Efter en skakig Gears 5-release kompenseras spelarna med in game-godis

Sida 1 av 1
2019-09-10 16:01
Efter en skakig Gears 5-release kompenseras spelarna med in game-godis

Early access-dagarna kantades av strul.

#gears-5, #pc, #the-coalition, #xbox-one


2019-09-10 16:16

Bättre kompensation skulle vara om de kunde sänka den jävla 60 sekunders timern när man röstar karta. Man sitter ju bara i lobbys med massa intermissions känns det som.

Sen hamnar jag alltid på USA server med 140 ping, självklart kan man ej välja själv server.

2019-09-10 16:25

Yes buggigt indeed. Spelade senast idag och jag får random framedrops som fryser bilden i nån sekund, npcs som står i t-pose, ljud problem m.m.

Men allt som allt så är jag nöjd med själva spelet

2019-09-10 16:31
Skrivet av B-itta:

Yes buggigt indeed. Spelade senast idag och jag får random framedrops som fryser bilden i nån sekund, npcs som står i t-pose, ljud problem m.m.

Men allt som allt så är jag nöjd med själva spelet

Det där är ju intressant, vad är det som gör att NPC fastnar i T-pose? Var ju vanligt förekommande problem i Division 2 t ex där det blev smått komiskt med någon uppdatering som gjorde att det hände otroligt ofta.

2019-09-10 16:34

Trevligt! Servrarna var skakiga som tusan i fredags, men efter det har jag inte haft några issues med det.

Har lite oväntat fastnat för Escape, det är ett riktigt skoj spelläge. Stressigt! Nya Horde är också tufft, även om det inte riktigt har satt sig för alla med de olika rollerna etc...

2019-09-10 16:41

Är det bara jag eller är Horde Mode VÄLDIGT långdraget, satt i 2 timmar och kom till lvl 37

Gen
2019-09-10 16:52
Skrivet av trickeh2k:

Det där är ju intressant, vad är det som gör att NPC fastnar i T-pose? Var ju vanligt förekommande problem i Division 2 t ex där det blev smått komiskt med någon uppdatering som gjorde att det hände otroligt ofta.

Komiskt men också stundtals läskigt. Man pangar ner ett gäng gubbar och letar runt efter loot och i allt vändande av kameran ser man plötsligt någon stå upp bredvid en och börjar panikartat panga på för att sedan i skräck se att kulorna inte biter på vålnaden.

2019-09-10 16:58
Skrivet av Cripp3r:

Är det bara jag eller är Horde Mode VÄLDIGT långdraget, satt i 2 timmar och kom till lvl 37

Hehe, nä det är riktigt långt. Det finns väl en anledning till att det finns ett achievement för att klara 50 waves . Det hade dock inte varit dumt med fler alternativ dock, kanske 10, 30 och 50 waves att välja mellan beroende på hur mkt tid man har. Man får ju dock XP etc, för de waves man klarar i alla fall, så måste ju inte sitta till slutet.

KoP
2019-09-10 17:12

Skönt att man bara spelar Gears för storyn och dess action då.

2019-09-10 17:16
Skrivet av Gen:

Komiskt men också stundtals läskigt. Man pangar ner ett gäng gubbar och letar runt efter loot och i allt vändande av kameran ser man plötsligt någon stå upp bredvid en och börjar panikartat panga på för att sedan i skräck se att kulorna inte biter på vålnaden.

Ja, nu när du säger det så hajade jag nog till när det var ett gäng om typ tre pers som hade fastnat i den posen när jag vände mig om :>

2019-09-10 17:33

Vi som bara kör Coop men inte kunnat köra pga otroligt buggiga servrar,vad får vi?!

2019-09-10 17:35
Skrivet av B-itta:

Yes buggigt indeed. Spelade senast idag och jag får random framedrops som fryser bilden i nån sekund, npcs som står i t-pose, ljud problem m.m.

Men allt som allt så är jag nöjd med själva spelet

Skrivet av trickeh2k:

Det där är ju intressant, vad är det som gör att NPC fastnar i T-pose? Var ju vanligt förekommande problem i Division 2 t ex där det blev smått komiskt med någon uppdatering som gjorde att det hände otroligt ofta.

På tal om "T-pose" så hände det mig när jag lirade Red Dead Deremption 1 på PlayStation 3 för några år sedan. När jag hade kommit till Mexiko sidan av kartan in i en liten by, så fastnade plötsligt ett helt gäng banditer (ca 10 pers) med sombreros hattar på huvudet i luften med T-poser. De bara hängde där i luften och det såg inte klokt ut. Garvade läppen av mig. hehe. Var tvungen att fota spektaklet också o la ut på social media.

Många sådana buggar kan vara riktigt roliga att upptäcka om det händer nån gång så där. Givetvis inte gamebreaking bugs.

2019-09-10 17:39

4 st krascher än. Skönt att man inte köpte det. Det är väldigt bra och snyggt spel jo det är det. Men det är trasigt som föblar. Glitter kan inte dölja monstrets fulla tryne.

2019-09-10 17:47
Skrivet av Freeman79a:

4 st krascher än. Skönt att man inte köpte det. Det är väldigt bra och snyggt spel jo det är det. Men det är trasigt som föblar. Glitter kan inte dölja monstrets fulla tryne.

Var kraschar du någonstans? Inte haft en enda själv. Vad spelar du på?

2019-09-10 19:37
Skrivet av Mortaigne:

Var kraschar du någonstans? Inte haft en enda själv. Vad spelar du på?

Det är på den act:en när man letar efter..... Vill inte spoila något nu..... Och allt sprängs. Karaktärerna "skrattar" när man springer ut.

Där händer den ett par gånger. Sedan bara delen efter. Jag får spela om hela den act:en.

