Star Citizen – Anvil Aerospace visar upp sitt skepp

Robot
Medlem
Star Citizen – Anvil Aerospace visar upp sitt skepp

Här är filmen i full hd http://vimeo.com/77480949


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag vill så gärna ha det skeppet, men tror jag ska hålla på mina riktiga pengar och se till att tjäna ihop till det i spelet istället.

Medlem

Visserligen inte Hornet men det visar på detaljerna som det här spelet kommer att ha och är det något Chris har öga för så är det detaljer.

Kan inte vänta tills de släpper själva dogfight modulen, ser ut att bli en väldigt trevlig tid för de som gillar den här typen av spel med kommande X-Rebirth och några månader senare Elite : Dangerous. Känner mig som ett barn på julafton och det var länge sedan jag kände så för något spel.

Medlem

Införskaffade en Super Hornet och fullkomligt längtar efter att få flyga runt i den, Alphan kan inte komma snart nog.

Medlem

Dom nya skeppen finns med i hangar-modulen fast om man bara uppgraderade sitt skepp så får man vänta till något annat tillfälle för att se dom. Blev en Super-hornet och en Tracker för mig.

Om man är orginal backer så finns det ett nytt paket ute:

"Weekend Warrior - LTI

If there was ever a question of whether it is possible to harness power into a physical form, the Super Hornet would be the answer. The closest to the Military load-out as is legally possible for a Civilian model. The F7C-M Super Hornet reattaches the ball turret and offers near milspec parts under the hood. Proving that two heads are better than one, a second seat has been added to split the logistic and combat duty, making the Super Hornet a truly terrifying mark to engage.

This package includes a Model II Arclight sidearm, the signature weapon of Vid-Star Kyle Fenris, not otherwise available in the Voyager Direct shop."


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ska man verkligen behöva betala upp till över 1000kr för ett skepp?


signatur

Rwa?

Medlem

Coolt! Helt klart ett skepp i min smak!

Gillar att dom gör små reklamfilmer om det olika skeppen , har gjort mig mer intresserad iaf .

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Ska man verkligen behöva betala upp till över 1000kr för ett skepp?

Självklart inte, detta är ett sätt att bidra till spelet och samtidigt få något tillbaks. Hade jag haft pengar hade jag köpt så många skepp jag bara kunnat, inte för att jag får LTI på dem utan för att jag gillar allting jag sett än så länge och har stort förtroende för att Chris inte gör det här spelet till ett P2W.

Medlem

Ouch..

Trodde nog att dom andra versionerna skulle ha iaf 1t cargo space.
Vart skall man nu lägga kaffetermosen och korvmackorna?

Medlem

Jag skulle vilja ha ett rymdspel där man kan starta i sitt skepp från en planet och sen åka ut i rymden, nån som vet om det här kommer bli så? eller är det en cutscene? eller hur funkar det?

Medlem

Går köpa allt i spelet för ingame credits, det tar ungefär 200 timmar att få ihop cash till en Constellation fast det går snabbare om man är fyra pers som farmar ihop.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Wattem:

Jag skulle vilja ha ett rymdspel där man kan starta i sitt skepp från en planet och sen åka ut i rymden, nån som vet om det här kommer bli så? eller är det en cutscene? eller hur funkar det?

Star citizen kommer bli så!(kanske inte direkt från start men det kommer)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Wattem:

Jag skulle vilja ha ett rymdspel där man kan starta i sitt skepp från en planet och sen åka ut i rymden, nån som vet om det här kommer bli så? eller är det en cutscene? eller hur funkar det?

I SC kommer man inte kunna göra det men detta kommer gå i Elite : Dangerous. Jag antar att det du pratar om är att kunna lyfta från en planet och sedan se när skeppet flyger ut i rymden utan att det "teleporterar" dit. De har dock sagt att de kan komma att införa detta senare men har inga direkta planer att göra så vid release.

