Molyneux: GTA V-försäljningen är inte imponerande

Medlem

Nej, att skapa något så enormt (på flera sätt) som GTAV är inget speciellt alls.

Men att skapa clan clash som drar in pengar på IDIOTER är häftigt.

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av jackpac:

Denna mannen är alltid så jäkla negativ till allt typ eller?

Tycker oftast det är tvärt om

Ja vi alla tycker olika


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

dmn
Medlem
Skrivet av FuzioN:

haha att gemföra consol spel försäljning emot mobil är så jävla korkat fler har mobiler vanliga icke gamers som lirar lite köper lite spel till mobilen, vissa utav dessa äger inte ens pc eller konsol.

Kan du vara mer oläslig?

Moderator | Testpilot
Skrivet av dmn:
Skrivet av FuzioN:

haha att gemföra consol spel försäljning emot mobil är så jävla korkat fler har mobiler vanliga icke gamers som lirar lite köper lite spel till mobilen, vissa utav dessa äger inte ens pc eller konsol.

Kan du vara mer oläslig?

Han har dyslexi om jag inte minns fel och även fast många ger han tips på hur saker ska stavas t ex då Gemför--->Jämför och han inte tar efter är väl ett helt annat problem (om jag inte förstått dyslexi fel).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ibland undrar jag om hans uttalanden enbart är för att få uppmärksamhet. Isåfall lyckas han åtminstone, tydligen.

Medlem

Han har ju spårat ur totalt.

Medlem

Tja, han har rätt och fel.

Att ett spel tjänar in 5 miljarder (är det verkligen så mycket redan? Har väldigt svårt att tro det men jag utgår från att det är sant) är ruggigt imponerande.

MEN, att ett spel som GTA V skulle bli en ekonomisk succé är knappast oväntat eller svårt. Halva försäljningen går vilket som på namnet.

Medlem
Medlem
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Mm för att ta ett av de mest fördummade och mainstremade konsollspelen och generalisera för hela industrin är en schysst jämförelse.

Det är bara sorgligt att det är ett spel som GTA som säljer som smör, spelet är tekniskt imponerande i den mening att de fått in så mycket på så gammal teknik men i övrigt är det ganska stort antiklimax för min del iaf.

Mycket finnas att önska om ett framtida gta, där händelser och konsekvenser kanske simuleras oavsett om du är där eller ej, och inte bara för din närhet samt att saker kvarstår om du åker bort och tillbaka m.m .. tänker lite i banorna som X-Rebirth här.

Vi är i 2013 och jag har svårt att inte analysera skiten ur gta när jag kör det... grafik är inte allt även om den är ganska dålig men som sagt gta skulle skina en hel del mer om det faktiskt var en bestående värld snarare än 200x200 meter simulerade bara för att du är där...

Medlem

Imponerande? Ja, helt klart.
Överraskande? Nej, knappast. Alla visste att GTA 5 skulle sälja helt sjukt snabbt. Därför är det mer imponerande (för det är överraskande som fan) att spel som clash of clans säljer så bra som de gör.

Molyneux är absolut inte min favoritsnubbe. Han misslyckas ständigt med att leverera vad han lovar, och är trots det väldigt självgod, och hävdar gärna att problemet är att spelarna inte förstår hur bra hans spel är. Dock var det han som en gång i tiden stod för Black & White 1, som var ett riktigt mästerverk för sin tid. Så jag förlåter honom

KoP
Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Han kanske inte är frisk. Men han är ju iaf en frisk fläkt.

Inaktiv
Skrivet av Chomag:

Jag noterar att Peter M befäster sin position som spelvärldens pajas alternativt, driftkucku! Vanliga spelare bryr sig inte ett skit om mobil/casual spel till mobiler, de riktar sig snarare till de människor som aldrig spelar dator eller tv-spel.

Casualmarknaden består av är en gigantiskt mängd människor man kan skinna på pengar samtidigt som de glada i hågen slänger ut tusentals kronor på p2w skiten till mobil & Facebook spel.

Klart är i alla fall att herr Molyneux ser sin framtid bland casualspelare, för ingen vid sina sinnes fulla bruk kommer köpa hans skit efter Fable III, som utan tvekan är det absolut sämsta s.k. AAA spelet som någonsin släppt. Mycket snack och liten verkstad har troligtvis aldrig sammanfattat en person som så bra som Peter Molyneux!

Du är min hjälte, bra skrivet! Tro fan att det är skillnad på casualskit och "riktiga" spel, går inte att jämföra, och är inte ens samma målgrupp. Som att inte var imponerad av hur bra senaste Batman filmen sålde, för hör o häpna något multinationellt företag tjänar mer pengar per dag på att sälja majs.

