Ge eller få?

Medlem
Ge eller få?

Ska man ge och få julklappar?
Bara ta och inte ge något kanske?
Eller varför inte ge och skita i om man får nåt?

Diskutera.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Som tur är så har min familj förståelse och känner mig väl. Dem vet att jag aldrig har pengar. Att jag bara måste slösa.

Därför får jag utan att ge tillbaka


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag föredrar ju att endast få julklappar då jag inte ser något större nöje i att ge, men för att det ska se lite bra ut så kan jag ge något litet till nära och kära.

Jag är vad vissa vill kalla en snål smålänning. Pricerunner och prisjakt är verktyg som jag använder dagligen.

Medlem

Ge & få såklart...fast FÅ mer...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

Ge & få såklart...fast FÅ mer...

'

´Du tog ordenur munnen från mig..:P

Medlem
Skrivet av Exeron:

Ge & få såklart...fast FÅ mer...

'

Den kommentaren kommer sluta upp som en tungviktare bland winston churchill's & compani


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Måste ju faktiskt själv skriva.
Jag är snål. Få julklappar är en viktig sak med julen

Denna skulle jag dock kunna köpa till en blondin!

Hehe

(stor bild, högerklicka och tryck kopiera bildaddress, klistra sedan in i browsern)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Testa läsa den här tråden samtidigt som ni tänker på homosexuella män. Jag finner det ytterst underhållande i varje fall.

Skrivet av Exeron:

Ge & få såklart...fast FÅ mer...

Rotflmao


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

De som tjänar egna pengar: Ge, byta.

Barn: Få


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

De som tjänar egna pengar: Ge, byta.

Barn: Få

8)


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Vill gärna ge, dock har jag inte ekonomi för det. 1050:- först allt jag behöver, sen till julklappar. Blir inga julklappar att ge helt enkelt.

Nu när man är lite äldre än 10-14 år känns det lite dumt att bara få utan att ge tillbaka.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

De som tjänar egna pengar: Ge, byta.

Barn: Få

Word.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Under 200 köper jag presenter för, men får för några tusen lappar


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Bryr mig inte om julen alls, det har blivit ett alldeles för kommersiellt jippo... Alla i min närvaro vet det, jag köper inget till dom, dom köper inget till mig... Det är en sweet deal ^^

Men hatar julen gör jag inte heller, tycker det är trevligt att äta god mat och spendera julafton med nära och kära - Det julen verkligen handlar om.

Inaktiv

Tycker barn kan få paket iofs upp till 18 år kanske.
Ge är min melodi.
Säger att folk inte ska köpa till mig utan större framgång.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Shrudder:

(stor bild, högerklicka och tryck kopiera bildaddress, klistra sedan in i browsern)

Alternativt högerklicka-->visa bild

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Shrudder:

(stor bild, högerklicka och tryck kopiera bildaddress, klistra sedan in i browsern)

Alternativt högerklicka-->visa bild

Hehe, jo


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag vill ge något till de flesta, börjar med familjen som ska få lite var och sen ska kusinerna få sin del. Efter dom kommer nära vänner
Min julklappsbudget ligger på ca 1200 =D /har inte så mkt mer.

Man ska GE och FÅ.


signatur

Rawr

Medlem

Aldrig varit den där bortskämda ungen som fått saker för åtskilliga tusenlappar varje år utan istället köpt saker till folk även om jag aldrig haft speciellt mycket pengar när jag var yngre. Nu däremot när pengar aldrig är något problem så anser nog många att jag ger för mycket.

Jag ger hellre än att få med andra ord.

Medlem

Brukar ge saker till föräldrarna och min syster... priserna varierar, går runt i butikerna 23 december och tittar, ser jag nått som verkar bra köper jag det åt den det passar av dem.

Att få..... tja det brukar bli behövliga saker, såsom pengar, presentkort på klädbutiker eller saker till lägenheten.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Att ge är mer än att få


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Tycker att man ska ge och få. Har själv redan valt ut vad jag ska köpa till mina bröder och min farmor som vi ska fira jul hos. Blir även något mera till mig själv

Medlem

blir förvånad över hur många bortskämda snåljåpar det finns här.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker att man ska ge och få. Har själv redan valt ut vad jag ska köpa till mina bröder och min farmor som vi ska fira jul hos. Blir även något mera till mig själv

Du vann visst razer tävlingen Gz till en julklapp från Fz XD


signatur

Rawr

Medlem

Jag trodde Ge eller få syftade på något helt annat först...

När det gäller julklappar är det nog varken eller för mig, men då är jag ju lite speciell å firar väl helst inte Jul alls. (Ledig är jag dock gärna

1
Skriv svar