Dags för ett nytt tangentbord

Medlem
Dags för ett nytt tangentbord

Mitt gamla Keytronic börjar sjunga på sista versen så därför är det dags att börja se sig om efter ett nytt. Jag är ett fan av Steelseries, så därför har jag spanat in Steelseries Apex Raw Keyboard för 600 kr. Är det någon som har använt det, eller hört någonting om det? Finns det bättre alternativ ute på marknaden för en liknande summa pengar?

Och vad är skillnaden mellan den som kostar 600 kr och som kostar 670 kr?

Tacksam för svar.

Inaktiv

jag använder microsoft sidewinder x4 .. har upplysta tangenter, och fungerar bra

Medlem
Skrivet av doom:

jag använder microsoft sidewinder x4 .. har upplysta tangenter, och fungerar bra

Rekommenderar även detta T-bord.
Skönt att skriva på, upplysta tangenter är underbart.
6x3 programmerbara knappar, plus alla nödvändiga multimedia knappar, såväl som en genväg till kalkylatorn.

Dock är space väldigt långt, så håller du på att koda rekommenderar jag det ej, då Alt GR hamnar väldigt långt till höger.


signatur

Rwa?

Gör dig själv en tjänst och köp ett mekaniskt tangentbord istället.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2010&o=produkt_pris_in...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Gör dig själv en tjänst och köp ett mekaniskt tangentbord istället.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2010&o=produkt_pri...

Jag har alltid haft ett mekaniskt tangentbord, men problemet med dom är att de låter lite för mycket. Det är knepigt att vara tystlåten på kvällarna med ett sådant...

Sidewinder säger ni. Jag har väldigt svårt för Microsofts prylar, då jag har en dålig erfarenhet av dom. Men det blir att åka in till stan och kolla ut och känna på utbudet helt enkelt.

Skrivet av Jozo:
Skrivet av TheShadyShader:

Gör dig själv en tjänst och köp ett mekaniskt tangentbord istället.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2010&o=produkt...

Jag har alltid haft ett mekaniskt tangentbord, men problemet med dom är att de låter lite för mycket. Det är knepigt att vara tystlåten på kvällarna med ett sådant...

Sidewinder säger ni. Jag har väldigt svårt för Microsofts prylar, då jag har en dålig erfarenhet av dom. Men det blir att åka in till stan och kolla ut och känna på utbudet helt enkelt.

Vilken typ av brytare har du haft (ALPS?)? Vissa Cherry MX-brytare låter ju ganska mycket, men t.ex. MX Red/MX Brown låter inte speciellt mycket om man nu inte bottnar alldeles för hårt. Går även att dämpa med o-ringar om man ogillar att de bottnar.

Vad är du ute efter i ett tangentbord? Kvalité? Bakgrundsbelysta tangenter? Känsla? Utseende?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Det jag är ute efter är ett tangentbord som kommer att hålla länge och har en känsla av kvalité. Bakgrundsbelysta knappar är en bonus, då det kan vara praktiskt att ha i vissa lägen. Jag kunde inte bry mig mindre om macroknappar, så det är verkligen inget behov. Jag vill även att det helst ska ha ett inbyggt handledsstöd. Min prisklass är upp till en tusenlapp.

Ett mekaniskt tangentbord är så klart att föredra, så om du har något sådant att tipsa om som fyller mina små krav så är det värt att kolla in.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det jag är ute efter är ett tangentbord som kommer att hålla länge och har en känsla av kvalité. Bakgrundsbelysta knappar är en bonus, då det kan vara praktiskt att ha i vissa lägen. Jag kunde inte bry mig mindre om macroknappar, så det är verkligen inget behov. Jag vill även att det helst ska ha ett inbyggt handledsstöd. Min prisklass är upp till en tusenlapp.

Ett mekaniskt tangentbord är så klart att föredra, så om du har något sådant att tipsa om som fyller mina små krav så är det värt att kolla in.

Själv tittar jag på Corsair K70 verkar vara ett trevligt mekaniskt t-bord.
Det kostar iofs straxt över 1000kr (1090kr), men tror det kan vara värt det.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Jozo:

Det jag är ute efter är ett tangentbord som kommer att hålla länge och har en känsla av kvalité. Bakgrundsbelysta knappar är en bonus, då det kan vara praktiskt att ha i vissa lägen. Jag kunde inte bry mig mindre om macroknappar, så det är verkligen inget behov. Jag vill även att det helst ska ha ett inbyggt handledsstöd. Min prisklass är upp till en tusenlapp.

Ett mekaniskt tangentbord är så klart att föredra, så om du har något sådant att tipsa om som fyller mina små krav så är det värt att kolla in.

Själv tittar jag på Corsair K70 verkar vara ett trevligt mekaniskt t-bord.
Det kostar iofs straxt över 1000kr (1090kr), men tror det kan vara värt det.

Hmm, där gav du mig något att fundera över. K70 verkar ha allt som jag söker efter i ett tangentbord, och alla recensioner jag hittat är riktigt positiva. Det enda negativa är väl priset, men 90 kr över budget får ändå ses som överkomligt.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Jozo:

Det jag är ute efter är ett tangentbord som kommer att hålla länge och har en känsla av kvalité. Bakgrundsbelysta knappar är en bonus, då det kan vara praktiskt att ha i vissa lägen. Jag kunde inte bry mig mindre om macroknappar, så det är verkligen inget behov. Jag vill även att det helst ska ha ett inbyggt handledsstöd. Min prisklass är upp till en tusenlapp.