Molynecrap och sina skituttalanden, han är bara en föredetting som av någon anledning har kvar någon form av förtroende, och hans Cube spel sen med den "hemliga" vinsten...suck. Ska han imponera får han komma ut med något nytt och spännande på riktigt nästa gång, inte ytterligare ett "betala för att slippa spela/hoppa över nästa level/bygga klart". Det är inte alls imponerande, och jag är fortfarande förvånad över hur candy crush och liknande kan dra in så mycket pengar. Det är ju sjukt.

Som tur är så finns det företag som vill och framför allt kan tjäna pengar på olika sätt.

/end rant, men gör ett nytt _bra_ populus istället för att tramsa runt.

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Frux:
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Piratkopieringen är en stor anledning till att PC-spelarna får vänta.

Vad säger du om jag säger att det tar mig max 10min att fixa en pirat version av ett spel till en xbox, ps eller nintendo konsol?

1: Jag vet.
2: Inget du säger kan gå runt det faktum att piratkopieringen är mycket mindre till konsol. Som sagt en stor anledning till varför GTA V släpps där först.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Själva poängen med att så många företag byter fokus från PC till konsoler är ju för att marknaden är större. Många vill nog påstå att det är just för att PC är extremt utsatt för piratkopiering.

Medlem

Alltså om man jämför GTA med Hay Day!!! Så bör man dränkas i avföring!

Inaktiv

Ner med mobiler och konsoler!

Frihet, jämlikhet, broderskap, PC!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

clash of clans det som spammas lite hör å var i vaje icke betalapp man har?
så irriterande på skiten att skulle aldrig komma på tanken att ladda hem eller att lägga en krona på det.

tyvärr finns det folk som köper och betalar för skit på mobilerna som inte lägger nå värde på saker eller vet vad saker är värda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det han menar är att..

Förhållandevis till hur mycket det kostade att finansiera GTA V jämförelsevis med en app, så ger appen sitt värde flera gånger om, än vad GTA gör.

Om vi utgår ifrån att GTA kostade 200 miljoner att utveckla, sen får de in 1 miljard, då ökade vinsten med x5

Om man istället gör en app för 10 000 kr, och den vinsten blir 1 miljon har du ökat x100 istället för x5.

Därav blir appen mer "Wooow!"
räknar man i % så är ju en app oftast bättre än ett megamultimiljonär projekt som GTA.

Håller helt med (även om jag är en "PC ELITIST" )
Argumentet är även mer applicerbart just om man tänker på att -bara- marknadsföringen har kostat ca 70-100 Miljoner $ för GTA.
(Hittar inga "officiella" siffror för marknads-budget, utan räknar på den totala kostnaden och gör en rimlig gissning)

Tittar vi på en liten Mobil "app" så kommer du inte ens i närheten utav en sådan siffra när det kommer till marknads-budget.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Det är väl inte så konstigt - 77 kommentarer, ingen annan nyhet på framsidan just nu med lika många kommentarer.

Eller är du kanske jätte naiv gällande hur ett företag fungerar?

Medlem
Skrivet av devton:
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Det är väl inte så konstigt - 77 kommentarer, ingen annan nyhet på framsidan just nu med lika många kommentarer.

Eller är du kanske jätte naiv gällande hur ett företag fungerar?

Såklart inte, kom inte med några trollkommentarer.

Medlem

Folk i den här tråden är ju riktigt efter..

Medlem

Tror många missförstår vad han menar, han pratar om att det är mer imponerande att en titel som knappt fått någon PR alls säljer lika bra som ett spel som fått så mycket reklam som GTA V har fått. Ju mer pengar man lägger på reklam ju mer kommer ett spel sälja, det går att sälja spel nästan enbart på reklam oavsett om det är ett bra eller dåligt spel.

Medlem

Är han ute efter en dunk på ryggen eller?

Medlem

Vem bryr sig om vad det där fyllot tycker?


signatur

Meep!

Medlem

Det där gamla russinet lever på gamla meriter. Gör nåt produktivt istället för att slänga ur dig trams med jämna mellanrum.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av devton:
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Det är väl inte så konstigt - 77 kommentarer, ingen annan nyhet på framsidan just nu med lika många kommentarer.

Eller är du kanske jätte naiv gällande hur ett företag fungerar?

Såklart inte, kom inte med några trollkommentarer.

Vadå trollkommentar? Jag svarade på din fråga, och motfrågade dig baserat på din fråga. Är jag ett troll pågrund av det?

Medlem

This guy clearly is only interested in the money, nothing good will come from him anymore

Medlem

Skriv inget mer om den här snubben alls nu. Nyhetsvärdet är noll och mar orkar knappt reagera längre.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Så mobilspelen har dragit in ca 9 miljarder på 18 månader, och det är mer imponerande än 5 miljarder på 1 dygn? Bwha, Molyneux, livs levande troll

edit: Oj min matte svek mig, glömde bort, 5 miljoner PER DAG. Ok ok, imponerande... men det är bara idioter som slänger ut tusenlappar på ett enda spel som gör det möjligt för dom att tjäna dessa pengar

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Haha, håller med till fullo.

Skriv svar