Historien om Guild Wars

Robot
Historien om Guild Wars

Portarna till Guild Wars 2 har öppnat på vid gavel och hundratusentals spelare strömmar till Tyria. FZ snurrar tillbaka uren och berättar hur Arenanet gick från ett provisoriskt kontor i ett sovrum till att skapa ett av de mest framgångsrika mmo-rollspelen någonsin. Det här är historien om Guild Wars.

#arenanet, #guild-wars, #blizzard, #world-of-warcraft, #age-of-conan-hyborian-adventures, #dungeons-dragons-online-eberron-unlimited, #guild-wars-factions, #guild-wars-nightfall, #guild-wars-eye-of-the-norh, #guild-wars-2


Medlem
Historien om Guild Wars

gw1 var bättre på många plan anser jag en 2an tex skillsens, mesmer, equipment inte "auto-attack" skill som tar upp en slått i skill baren, MONK! och att det var instance bygt och mer grupp baserat anser jag.
annars litte intresant läsning skall läsa den fullt igenom när jag kommer hem


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

hade gryymt kul verkligen med första Guild Wars men jag måste verkligen säga att jag är ur nöjd med Guild Wars 2 och tycker faktiskt det är en förbättring från ettan på nästan alla aspekt enligt mig.

Medlem

Jag har inte spelat GW2 på större skala ännu. Men jag blir mycket intresserad av dess attraktiva punkter !

Kul att läsa, bra skrivet !

Intressant läsning, tackar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Synd att ettan var en enorm besvikelse, var sjukt hypad över ettans release men kändes knappt spelbart med de dåliga kontrollerna (hoppa?).

Kom aldrig in i det på grund av det mestadels. Loren i guild wars är ju rätt intressant dock, köpt de böcker som skrivits och de har varit en trevlig läsning

Tvåan som spel är förövrigt riktigt fint, kunde jobbat lite mer på karaktärs kontrollen där med då den inte känns som om den flyter på lika bra som i andra MMO spel menmen, det funkar och är skoj!

Medlem

Grym artikel Rikard, tack!

Medlem
Skrivet av morfin91:

gw1 var bättre på många plan anser jag en 2an tex skillsens, mesmer, equipment inte "auto-attack" skill som tar upp en slått i skill baren, MONK! och att det var instance bygt och mer grupp baserat anser jag.
annars litte intresant läsning skall läsa den fullt igenom när jag kommer hem

Våldtäkt av det svenska språket...

On topic;
Kul läsning! Spelade aldrig GW1 men njuter av 2an

Medlem
Skrivet av morfin91:

gw1 var bättre på många plan anser jag en 2an tex skillsens, mesmer, equipment inte "auto-attack" skill som tar upp en slått i skill baren, MONK! och att det var instance bygt och mer grupp baserat anser jag.
annars litte intresant läsning skall läsa den fullt igenom när jag kommer hem

Fattar knappt ett ord utav det du säger..

Härlig artikel, har inte spelat GW2, det blir nog inget heller eftersom det tar sån tid. Skönt att inte orden "WoW-dödare" användes i artikeln

Medlem

Kom aldrig in i GW1 då WoW tog för mycket tid och var allt för bra enligt mig själv när det var nytt (skaffade GW1 för att en del kompisar satt och snackade om det ofta), aldrig hunnit spela igenom GW1 heller men det lilla jag spelat av GW1 och det jag nu spelat av GW2 är det som natt och dag.

Tycker att GW2 är förmodligen det bästa MMO jag lirat sedan gamla WoW dagarna, dvs vanilla och Burning Crusade. Sjukt öppet egentligen och underhållande, hoppas spelet håller lika hög klass på lvl 80 (är 40 för tillfället) och i så fall kommer det här lätt bli ett av de MMOs som hänger kvar ett bra tag tillsammans med WoW och RIFT (senaste som är det enda som egentligen slagit sig in imo).

Medlem

Varför clickas det på dislike ? Gillar ni inte GW2 ?

"Grym artikel" dislikes = -1?

Medlem
Skrivet av Digu21:

Varför clickas det på dislike ? Gillar ni inte GW2 ?

"Grym artikel" dislikes = -1?

Indeed.
Verkar som att många använder tummen upp och tummen ner bara för att de hyser agg mot GW2 eller något liknande.

Medlem

Guild Wars var mitt första MMO. Minns den sagolika känslan när jag spelade betan. Jag blev kär i spelet. Vi har många minnen tillsammans. <3

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Digu21:

Varför clickas det på dislike ? Gillar ni inte GW2 ?

"Grym artikel" dislikes = -1?

Indeed.
Verkar som att många använder tummen upp och tummen ner bara för att de hyser agg mot GW2 eller något liknande.

Nu så vände trenden

Medlem

7000 timmar i första GW, oändligt många minnen. GW2 har mycket att leva upp till personligen, men det lutar utan tvekan åt rätt håll.

Medlem

Spelade aldrig ettan men tycker 2an är kanon bra!

Medlem

1 sak jag tycker att var väldigt cool med GW1s bakgrund är att de måste skrota grafiken och reworka den när Alphan redan var ute

Gw1 Alpha pics:

http://greibach.files.wordpress.com/2012/06/gw-alpha-2.jpg

http://greibach.files.wordpress.com/2012/06/gw-alpha.jpg

och BTW det finns också en riktigt bra video om Arenanet och GW1-2 för de som hellre kollar på film än läser artikeln :3 http://www.youtube.com/watch?v=9GwKGbNKQHE Enjoy!

Medlem

Jag förbeställde Deluxe edition själv, och var peppad. Sen släpptes det och jag började spela, gillade allting men på nåt sätt så fastnade jag inte riktigt. Konstigt faktiskt. Jag kan liksom inte peka på saker som är fel. Jag hittar inget. Men jag ska ge det mer chanser!

Inaktiv

Provade GW1 men fastnade aldrig för det. Grafiken var ju gulligare än WoW men gillade spelmekaniken mer. Men det estetiska var ett för stort problem tyckte jag då. GW2 tilltalar mig mer när det gäller alla mmorpg därute, både visuellt (fast människoraserna skulle kunna vara mindre "söta", hur man än gör så ser de ut som Twilight-esteter) och mekaniskt.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Guild Wars var mitt första MMO. Minns den sagolika känslan när jag spelade betan. Jag blev kär i spelet. Vi har många minnen tillsammans. &lt;3

Samma här, sen tog WoW över många år framöver...


signatur

Trust is for fools...

1
Skriv svar