Molyneux: GTA V-försäljningen är inte imponerande

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

mest överhypeade människan på jorden

Det fanns en tid då han gjorde helt fantastiska spel. Tyvärr känns det inte så längre.

Mycket tråkigt när ens favoriter håller på så här. Jag kan inte försvara det längre. Hans tid är nog förbi.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Skrämmande mer än imponerande hur företag lyckas få folk beroende av rena skitspel, så beroende att de är villiga att kasta bort pengar på det om och om igen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pezit:

Skrämmande mer än imponerande hur företag lyckas få folk beroende av rena skitspel, så beroende att de är villiga att kasta bort pengar på det om och om igen.

För GTA spelen är exakta kopior av varandra precis som COD och diverse AssCred spel right?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

5 miljarder på ett dygn? Då har de räknat bort alla förbokningar antar jag? Troligtvis inte.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Rockstar representerar alla spelföretag då eller?
Piratkopiering är fortfarande stöld om du nu inte visste det.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Vad förvånade alla är över att han har rätt? Har man gjort det bästa spelen genom tiderna vet man nog vad man snackar om -- mår nästan dåligt när jag ser alla som klankar ner på GUD.

Har man gjort dom bästa spelen genom tiderna heter man inte Molyneux, det är en sak som är säker.

Skrivet av Gillette:
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Rockstar representerar alla spelföretag då eller?
Piratkopiering är fortfarande stöld om du nu inte visste det.

Det är kopiering.
Ifall det finns 1 äpple och någon tar det, så finns det 0 äpplen, det kan kallas stöld om någon nu stal det.

Så förbannat pk att inte kunna erkänna vad det är, ifall nu piraterna hade kört in en van genom rutan på olika spelbutiker och länsat på fysiska exemplar så kan jag hålla med om att det är stöld.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Piratkopieringen är en stor anledning till att PC-spelarna får vänta.

Umm, piratkopia på GTA V fanns tillgänglig för både Xbox360 och PS3 den 13:e.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av devton:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av devton:
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Det är väl inte så konstigt - 77 kommentarer, ingen annan nyhet på framsidan just nu med lika många kommentarer.

Eller är du kanske jätte naiv gällande hur ett företag fungerar?

Såklart inte, kom inte med några trollkommentarer.

Vadå trollkommentar? Jag svarade på din fråga, och motfrågade dig baserat på din fråga. Är jag ett troll pågrund av det?

Din fråga har en negativ attityd, det räcker med det.

Medlem

skäms lite att vara svensk just nu.. folk verkar bara läsa rubriken.. de som läser alltihopa verkar ta det från fel vinkel :/

Inaktiv

Någon verkar vara lite bitter över egna uteblivna framgångar


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Tycker hans uttalande är lite fel vinklat. Han jämför spel från helt olika typer av marknad och platform. Det är stor skillnad på att göra vinst på ett mobilspel som är riktad till alla som har en mobil och vinst på ett spel som endast riktar sig till en begränsad del av marknaden, i min mening.

För den typ av platform eller "inriktning" GTA V har är det mycket imponerande siffror, sen huruvida det är imponerande med tanke på avkastningsgrad är något helt annat.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Idiotiska rubriker ger mer läsare

Ja uppenbarligen så fungerade det. De fick dig att kommentera.
Och mig att kommentera på dig.

Det är därför hela cirkusen fortsätter.
Vi tror vi är "above" Aftonbladet-sensationalism, men vi klickar ändå på rubriken.

Medlem
Skrivet av Gillette:

Piratkopiering är fortfarande stöld om du nu inte visste det.

Piratkopiering är inte, och har aldrig varit stöld, oavsett vad företagen vill försöka lura i dig. Det finns dessutom mer bevis på att piratkopiering är BRA för företagen, än att det är DÅLIGT. Flera studier visar att pirater är bland dom som köper flest spel/film/musik.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Går inte att jämföra de flesta spelen med GTA V - ett toppspel i A-klassen av de allra mest eftertraktade spelen..

Medlem

Molyneux har gjort två bra spel (Populous, Theme Park) och ett som var okej (Fable). Varför lyssnar någon ens på karln längre?

Medlem

Molyneux borde bli bilhandlare istället. Så trött på att se hans dumheter.

Inaktiv

http://feber.se/spel/art/281889/nu_har_gta_v_slt_fr_en_miljar...

Bara en miljard dollar? Dom skulle gjort candy crush2 istället

Skriv svar