Så fungerar multiplayer i Microsoft Flight Simulator

Robot
Så fungerar multiplayer i Microsoft Flight Simulator

Du kan till och med spela tillsammans med riktig flygtrafik.

#Asobo-studios, #Microsoft-flight-simulator


Minns att man tyckte Crysis var fotorealistiskt, men detta alltså, wow!

Medlem

Gud vad jag vill ha detta i VR

Skribent
Skrivet av sebrock:

Gud vad jag vill ha detta i VR

Word. Kommer bli så sjukt najs att glida runt i solnedgången och bara ta det lugnt.

Medlem

Är nyfiken på om Live Players tillhandahåller allt underlag som krävs för att flyga enligt reglerna. Dvs diverse approach charts osv. Hur ”straffas” man om man bryter mot reglerna?

Medlem

Vilken flygtrafik!??

Skribent

Har blivit så sjukt hajpad över detta spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finns det något flygspel där man kan sitta två st (coop) i förarkabinen? Tänker även dogfight spel osv.

Skrivet av noyart:

Finns det något flygspel där man kan sitta två st (coop) i förarkabinen? Tänker även dogfight spel osv.

Går det inte i något helikopter-lir? Främst där som tvåsitsiga används till bägges nöje.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Längtar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det ser galet snyggt ut men tekniken dom har skapat är minst lika imponerande.
Påminner lite om Star Citizens lösning.

Jag är ingen flygsim entusiast men det blir nog ett köp för mig i alla fall.
Det är väl ingen subscription för multiplayer hoppas jag?

Medlem
Skrivet av noyart:

Finns det något flygspel där man kan sitta två st (coop) i förarkabinen? Tänker även dogfight spel osv.

Jag har aldrig provat, men jag har sett folk på youtube göra det i Microsoft Flight Sim X Steam Edition.

Redaktör
Skrivet av noyart:

Finns det något flygspel där man kan sitta två st (coop) i förarkabinen? Tänker även dogfight spel osv.

Ja, F-14 Tomcat -modulen till DCS. Den är ruskigt bra.


signatur
Megadelux
Skrivet av thotim:

Är nyfiken på om Live Players tillhandahåller allt underlag som krävs för att flyga enligt reglerna. Dvs diverse approach charts osv. Hur ”straffas” man om man bryter mot reglerna?

Är det som i tidigare spelen, så kommer man inte straffas alls.
Enda som brukar hända är att om man har kontakt med Ai flygtornet, så kommer dom bara tjata att man ska gå till en viss höjd och hålla en specifik kurs om och om igen.

Skribent
Skrivet av noyart:

Finns det något flygspel där man kan sitta två st (coop) i förarkabinen? Tänker även dogfight spel osv.

Hörde av en stridspilot att dagens stridsplan inte har två sittplatser då de är så avancerade att man inte behöver ha en navigatör. Men om spelen baseras på gamla flygplan kanske det finns?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fyfan va nice!

Ambassadör
Xbox

Vansinnigt fint!


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa simulator någonsin?

Skrivet av Johlor:

Hörde av en stridspilot att dagens stridsplan inte har två sittplatser då de är så avancerade att man inte behöver ha en navigatör. Men om spelen baseras på gamla flygplan kanske det finns?

Så lägger vi en massa skattemiljarder på att ta fram Gripen 39F, som är just tvåsitsig.

Fast det är förstås främst i utbildningssyfte som den versionen finns.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

Så lägger vi en massa skattemiljarder på att ta fram Gripen 39F, som är just tvåsitsig.

Fast det är förstås främst i utbildningssyfte som den versionen finns.

Ja precis, skolplanen finns fortfarande i viss mån. Glömde skriva det.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar