Gratistesta den taktiska militär-shootern Squad under helgen

Robot
Gratistesta den taktiska militär-shootern Squad under helgen

Passa på innan spelet släpps officiellt om en månad.

#Squad, #offworld-industries


Medlem

Ser 20år yngre ut utan skägg

Geeks Gaming

Bästa Fps spelet som finns ute just nu.

Och kommer bara bli bättre

Medlem

Grymt spel, grym immersion och när man väl hamnar på en server där båda lagen samarbetar väl så är det näst intill magiskt. Dessvärre för er som testar under gratis perioder så brukar det vara en influx av "lonewolf" spelare som inte förstår ticket systemet, kommunikationens roll och det kan vara brist på folk som kan spela squad leaders bra.

Tips för er som testar, häng med eran squad oavsett vad och ta beslut gemensamt, prata med alla runt er vad ni ser, forma taktiker, etc. Koordinerade attacker osv är verkligen där det här spelet skiner och man har alla medel som saknas i titlar som battlefield osv, radio kontakt, 3d voip, ledar hierarki.

Medlem

Tycker spelet är ganska, ljummet. Förväntade mig mer sedan jag testade det sist för några år sedan. Buggigt fortfarande också.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker spelet är ganska, ljummet. Förväntade mig mer sedan jag testade det sist för några år sedan. Buggigt fortfarande också.

Gigantisk skillnad i allt från animationer till banor, ljud, gameplay och flyt. Titta igen, eller kör lite mer än 5 minuter.

Brutalt att se tanksen köra förbi och skjuta, bland de snyggaste jag sett. Man har verkligen fått till tyngden och animationerna på stridsfordonen också.

Inaktiv

Tycker också detta är det absolut bästa FPSet just nu och är besatt som jag inte varit på länge av ett spel.

Perfekt spel om man saknar tempot från BF1942 och BF2 eller om man gillar mer realistiska FPS som gamla Operation Flashpoint.
Bara en sådan sak som att kulorna färdas i den riktningen mynningen pekar och att vapnen har riktig rekyl istället för en så kallad "cone of fire" gör mycket.
Man kan ligga på en kulle med kulspruta och meja ner hela squads(om man trycker på C och fäller ner stödet som tar bort rekylen helt).
Sedan har du hela spawnsystemet som kräver teamwork för att man ska ha en chans då man bygger sina egna spawnpunkter.

Finns också få spel där man på riktigt kan träna sina ledaregenskaper vilket man kan göra i detta om man spelar som squad leader.

Annars är en personlig favorit att spela Sapper och smyga in i motståndarens baser och spränga dem med IEDs.

Ett tips om man är ny är att spela tutorialen, annars kommer man inte fatta mycket. Sen är det bara att hoppa in på en server och joina en squad och säga att man är ny.
Det enda som kan gå illa är om alla inklusive squad leadern är nya, då blir det mest att man springer runt som yra höns och inte kommer någonstans.

Lite tank-gameplay:

Medlem

Varför inte förstörbara miljöer? Han skjuter med en stridsvagn in i ett gammalt skjul och allt som händer är lite sot på väggen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av heady89:

Gigantisk skillnad i allt från animationer till banor, ljud, gameplay och flyt. Titta igen, eller kör lite mer än 5 minuter.

Brutalt att se tanksen köra förbi och skjuta, bland de snyggaste jag sett. Man har verkligen fått till tyngden och animationerna på stridsfordonen också.

Jag kanske inte imponeras lika lätt då jag spelade Project Realty i flera år. Animationerna samt modellerna är inte snygga. Ropar man på Medic som Ryss så ropar man som en Amerikansk soldat. Kroppar som fortfarande buggar. En karta som är svårläst. Som helhet hade jag förväntat mig mer efter 4 års utveckling. Men känslan och tyngden utav stridsvagnar har dom gjort väldigt bra.

Geeks Gaming
Skrivet av Sito:

Varför inte förstörbara miljöer? Han skjuter med en stridsvagn in i ett gammalt skjul och allt som händer är lite sot på väggen.

Indie spel som börja sin utveckling långt innan Epic la till förstörbarhet I motorn.
Plus är extremt krävande av hårdvara.

NuZ
Testpilot

Mycket bra milsim spel. Spelar mycket med mina kompisar förr. Ska nog ta upp det igen och titta vad som gjorts


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Indie spel som börja sin utveckling långt innan Epic la till förstörbarhet I motorn.
Plus är extremt krävande av hårdvara.

För att inte nämna hur kasst det är i battlefield när allt cover är bortsprängt efter en halvtimme på banan.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Vi är en svensk klan (OMBD) som varit med sedan start (2015-2016). Kom gärna in och strid med oss på vår server "Squad Europe", samt hälsa på i Discord. Länk till hemsida och Discord nedan. Läs gärna #welcome innan ni kommer in.

Discord: https://discord.gg/4HkaKUJ

Hemsida: www.ombd.info

Välkomna!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

1
Skriv svar