Ett mekaniskt tangentbord är så klart att föredra, så om du har något sådant att tipsa om som fyller mina små krav så är det värt att kolla in.

Själv tittar jag på Corsair K70 verkar vara ett trevligt mekaniskt t-bord.
Det kostar iofs straxt över 1000kr (1090kr), men tror det kan vara värt det.

Hmm, där gav du mig något att fundera över. K70 verkar ha allt som jag söker efter i ett tangentbord, och alla recensioner jag hittat är riktigt positiva. Det enda negativa är väl priset, men 90 kr över budget får ändå ses som överkomligt.

Ja,
Satt förra veckan och läste massa recensioner och kom fram till att det är nog det bästa tangentbordet idag, om man inte vill gå upp till 1500-2000kr, vilket är lite overkill.

Medlem
Skrivet av doom:

jag använder microsoft sidewinder x4 .. har upplysta tangenter, och fungerar bra

Jag med, är fantastiskt uttråkad av det.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Sitter själv med ett Razor Arctosa, helt okej tangentbord för en vettig prislapp.


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Apple keyboard..

Medlem

jag använder steelseries apex, jag tycker det är grymt, skönt tangentbord, gillar oxå hur man kan höja d med hjälp av små gummifötter, följer med 2 större gummifötter, vilket ger lite mer känsla när du spelar/skriver, just färgerna på tangentbordet är riktigt grymma, kan ha 4 olika färginställningar åt gången som man kan växla genom, och massor med färger att välja mellan. finns 5 områden du kan färga så att säga, grymt snyggt

helt klart värd dom pengarna
ett givet köp, så kände jag när jag kom hem o använt d snart i en månad,

Go for it


signatur

//Peace out

Testpilot
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Jozo:

Det jag är ute efter är ett tangentbord som kommer att hålla länge och har en känsla av kvalité. Bakgrundsbelysta knappar är en bonus, då det kan vara praktiskt att ha i vissa lägen. Jag kunde inte bry mig mindre om macroknappar, så det är verkligen inget behov. Jag vill även att det helst ska ha ett inbyggt handledsstöd. Min prisklass är upp till en tusenlapp.

Ett mekaniskt tangentbord är så klart att föredra, så om du har något sådant att tipsa om som fyller mina små krav så är det värt att kolla in.

Själv tittar jag på Corsair K70 verkar vara ett trevligt mekaniskt t-bord.
Det kostar iofs straxt över 1000kr (1090kr), men tror det kan vara värt det.

Hmm, där gav du mig något att fundera över. K70 verkar ha allt som jag söker efter i ett tangentbord, och alla recensioner jag hittat är riktigt positiva. Det enda negativa är väl priset, men 90 kr över budget får ändå ses som överkomligt.

Jag slog till för inte så länge sen och köpte just ett K70 silver.
Här är mina reflektioner:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20130822/hardvarutest-corsa...
BTW: De fula röda tangenterna man brukar se på bilder är utbytbara och tangentbordet levereras med dom extra i en påse.
Dom skall vara speciellt utformade för FPS spelande men funkar kasst då dom är helt konstigt skålade.

Kan nämna att om ljudvolymen är ett stort problem så titta på Logitechs g710 som har bruna switchar och alla tangenter är dämpade med en gummiring , en kompis har ett sådant och det låter inte speciellt mycket förutom mellanslag som låter mer av nån konstig anledning trots gummidämpning.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1376303

Medlem

Tycker G710 känns mer plastigt och B. Så för min del blir det nog ett K70 med antingen röda eller bruna brytare.

Medlem

Tack för alla svar, ni har givit mig många bra tips. Jag får helt enkelt ta och åka in till stans datoraffär och känna på lite olika tangentbord.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tack för alla svar, ni har givit mig många bra tips. Jag får helt enkelt ta och åka in till stans datoraffär och känna på lite olika tangentbord.

Har du haft ett Keytronic Ergoforce innan så kommer du nog uppleva att du gjort ett nedköp om du köper ett svamptangentbord. Personligen tycker jag Ergoforce är det skönaste svamptangentbordet som finns! För övrigt har jag ett Steelseries 6GV2 med svarta Cherry MX-brytare, det är rätt skönt att skriva på men framförallt är det nice till gaming då knapparna är linjära så det är väldigt lätt att göra dubbelslag. Det låter inte särskilt mycket, om man jämför med andra klickiga switchar.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Apple keyboard..


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

De billiga tangentborden från Logitech funkar också alldeles utmärkt till det mesta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sådär ja! Då har jag varit och känt på en gäng tangentbord, och valet föll till slut på ett Corsair Vengeance K70 med röda switchar . Det var kärlek vid första ögonkastet, om man nu kan säga så om ett tangentbord

Robust, stilrent och riktigt sköna knappar gjorde det till en vinnare. Utöver det så fick jag det för ett billigare pris än vad jag fann online, ca 800 kr.

Testpilot

Vilken butik hade ett K70 uppställt? , tror nog jag aldrig sett Corsair tangentbord uppställda , brukar bara vara Razer och logitech mfl.

Medlem

Alina hade det hos sig, dock inte utställt. Jag bad helt enkelt att få känna på ett som de hade på lagret.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av doom:

jag använder microsoft sidewinder x4 .. har upplysta tangenter, och fungerar bra

Jag med, är fantastiskt uttråkad av det.

Faktiskt. Nästan så att man vill att det ska sluta fungera så att man får testa ett annat, är inne på mitt andra år med det nu.

1
Skriv svar