Fallout 4 – vad vill du se i spelet?
Det allra viktigaste jag önskar är att spelet flyter på till skillnad från de tidigare Bethesda-spelen. Totalt dödar upplevelsen när man vill spela det som ett first person shooter om det är en massa stuttering och allmänt låg FPS hela tiden.
Sen bättre fysik på karaktären (känns mest som att man flyter/svävar runt i alla tidigare spel) och lite känsla i vapnen så hade jag säkerligen spelat igenom spelet.
En bonus hade varit om det fanns ett hardcore-läge och något som gör spelet svårare på ett intressant sätt som inte betyder att man behöver skjuta fienderna 100 gånger. Vill att det ska kännas som ett överlevar-spel där man får tänka till lite och kanske hamnar i någon intressant svår situation någon gång.
Karaktärer känns lite svårslaget efter Witcher 3, men det jag hoppas på är att atmosfären är tyngre än i Fallout 3.
Det är därför det är ett av mina favoritspel, just på grund ut av atmosfären. Enligt mig var New Vegas inte en höjdare pga detta.
Hade varit roligt att köra Highwayman med, men den skulle väl fungera som hästarna i Skyrim. Den skulle nog bestiga Kebnekaise under en blinkning.
Ett ordentligt hardcore läge. Törst och hunger och trötthet ska absolut vara variabler, men det borde vara ännu svårare, till den grad att man kanske måste överväga att endast resa längre sträckor under natten om dagarna är varma och soliga.
Sen skulle det vara roligt om vapen, speciellt skjutvapen, var svåra att komma över. Ammo ännu mer sällsynt, så varenda kula räknas. Kanske måste man till och med byta bort sitt ända skjutvapen mot två flaskor rent vatten.
Sen så ska ju vapnen göra större skada också, det bör räcka med väldigt få träffar för att sänka alla utom de värsta bestarna. Samtidigt så ska man ju ta mer skada själv också, vilket gör att man måste överväga om en eldstrid verkligen är värt priset.
Jag vill helt enkelt att varje beslut ska vara avgörande när man spelar hardcore.
Specialiserade karaktärer! Inte att man kan maxa alla stats, man måste välja en vapen typ kanske två, ungefär som i Fallout 2
Mhm! Även en fågelvy. VATS passar inte i förstavy samt tredjevy. Sist så behövs mer realism. Som sega, farliga transportsträckor. Psykopater. Utomjordingar. Ingen nivå skalning på fienderna. Gigantisk värld som inte är fylld med saker bara för att. Mer realism!!!
Vad sägs om en ny motor till spelet?
De har använt samma motor sedan oblivion i princip...
Är det samma motor som skyrim, fallout 3/new vegas.... så är det bara att sucka.
Teasern är helt klart ingame så det är inte samma motor. Inte samma version i alla fall.
I came here to ruin your day. God sent me.
Färger är också något jag reagerade lite på i FA3 och FANV. Vem är det som har fått för sig att kärnvapenkrig och strålning gör att allt blir en öken? Titta på Tjernobyl. Rikare djur- och växt-liv är svårt att hitta. Speciellt efter så lång tid som passerat i Fallout, så borde växtlighet ha återvänt till stora ytor.
Jag är ingen ekolog, men att växterna är borta kan förklaras med kärnvapenvinter (inget solsken på hundra år). Då kan man visserligen undra hur djur och dylikt som inte bott i bunkrarna klarat sig...
Vad sägs om en ny motor till spelet?
De har använt samma motor sedan oblivion i princip...
Är det samma motor som skyrim, fallout 3/new vegas.... så är det bara att sucka.
Teasern är helt klart ingame så det är inte samma motor. Inte samma version i alla fall.
Fast det går ju tyvärr längre inte att lita på att spelet kommer se likadant ut när det väl släppts som det gör i trailern nu.
Har komponerat det absolut värsta som kan hända med Fallout 4:
>Reverted back to Gamebryo from Oblivion
>”War, war can be changed” outro voiceover
>No gore
>Become king of all factions
>3 skills (Weapons, Social, Smarts)
>Console favored UI
>Enemies have spears but you cannot
>Modern dubstep remix of old music in the menu and on radio
>Still fps locked mouse control with forced acceleration
>Interchangeable perks at any time
>Responses like "YOLO", "welp", "YOU MAD?", "LOL" and smiley faces
>All unknown areas marked on map are instantly accessible by quicktravel
>You choose Good or Evil from the start and only get conversation options based on it
>Every NPC except enemies are essential
>Ironsights decrease walkspeed to a crawl, shrinks your fov to 10, doesn’t work with DoF and kicks back like a mule, no hip fire
>Enemies disregard the above, shooting you perfectly while running
>Can’t get or cause crippled limbs
>Wasteland Survivor DLC, everything contaminated you touch becomes free of radiation or side effects, including jet
>Canon ending comes with DLC
>Lets you convert any ammo into another ammo type of choice
>Repair a 0% rocket launcher to 100% with any single item junk related
>Caps, ammo, food, meds, weapons, armor and clothes weigh nothing
>Have to drink, eat, apply sunblock and talk every 5min to avoid big penalties
>VATS automatically targets and shoots enemies about to give you a lethal blow as a last ditch effort to survive
>Companions automatically revive you if they win the fight
>Excessive screenjelly AND retarded doublesided health meter
>Health regen without perks, massive regen with
>Radiation absorbed is capped and can be used offesively with perks (GAMMA BURST SHOUT!)
>"Give me 100 caps or I'll kill you" powerarmor thieves
>VATS with QTE to determine crits
>Vaults with recent meme references