplett, Inet, Netonnet och Webhallen ett par ggr om dagen senaste veckan i hopp om att hitta ett, går det att få notis när korten kommer in eller hade du bara bra timing?

(Vilket kort blev det, om man får fråga?)

Skrivet av Molotov:

Ingen aning men man kan på alla affärer lägga sig i kö. Vet inte om man måste ligga ute med pengar då på alla men Inet har så.
Komplett har "meddela mig" knapp men räkna inte med att du får notis i tid.

Jag hade turen och var inne i tråden på SweClockers som alla som "väntar på 3080" skriver i och en tipsade där om komplett hade fått in några.
Köpte direkt då jag var less på att vänta.
Det blev ett gainward Phantom RTX 3070

Du kan göra en beställning på inet och välja att betala med Qliro faktura.
Förutsatt att du har god kredit.

Då kan du bara lägga dig i kö på ett eller två kort och betala för det kort du får först.

12
Skriv svar