De pratar om detta i Wingman´s Hangar ca 14 min in i videon

Elite 2 är annars ett spel som erbjuder detta även om det är ett väldigt gammalt spel.

Så här ser det ut i Freelancer som de nämner i WH ep 30 (start från planet ca 10 min och landning ca 21 min)

Medlem

Undrar hur många gånger folk har använt "Shut up and take my money" bilden för Star Citizen?

Medlem

"Honey, got the ice cream you wanted."

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Annanaz:

Ska man verkligen behöva betala upp till över 1000kr för ett skepp?

Självklart inte, detta är ett sätt att bidra till spelet och samtidigt få något tillbaks. Hade jag haft pengar hade jag köpt så många skepp jag bara kunnat, inte för att jag får LTI på dem utan för att jag gillar allting jag sett än så länge och har stort förtroende för att Chris inte gör det här spelet till ett P2W.

Sant iofs.
Gick in på hemsidan för att jag ville göra ett konto och köpa spelet, men tyckte det var extremt rörigt.
Stod bla. att man kunde få hornet från 15$, men hittade inget för under ca 40$.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Annanaz:

Ska man verkligen behöva betala upp till över 1000kr för ett skepp?

Självklart inte, detta är ett sätt att bidra till spelet och samtidigt få något tillbaks. Hade jag haft pengar hade jag köpt så många skepp jag bara kunnat, inte för att jag får LTI på dem utan för att jag gillar allting jag sett än så länge och har stort förtroende för att Chris inte gör det här spelet till ett P2W.

Sant iofs.
Gick in på hemsidan för att jag ville göra ett konto och köpa spelet, men tyckte det var extremt rörigt.
Stod bla. att man kunde få hornet från 15$, men hittade inget för under ca 40$.

Tror du behöver plugga på din engelska lite, 15$ och uppåt för att uppgradera en Hornet du redan köpt till en av dom nya varianterna. För mig kostar Hornet 110$ och uppåt beroende på vilken jag väljer, det är som sagt inte en av dom billigare skeppen dom har.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Annanaz:

Ska man verkligen behöva betala upp till över 1000kr för ett skepp?

Självklart inte, detta är ett sätt att bidra till spelet och samtidigt få något tillbaks. Hade jag haft pengar hade jag köpt så många skepp jag bara kunnat, inte för att jag får LTI på dem utan för att jag gillar allting jag sett än så länge och har stort förtroende för att Chris inte gör det här spelet till ett P2W.

Sant iofs.
Gick in på hemsidan för att jag ville göra ett konto och köpa spelet, men tyckte det var extremt rörigt.
Stod bla. att man kunde få hornet från 15$, men hittade inget för under ca 40$.

De har förklarat mer ingående i ett avsnitt av WH hur det fungerar. I korthet fungerar det så här, för att kunna spela spelet behöver man två saker, ett skepp och pengar. Dessa ingår i baspaketet. Vad folk verkar ha missförstått är att man inte kan spela spelet utan att ha detta baspaket oavsett hur många skepp man sedan "pledgat".

Digital Scout ger en 1000 Credits och Aurora och är det lägsta priset för spelet ($30).
Digital Bounty Hunter, 2000 Credit och 300i ($65)
Rear Admiral, 10 000 Credits och Constellation ($275)

Detta är vad man får på Kickstarter, på deras egna sida står dock inte antalet Credits men jag är ganska säker på att dessa även gäller för nya backers.

FM-guru
F.d. Sisyr

Bara noobs som köper skepp för riktiga pengar.

Ser bättre och bättre ut hela tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Bara noobs som köper skepp för riktiga pengar.

Du har missat poängen.

Visst, man får några skepp och kan testa dem innan release, men det är inte huvudanledningen till att man hostar fram kreditkortet.

Grejen är den att man är med och sponsrar utvecklingen av ett projekt som sätter ribban för framtida PC-spel.

