De här Xbox One-spelen kan du köpa på premiären

Medlem

Jag har letat anledning till att handla en ny konsol. Men när jag ser den här listan känner jag bara att det är väldigt lite intressant för att vara så många titlar

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Javas:
Skrivet av ThreeZool:

Skulle lät rekommendera att köpa med Kinect då jag använder den dagligen med att styra konsolen och det sparat på batterierna i kontrollen och är sjukt smidigt.

Jag vill jättegärna ha en kinect till min xbox, men stod det inte här om dagen att man måste köpa till den för nästan 1400kr

Om man väljer ett paket med Kinect i så kostar den ca 500kr extra än om man väljer utan. Väljer man ett paket utan så kan man dock köpa till den senare men då kostar den som du nämnde ca 1400kr att köpa in så man "förlorar" på att vänta med ca 900kr.

Åfan, då blir det nog en kinect trots allt Tack för tipset


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Javas:
Skrivet av ThreeZool:

Skulle lät rekommendera att köpa med Kinect då jag använder den dagligen med att styra konsolen och det sparat på batterierna i kontrollen och är sjukt smidigt.

Jag vill jättegärna ha en kinect till min xbox, men stod det inte här om dagen att man måste köpa till den för nästan 1400kr

Om man väljer ett paket med Kinect i så kostar den ca 500kr extra än om man väljer utan. Väljer man ett paket utan så kan man dock köpa till den senare men då kostar den som du nämnde ca 1400kr att köpa in så man "förlorar" på att vänta med ca 900kr.

Åfan, då blir det nog en kinect trots allt Tack för tipset

Inga problem och tro mig, efter att du har börjat använda röstkommandona så kommer du önska att all din utrustning hade den möjligheten. ^^

"Lamp - Turn on/off!"

*suck* om ändå det gick.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Javas:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Javas:
Skrivet av ThreeZool:

Skulle lät rekommendera att köpa med Kinect då jag använder den dagligen med att styra konsolen och det sparat på batterierna i kontrollen och är sjukt smidigt.

Jag vill jättegärna ha en kinect till min xbox, men stod det inte här om dagen att man måste köpa till den för nästan 1400kr

Om man väljer ett paket med Kinect i så kostar den ca 500kr extra än om man väljer utan. Väljer man ett paket utan så kan man dock köpa till den senare men då kostar den som du nämnde ca 1400kr att köpa in så man "förlorar" på att vänta med ca 900kr.

Åfan, då blir det nog en kinect trots allt Tack för tipset

Inga problem och tro mig, efter att du har börjat använda röstkommandona så kommer du önska att all din utrustning hade den möjligheten. ^^

"Lamp - Turn on/off!"

*suck* om ändå det gick.

Haha precis Kinecten har fått mycket negativitet tack vare skräpet med samma namn som vi fick till xbox 360, men Kinecten till One verkar vara helt underbar för oss som gillar att latja runt med konsolen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Neobox:

Jag får min på fredag och funderar på om jag ska välja UK eller USA som region istället. Nackdelen med det är det eventuella svenska appar som finns tillgängliga, egentligen är det bara viaplay jag är intresserad av eftersom jag gärna ser fotboll via xboxen, men den kanske inte ens finns tillgänglig vid releasen. Någon som sett en lista på svenska appar?

Fördelen är väl priset på spel mm. jag kommer inom kort köpa EA Access som väl kostar $30, frågan är vad det kostar på svenska när det släpps senare.

Eftersom FZ medlemmarna har koll ställer jag nu frågan.

Vilken region ska jag välja, UK, USA eller Sverige. Vad är för och nackdelar? När man väl har valt region så är det väl inte helt smidigt att byta till någon annan om jag fattat det rätt.

Edit: Om man byter till en annan region tar det tydligen 3 månader innan man får byta tillbaka, innebär det:
1. Jag väljer UK nu, och kan sedan byta till Svenska när röststyrningen fungerar, skulle jag sedan vilja byta igen tar det 3månader.
2. Jag väljer UK nu, och vill jag sedan välja svenska så tar det 3 månader innan bytet sker.

Jag har min inställd på den amerikanska regionen, mest pga att de flesta apparna släpps där så att man känner att man får tillgång till det mesta, även om appen i sig inte fungerar pga regionen man är i. =P

Att byta region är lika enkelt som att ställa in det i konsolen och starta om den, sedan när den är igång igen så har du bytt region. Har för mig att det med tre månader gäller själva kontot i sig och inte konsolen, men rätta mig gärna om jag har fel.

Sedan sitter jag faktiskt i kundtjänsten för Viaplay och just nu när det gäller en app för Xbox One så har vi just nu ingen information att gå ut med.

En annan klar fördel med att ha USA som region är att spelen är billigare. Jag kommer nog stå kvar på USA tills röststyrningen fungerar på svenska. De lär väl förr eller senare sätta någon spärr som gör att man inte kan köpa spelen billigare från någon annan region men idag går det som sagt fortfarande.

Medlem

neeej!!! Jag fick ett samtal tidigare idag från Mediamarkt där jag bokat min Xbox One (Bundlen med Fifa/Forza) där dom meddelade att de inte skulle få in några maskiner pga förseningar hos Microsoft, Hon sa att det var utlovat en kompensation men inte i vilken form och att de inte kunde lämna mer besked innan Måndag. Är det någon mer som bokat någon annanstans som fått höra att det inte finns några tillgängliga imorgon? Känns väl lite otroligt att bara mediamarkt skulle drabbats av förseningar. Hjälp mig!

Medlem
Skrivet av Neobox:

neeej!!! Jag fick ett samtal tidigare idag från Mediamarkt där jag bokat min Xbox One (Bundlen med Fifa/Forza) där dom meddelade att de inte skulle få in några maskiner pga förseningar hos Microsoft

Med tanke på den totala frånvaron av marknadsföring så börjar man ju undra om Microsoft själva glömt bort att att Xbox One släpps här denna vecka.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Neobox:

neeej!!! Jag fick ett samtal tidigare idag från Mediamarkt där jag bokat min Xbox One (Bundlen med Fifa/Forza) där dom meddelade att de inte skulle få in några maskiner pga förseningar hos Microsoft

Med tanke på den totala frånvaron av marknadsföring så börjar man ju undra om Microsoft själva glömt bort att att Xbox One släpps här denna vecka.

Ja det är fan underligt. Till och med som xbone fanboy undrar man vad de håller på med på ms ibland...

Medlem

Neobox, du har att göra helt enkelt!

Edit: såg att du inte fick den. Hoppas det löser sig!

12
Skriv svar