Film och bild från Torment: Tides of Numenera
Se den första bilden från Torment: Tides of Numenera i både storformat och i rörelse.
#torment-tides-of-numenera, #inxile-entertainment
Får mycket HR Giger känsla av den grafiska stilen
Tycker det definitivt påminner mera om Zdzisław Beksiński konstiga konst
Tycker kickstarter är skitbra och verkligen positivt för spelbranchen men alla dessa isometriska 2D/2.5D-spel? Förutom nostalgianledningar, vad tillför denna retrohype? I vissa spel är det väl försvarbart då man behöver mer taktisk överblick men vad tillför det i detta storydrivna spel? Vore kul att se mer faktisk innovation från kickstarterhållet, även om jag tycker att de här titlarna också har sin plats (och uppenbarligen sin marknad).
Tycker kickstarter är skitbra och verkligen positivt för spelbranchen men alla dessa isometriska 2D/2.5D-spel? Förutom nostalgianledningar, vad tillför denna retrohype? I vissa spel är det väl försvarbart då man behöver mer taktisk överblick men vad tillför det i detta storydrivna spel? Vore kul att se mer faktisk innovation från kickstarterhållet, även om jag tycker att de här titlarna också har sin plats (och uppenbarligen sin marknad).
Vad hade du föredragit? 3d där man får allt serverat? en stor del av grejen i spelet är ju texten, eller iaf i originalet. Man får beskrivningar av detaljer i miljön genom text och man får använda sin fantasi för att skapa "levande bilder". alternativet är ju ett spel i 3d där alla dessa miljöer redan finns och väldigt lite lämnas åt fantasin. Jag tycker personligen att ett isometriskt perspektiv gör sig helt suveränt för många spel, speciellt planescape och andra text-tunga spel.