Ett spel där man struntar i allt vad konsoler heter och satsar enbart på PC, samt visar alla andra - inte minst de stora bjässarna som brukar dissa den här typen av spel - hur det ska gå till.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Visserligen inte Hornet men det visar på detaljerna som det här spelet kommer att ha och är det något Chris har öga för så är det detaljer.

Kan inte vänta tills de släpper själva dogfight modulen, ser ut att bli en väldigt trevlig tid för de som gillar den här typen av spel med kommande X-Rebirth och några månader senare Elite : Dangerous. Känner mig som ett barn på julafton och det var länge sedan jag kände så för något spel.

Måste säga att det där klippet ser helt fantastiskt ut

Medlem

Det fina är ju att dessa reklam filmer är "in-game" grafik, inte något som de haft några "3d studio" killar som byggt och renderat ihop.

Medlem

Okej, jag har nu suttit i en Superhornet, mer badass ship har jag svårt att hitta!!

Medlem

Om ni ändå inte tänkter lägga upp videon i mer än 720p, så kan ni väl likväl länka till källan som har den uppladdad i orginal format.

Medlem

Rätt såld på hypen för detta nu. Hoppas man inte blir besviken.

Så jag gav dem en massa pengar. Funderar dock över limited edition Hornet. Kostar $55 att uppgradera men det måste väl vara möjligt att köpa för ingame pengar sedan?

Medlem

Tror jag har slängt dryga 300$ på skärmen sen det först utannonserade.

Började med ett "Bounty Hunter" pledge (300i + alpha-beta osv) så fort man kunde komma åt sidan efter att den fått "lite" väl mycket trafik
Det blev även ett "You got our backs" pledge via Kickstarter så fort den gick upp.

Sen någon månad senare så uppgraderade jag till ett Freelancer pledge, mest för att det var inriktat mot Exploration, samt att jag kunde få ett vackert Citizen Card + en fysisk låda med spelet.

Efter det, har jag slängt på lite olika skins, samt så plockade jag en Aurora LX innan de försvann, och så har jag självfallet slängt 10$/månad för Jump-point och hjälpa till med WH.

Nu är frågan om jag faktiskt ska försöka skaffa mig en Tracker eller Ghost, jag måste nog lägga undan lite pengar till en fin Joystick med haha.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Sisyr:

Bara noobs som köper skepp för riktiga pengar.

Du har missat poängen.

Visst, man får några skepp och kan testa dem innan release, men det är inte huvudanledningen till att man hostar fram kreditkortet.

Grejen är den att man är med och sponsrar utvecklingen av ett projekt som sätter ribban för framtida PC-spel.

Ett spel där man struntar i allt vad konsoler heter och satsar enbart på PC, samt visar alla andra - inte minst de stora bjässarna som brukar dissa den här typen av spel - hur det ska gå till.

Jag drev. Går inte alltid hem på internet när man inte använder smileys.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Annanaz:

Ska man verkligen behöva betala upp till över 1000kr för ett skepp?

Självklart inte, detta är ett sätt att bidra till spelet och samtidigt få något tillbaks. Hade jag haft pengar hade jag köpt så många skepp jag bara kunnat, inte för att jag får LTI på dem utan för att jag gillar allting jag sett än så länge och har stort förtroende för att Chris inte gör det här spelet till ett P2W.

Sant iofs.
Gick in på hemsidan för att jag ville göra ett konto och köpa spelet, men tyckte det var extremt rörigt.
Stod bla. att man kunde få hornet från 15$, men hittade inget för under ca 40$.

Tror du behöver plugga på din engelska lite, 15$ och uppåt för att uppgradera en Hornet du redan köpt till en av dom nya varianterna. För mig kostar Hornet 110$ och uppåt beroende på vilken jag väljer, det är som sagt inte en av dom billigare skeppen dom har.

Står ju bokstavligen "Starting at €12.00 EUR".


signatur

Rwa?

12
Skriv svar