Robot
Medlem
Titanfall 2

Intressant läsning och samt de tankar som du har skivit ner. Bra skrivet.

Medlem

Tidsresebanan var den bästa jag kört i ett fps på väldigt många år.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av rosski:

Tidsresebanan var den bästa jag kört i ett fps på väldigt många år.

Ja, det var väldigt bra. Skulle kunnat vara mer sånt.

Skrivet av aT1C:

Intressant läsning och samt de tankar som du har skivit ner. Bra skrivet.

Tack!


signatur
Medlem

Bra recension, var det jag misstänkte. Många minns det första som mediokert. Sedan att de är så dumma å lansera spelet mellan BF och COD är bara idioti. Detta spelet skulle ha släppts i i slutet av december istället.

Medlem

Väldigt bra spel som skulle förtjäna ett bättre öde än att dö en tidig död. Skulle i stället ha släppts lagom till jul. då den största entusiasmen för BF1/CoD IW/MWR lagt sig. Förmodligen dröjer det inte så väldigt länge innan det här spelet reas ut och kanske fler vågar ge det en chans då. Undrar dock om spelarbasen faktiskt kan vara så liten? Jag hade .på PC t.ex. inga problem att hitta en match i morse kl. 7 på europeiska servrar. Jag hade för mig att det spelarantal som visas när man söker en match endast är för det datacenter man är kopplad till. Sen finns det ju 7 datacenter i Europa. Tycker inte det verkar troligt att det endast skulle finnas max 1500 spelare online i hela Europa på PC så här tidigt efter release?

Medlem

Blir helt klart ett köp någon gång senare. Kanske när priset har gått ner en aning.

Gen
Medlem

Har läst ett gäng recensioner men alla jag läst verkar vara överens om att detta spelet är bättre än sin föregångare på alla punkter. Så ägde man ettan och blev besviken på det så borde det vara garanterat att man får ett mycket bättre spel denna gången.

Sen håller jag med om att tajmingen mellan BF1 och CoD inte är den bästa.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Väldigt bra spel som skulle förtjäna ett bättre öde än att dö en tidig död. Skulle i stället ha släppts lagom till jul. då den största entusiasmen för BF1/CoD IW/MWR lagt sig. Förmodligen dröjer det inte så väldigt länge innan det här spelet reas ut och kanske fler vågar ge det en chans då. Undrar dock om spelarbasen faktiskt kan vara så liten? Jag hade .på PC t.ex. inga problem att hitta en match i morse kl. 7 på europeiska servrar.

Spelade nyss och då var det ca 7 500 online på PC. Problemet blir nog aldrig att hitta matcher men många av de jag kört har varit väldigt obalanserade. Om det finns någon dold matchmaking rating vill säga annars spelar det ju inte så stor roll.

gnu
Medlem

För lågt betyg och de vet ni.
Mafia 3 är alltså lika bra? nej

Inaktiv

Såg ganska generic CoD ut. Kollade när nån random youtuber spelade igenom det. Pass för min del.

Medlem

Om man inte är intresserad av MP utan bara en kul liten SP upplevelse så bör man köpa detta om man hittar det billigt. Huvudkaraktärerna är riktigt bra gjorda.

Medlem
Skrivet av gnu:

För lågt betyg och de vet ni.
Mafia 3 är alltså lika bra? nej

Ja en stark 4 borde det fått. Klart det är likt sin föregångare. Det är ju fortfarande Titanfall men mycket är också helt nytt i 2an. Jag gillade även 1an men en smolk i bägaren var grafiken och att spelet var låst till 60 fps på PC. Ett stort plus i tvåan förutom utökat innehåll är betydligt bättre grafik och att man kan köra med olåst fps. Om Titanfall 2 är värt en 3a så ska banne mig kommande CoD IW vara högst värd en 2a.

Medlem

Singelplayer kan vara något av det bästa jag kört på länge, då räknar jag in bf1 som också va bra sp. BF1 gjorde något som gjort massa gånger bättre, det här levererar främst för ny teknik och sjukt bra leveldesign.
Multi kunde ju vara bra, bara de inte valt dessa jävla perks o överbalanserad skithjälp man måste få hela jävla tiden i dagens spel.
Movement mechanics är galet tillfredsställande.

Medlem

För mig blev Titanfall 2 helt rätt som höstens shooter.

Single player är 3a helt klart men 80% av spelet är MP och där finns det nog inget bättre på marknaden för mig. Redigt trött på Battlefields multiplayer där man mest får slänga sitt lik på objectives för att vinna medan andra jagar k/d. Jag slipper Ulti-spam från Overwatch och Cod var nog aldrig ett alternativ.

Coola mechs för fan!

Medlem

Calle, hur menar du när du säger att Respawn gick i brächen för arena shooters comeback? Handlar det bara om movement då, att man kan hoppa på väggar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Åsikterna om spelet är rätt breda, vilket imo är bra, Jag hoppas det får behålla spelarbasen just nu är det helt ok lite fler skadar inte .

Om man ser till värde så slår det både bf1 och senaste cod dvs vad du får för priset.

