Medlem
Extern Hårddisk!

Hej på er alla (;
Det är så här, att eftersom min nya dator la av för ett tag sedan så tänkte jag nu köpa en extern hårddisk som jag tänkte använda som backup-hårddisk.

Eftersom jag är helt n00b inom detta område så tänkte jag fråga er om ni har några tips och rekomendationer om sådana.
Vilket märke är bäst? vilket märke är sämst? Vilket märke är stabilast?

De enda kraven jag har är att den ska vara så stabil som det går, och ha minst 500 GB i lagringskapacitet.

Den får gärna vara svart, eftersom då skulle den passa fint ihop med min dator men det är absolut inget krav.

Tack på förhand!


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Som exempel, jag funderar på att köpa någon av dessa :
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=363064
eller
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341190

någon som har positiva eller negativa erfarenheter av någon av dom?


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Seagates externa (och interna) hårddiskar är väldigt bra och har aldrig någonsin krånglat för mig. Dom bara går och går. Satsa på Seagate-hårddisken, du kommer bli väldigt nöjd. Plus i kanten för att dom är så jäkla snygga

Medlem
Skrivet av caddylac:

Seagates externa (och interna) hårddiskar är väldigt bra och har aldrig någonsin krånglat för mig. Dom bara går och går. Satsa på Seagate-hårddisken, du kommer bli väldigt nöjd. Plus i kanten för att dom är så jäkla snygga

Tack så mycket för tipset.
Jag har beställt en Seagate FreeAgent Desktop 1TB nu.
Fast jag måste erkänna, jag var lite småsugen på att beställa 2


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av caddylac:

Seagates externa (och interna) hårddiskar är väldigt bra och har aldrig någonsin krånglat för mig. Dom bara går och går. Satsa på Seagate-hårddisken, du kommer bli väldigt nöjd. Plus i kanten för att dom är så jäkla snygga

Stämmer väl inte riktigt, borsan tappade morsans i golvet, den gick inte så bra efter det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

00a
Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av caddylac:

Seagates externa (och interna) hårddiskar är väldigt bra och har aldrig någonsin krånglat för mig. Dom bara går och går. Satsa på Seagate-hårddisken, du kommer bli väldigt nöjd. Plus i kanten för att dom är så jäkla snygga

Stämmer väl inte riktigt, borsan tappade morsans i golvet, den gick inte så bra efter det.

Gick den inte bra efter det? konstigt måste vara dålig kvalitet;)

Medlem

Sambon puttade omkull min externa WD 500GB disk så den föll i golvet, den fungerar fortfarande klockrent!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

00a
Medlem
Skrivet av b0ne:

Sambon puttade omkull min externa WD 500GB disk så den föll i golvet, den fungerar fortfarande klockrent!

dom är väl klädda med gummi i ändarna om du har en sån jag tänker på. annars hade du en väldig tur;)

Inaktiv

Kan oxå rekommendera Maxtors externa. Har haft min i fem år nu och jag vet inte hur många gånger den åkt i golvet, fungerar utmärkt fortfarande. Sen att ha dem stående är bara dumt, ännu en sak man måste oroa sig för på fyllan

1
Skriv svar