Grand Slam Tennis (WMP)

Medlem
Grand Slam Tennis (WMP)

Här kommer en rant...

Efter att ha varit någolunda uppspelt inför WiiMotionPlus och EA's Grand Slam Tennis, måste jag säga att efter några timmar med spelet är jag grymt besviken!
Antingen är WMP en gigantisk flopp, eller så har EA slarvat som satan med att implementera funktionen i spelet. Jag anser mig vara en hyfsad gamer och jag gillar tennisspel. Hade ganska kul med Wii Sports Tennis dessutom, men de känslor som detta spel framkallar är blott frustration och uppgivenhet.

Jag har verkligen noll kontroll. Eller ja, lite, men totalt slumpmässig kontroll. "Alla dina rörelser återges i spelet" står det på boxen. My ass att dom gör! Ett ack så vanligt scenario (jag kör utan nunchuck då det står att man som nybörjare ska det).

Jag står i mitten av banan och har just pangat iväg en forehand upp i min motståndares backhandhörn. Han slår tillbaka bollen diagonalt ner mot mitt backhand hörn. Jag springer dit (automatiskt), placerar mig vänster om bollen av nån anledning. När det är dags att slå svingar jag en forehand (i mitt vardagsrum), spelaren på skärmen hoppar till typ 1.5 meter åt höger och placeras precis bakom bollen, och slår iväg en backhand...

Visst, ibland känns det som min avatar verkligen gör det jag vill, men allt som oftast gör den nåt helt annat. Ibland slår han helt plötsligt när han är på väg mot bollen, dock långt ifrån, och missar såklart. Bara för att jag påbörjade min backswing.

Och placering av bollen sen... Spelet ber mig att träffa bollen tidigt eller sent, alternativt styra riktningen med genomsvingen. Aldrig att bollsaten hamnar där jag vill. 9 av 10 gånger slår jag bara tillbaka den diagonalt även om jag ville lägga en rak backhand.

Allt känns så förprogrammerat, så uppgjort. Jag har nu ägnat ett par timmar åt spelet, och det är antagligen mina sista. Om det är så här WMP kommer att fungera finns det ingen anledning att införskaffa den. Förhoppningsvis är det bara EA som hastat ur sig spelet.

Hursomhelst, det hade varit kul att höra andras synpunkter. Det kan ju vara så att det är jag som är korkad och inte vet hur man ska svinga en fjärrkontroll... men jag tvivlar.

1
Skriv svar