Så det är ju ett plus..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Håller inte helt med denna recensionen. Inget mindre än 4/5. Singelplayer är galet bra och varierad.. nä rabblar i te upp allt nu men den är på alla sätt bättre än sin föregångare. Underbart spel.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Håller inte helt med denna recensionen. Inget mindre än 4/5. Singelplayer är galet bra och varierad.. nä rabblar i te upp allt nu men den är på alla sätt bättre än sin föregångare. Underbart spel.

Samma här. Efter jag har köpt TF2 har inte spelat BF1 en enda gång.

Medlem

Denna recension är inte en logiskt om man jämför med BF1.

"Har svårt att hävda sig i konkurrensen
Lite för likt sin föregångare "

Trodde vi recenserade spel.
Och likt föregångaren?

haha jösses gör om gör rätt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gnu:

För lågt betyg och de vet ni.
Mafia 3 är alltså lika bra? nej

Haha. Okej. Då vet vi.

Skrivet av fantomsmurfen:

Ja en stark 4 borde det fått. Klart det är likt sin föregångare. Det är ju fortfarande Titanfall men mycket är också helt nytt i 2an. Jag gillade även 1an men en smolk i bägaren var grafiken och att spelet var låst till 60 fps på PC. Ett stort plus i tvåan förutom utökat innehåll är betydligt bättre grafik och att man kan köra med olåst fps. Om Titanfall 2 är värt en 3a så ska banne mig kommande CoD IW vara högst värd en 2a.

Ja, det är är mer finslipat än ettan men efter ett tiotal timmar känns det inte som jag lirar ett nytt spel.

Skrivet av Hipshot:

Calle, hur menar du när du säger att Respawn gick i brächen för arena shooters comeback? Handlar det bara om movement då, att man kan hoppa på väggar?

Movement, till viss del assymetrisk gameplay, och framförallt bröt det sig ur nutidstråket alla körde med just då.


signatur
Medlem

Jag gillar kampanjen och känner mig nöjd, har inte spelat klart den än, trots flera timmar.
Började spela multiplayer först i går! Shit vad snabba vissa spelare är, och så högt de redan hunnit levla.
Jag ger Titanfall 2 en stark fyra i betyg!
Det är roligt, spännande, otroligt vackert och har humor.


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Denna recension är inte en logiskt om man jämför med BF1.

"Har svårt att hävda sig i konkurrensen
Lite för likt sin föregångare "

Trodde vi recenserade spel.
Och likt föregångaren?

haha jösses gör om gör rätt

Jag gjorde jämförelsen med Modern Warfare av just den anledningen. Fifa hade funkat lika bra. Efter tio timmar känns det som jag lirar samma spel som för två år sedan. För lite har ändrats för att hålla kvar mitt intresse. Särskilt när utbudet av actionspel är så pass stort idag.


signatur
Medlem

Jag tror det floppar.

Jag har slutat köpa MP-spel från EA, de lägger ner servrarna för tidigt med tanke på vad man betalar.

Medlem

håller ej med betyget samt detta urskiljer sig enormt emot första...skärpning nu fz, sluta jämföra detta med andra spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Citat:

Jag skulle ändå bli förvånad om någon köper Titanfall 2 enkom för kampanjen och känner sig nöjd efteråt.

Guilty as charged

Jag spelade igenom kampanjen och var riktigt nöjd med den. Vad kan jag säga, BT var störtskön och tidsresandet var magiskt.

Jag tog väl ett par timmar till på mig i kampanjen, men det är bara för att jag gillar att ta det lugnt ibland och kolla in omgivningarna, lyssna på inspelningar som man hittar, osv.

Provade lite MP men det var inte alls lika intressant. Men jag får väl ge det en ny chans snart.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Citat:

Jag skulle ändå bli förvånad om någon köper Titanfall 2 enkom för kampanjen och känner sig nöjd efteråt.

Guilty as charged

Jag spelade igenom kampanjen och var riktigt nöjd med den. Vad kan jag säga, BT var störtskön och tidsresandet var magiskt.

Jag tog väl ett par timmar till på mig i kampanjen, men det är bara för att jag gillar att ta det lugnt ibland och kolla in omgivningarna, lyssna på inspelningar som man hittar, osv.

Provade lite MP men det var inte alls lika intressant. Men jag får väl ge det en ny chans snart.

Håller med!!


signatur

autograph

Medlem

Så, Titanfall 2 skulle fått bättre betyg på FZ om inte ettan funnits!?
Jag gillar båda!


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av miffot:

håller ej med betyget samt detta urskiljer sig enormt emot första...skärpning nu fz, sluta jämföra detta med andra spel.

Jag måste väl ändå få jämföra det med föregångaren, samt spelen det konkurrerar med?

Skrivet av autograph:

Så, Titanfall 2 skulle fått bättre betyg på FZ om inte ettan funnits!?
Jag gillar båda!

Borde vi inte jämföra med tidigare spel i serien? Titanfall 2 är bra (det är själva definitionen på vår trea) men ett par timmar in känns det som jag lirar samma spel som för två år sedan. Jag älskade ettan men tycker inte det håller med tanke på vilka andra spel som slåss om min uppmärksamhet.


signatur
Medlem

Fattar inte hur ni kunde ge spelet en 3a när dom enda nackdelarna i sammanfattningen var "för hård konkurens" (vilket inte borde göra någon skillnad i betyget) och "för lik sin föregångare"...

123
Skriv svar