era favorit turnbaserad spel

Medlem

1. Heroes spelen (Utom 4an)
2. Ufo enemy unknown
3. Age of wonders 1 & 2
4. Fallout tactics.

(Inte lirat så mycket utav total war serien

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

1. Heroes spelen (Utom 4an)
2. Ufo enemy unknown
3. Age of wonders 1 & 2
4. Fallout tactics.

(Inte lirat så mycket utav total war serien

Hur kunde jag missa det! Är ju ett sådant spel man suttit med allt för många timmar och rest runt, forksat, utplånat marsianer och har haft allmänt kul med.
Senast jag spelade det så var det någon "multiplayer version" som var sådär men iallafall gratis.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com/

Medlem

I ingen speciell ordning:

Disciples 2(älskar artworken i detta lir. tajta scenarios och mapmaker också;) )

Heroes III(första TBS't jag lirade. gick väl i fjärde klass på grundskolan och fick testa hos en polare. Dåligt att AI'n fuskar dock:( )

Dominions 3(Favvo TBS of all times!:D Startade en tråd om liret här på fz för ett tag sen, ingen var dock intresserad:( ska tilläggas att det är ett indie-lir utvecklat av två svenskar;)

Warlords IV(Snabb och rolig TBS-action!)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Super Robot Wars, Civilization, Heroes of Might & Magic och Age of Wonders serierna

Medlem

Combat Mission: Barbarossa to Berlin
Combat Mission: Afrika Korps

Medlem

Blir väl worms spelen då, dock inte dem i 3d, tyckte dem var fruktansvärt tråkiga.
Spelar aldrig turbaserade spel

Inaktiv

Oj, nå det blir väl Civ3 (med ex pack). Civ 4 är doc mycket sämre.
Och efter civ kommer nog total war serien.

Inaktiv

Steel Panthers: World at war
http://www.spwaw.com/

Riktigt realistisk ww2 strategi spel, turbaserat och hexagon baserat, hardcore :).
De jävla nördsen håller fortfarande på att uppdatera spelet hehe, senaste enchanted mod versionen är ifrån i år.

Medlem

Civ III
Heroes of Might & Magic III
Total War serien
Civ IV

8)!

Lej
Medlem

Civ 4 patchat och med expansions (Warlord + Beyond the Sword)
Masters of Orion II: Battle At Antares

EU 3 som några har nämnt är inte turbaserat men ett väldigt bra spel. Det är väl dock så nära turbaserat ett realtids spel kan komma. Själv spenderat mycket tid med detta spel och modden Magna Mundi.

Medlem

Tänkte först säga Warlords 3 med den nostalgi det spelet innebär, sedan efter det snabba bläddrandet i den här tråden kom jag att tänka på att Worms är ju faktiskt turbaserat. Så mitt svar är lätt Worms 2. Möjligtvis Armageddon, men 2an öppnade upp en viss tjusning med konfigurationsmöjligheterna. Eller om man nu kan se 2ans generation som ett paket med de nämnda och World Party. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Har ni tomtar på loftet eller? Det ultimata turbaserade-spelet är självfallet Heroes of Might And Magic 3 (complete)

Medlem

Svea Rike serien! Självklart satt man som knatte med stora ögon framför det och lät timmarna falla ifrån en! Jag kan inte har varit ensam om det!!!

Medlem

HOMM3. Föga förvånande mitt val.

Medlem

Colonial Conquest var grymt kul på den tiden,
det begav sig, det är modern till alla
kartstrategispel.

Spelade det på C64 men tror det kom redan
till Vic 20.

Medlem

Heroes of Might and Magic... 4

Alla klagar på det men jag tycker att det är det bästa Heroes-spelet och det bästa omgångsbaserade spelet över huvud taget.

Härliga enheter, bra grafik, och bäst av alt riktigt djup (om man jämför med andra Heroes-spel förstås).
Att kunna ha med hjälten i sin arme gör honom förvisso svag i början, men efter ett tag är det riktigt roligt att klampa runt med hjälten på slagfältet
Roligt är det också att man kan levla upp sina skills till inte bara Basic > Advanced > Expert. utan också Expert > Master > Grandmaster...

Jag tycker helt enkelt att HoMM4 är mer acancerat, djupt, genomarbetat och roligt än några andra spel i Heroes-serien (ja, jag har spelat alla)...

Medlem
Skrivet av Randor244:

Heroes of Might and Magic... 4

Alla klagar på det men jag tycker att det är det bästa Heroes-spelet och det bästa omgångsbaserade spelet över huvud taget.

Jag ogillade spelet en hel del i början. Mest var det för att det var segare än föregångaren och att min favoritenhet från Heroes 3 hade blivit sämre (Titan).

Men efter ett par singel-scenarios och en kampanj avslutad ger jag spelet 4 av 5 i betyg.

Jag säger det igen även om jag gjort det förut. Serien tvärdog när det övergick helt till 3D. Vissa spel ska inte vara i 3D helt enkelt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Helt sant.

Vad säger att vi måste överge förtidsrenderad grafik?

Tänk vad roligt det skulle vara om de gjorde HoMM 6 förtidsrendrerat

12
Skriv svar