Vill inte spoila. På en X konsol.

Version 1.1.59.0.

(jobbar kan inte kolla upp det)

2019-09-10 20:20

Alltså spelet är bra. När det funkar så funkar det extremt bra. Bästa Gears of War spel jag har spelat, min åsikt, sedan någonsin. Och inte faan trodde jag att det skulle då 86 Meta. Inte efter all negativitet efter E3. Efter att inte ha visat något bra om spelet. Det är bra men vänta med köp tills barnsjukdomarna är patchade.

2019-09-10 21:26
Skrivet av trickeh2k:

Det där är ju intressant, vad är det som gör att NPC fastnar i T-pose? Var ju vanligt förekommande problem i Division 2 t ex där det blev smått komiskt med någon uppdatering som gjorde att det hände otroligt ofta.

Att NPCs fastnar i T-Pose gissar jag att det är nå "grundläge" för modellen, jag är ingen programmerare eller spelskapare så jag vet inte riktigt.
Samma fenomen uppstog i olika spel förut som man spelade med extra Wide skärmar.
Minns en kompis som hade en sån skärm tidigt och spelet var inte gjort för att ha det bredare bild så när NPC hamnade utanför bild på en normal skärm så såg man dom fortfarande på extra Wide och då om man stog Still en stund kunde alla möjliga saker hända där i periferin.
Idag är det inte lika vanligt då spela har extra Wide upplösning i sina inställningar

2019-09-10 21:31
Skrivet av Freeman79a:

Det är på den act:en när man letar efter..... Vill inte spoila något nu..... Och allt sprängs. Karaktärerna "skrattar" när man springer ut.

Där händer den ett par gånger. Sedan bara delen efter. Jag får spela om hela den act:en.

Vill inte spoila. På en X konsol.

Version 1.1.59.0.

(jobbar kan inte kolla upp det)

Aj då, inte upplevt det själv (ta i trä) men vi får hoppas att det patchas snart då för det låter muppigt.

2019-09-11 01:56
Skrivet av trickeh2k:

Det där är ju intressant, vad är det som gör att NPC fastnar i T-pose? Var ju vanligt förekommande problem i Division 2 t ex där det blev smått komiskt med någon uppdatering som gjorde att det hände otroligt ofta.

Oftast är karaktärer importerade i T-pose till spelmotorn och de olika animationerna läggs sen in i efterhand på karaktären.

I detta fallet handlade om karaktärer som visades i T-pose för mig innan de hunnit få sina animationer assignade (bland annat döda kroppar som stog upp). Så gick några frames innan de alla ställdes rätt i scenen.

Rätt komiskt och total inlevelse förstörelse

NuZ
2019-09-11 07:08

Väldigt bra spel Inga problem för mig heller. Dock inte kört MP än.

2019-09-11 07:45
Skrivet av KoP:

Skönt att man bara spelar Gears för storyn och dess action då.

Samma här, inte stött på problemen och vet inte ens vad scraps är, eller vad de ska användas till.

2019-09-11 10:27

När jag kör med Logitech G900, G903 eller G Pro (både trådat och trådlöst) så kan jag inte dra musen snabbare än 1cm i sekunden, om jag gör det så blir det 0fps tills jag slutar dra musen.
Såg att fler hade samma problem just med Logitech. Testat olika polling rates också, vissa hade löst det med att köra 500Hz eller lägre.
Kör jag annan tillverkare så fungerar det perfekt.

2019-09-11 11:10
Skrivet av Molotov:

Att NPCs fastnar i T-Pose gissar jag att det är nå "grundläge" för modellen, jag är ingen programmerare eller spelskapare så jag vet inte riktigt.
Samma fenomen uppstog i olika spel förut som man spelade med extra Wide skärmar.
Minns en kompis som hade en sån skärm tidigt och spelet var inte gjort för att ha det bredare bild så när NPC hamnade utanför bild på en normal skärm så såg man dom fortfarande på extra Wide och då om man stog Still en stund kunde alla möjliga saker hända där i periferin.
Idag är det inte lika vanligt då spela har extra Wide upplösning i sina inställningar

Skrivet av B-itta:

Oftast är karaktärer importerad i T-pose till spelmotorn och de olika animationerna läggs sen in i efterhand på karaktären.

I detta fallet handlade om karaktärer som visades i T-pose för mig innan de hunnit få sina animationer assignade (bland annat döda kroppar som stog upp). Så gick några frames innan de alla ställdes rätt i scenen.

Rätt komiskt och total inlevelse förstörelse

Aha, tack för infon Låter som man missade något när man inte hade widescreen tidigt med andra ord

2019-09-11 14:07
Skrivet av trickeh2k:

Aha, tack för infon Låter som man missade något när man inte hade widescreen tidigt med andra ord

Jag kanske var lite otydlig det handlade inte om när Wide screen 16:9 var nytt utan nu senaste när 21:9 formatet var "nytt"

2019-09-11 14:17
Skrivet av Molotov:

Jag kanske var lite otydlig det handlade inte om när Wide screen 16:9 var nytt utan nu senaste när 21:9 formatet var "nytt"

Nej då, det var underförstått enligt mig iaf! Dvs, det finns ingen vits för min del att skaffa Widescreen nu om man inte ska spela kanonoptimerade spel på den som F76 för att kunna få lite garv :>

2019-09-16 17:16
Skrivet av Mortaigne:

Aj då, inte upplevt det själv (ta i trä) men vi får hoppas att det patchas snart då för det låter muppigt.

Nu har det fått en, kanske två, patcher och kan vara löst. Jag vet inte har inte fått chansen att hinna spela. Det är det bästa Gears spel jag har spelat.

Sida 1 av 1