Nintendo-chefen sa nej till Zelda-samling

Robot
Nintendo-chefen sa nej till Zelda-samling

Nintendos amerikanska avdelning ville fira Zeldas 25-årsjubileum med samlingsbox liknande Marios ifjol, men Nintendo-chefen och Shigeru Miyamoto sa nej.

#nintendo, #the-legend-of-zelda-skyward-sword


Inaktiv
Nintendo-chefen sa nej till Zelda-samling

Bra motivering?
Jag hade gärna köpt en samling. Känns långt mer intressant än Mario-samlingen.

Skribent

Hade oxå gärna slagit till på en Zelda collection. Synd att det inte blir av.

Medlem

Motiveringen är ju löjlig Men men.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Amen? Om det är någon som förtjänar en sådan 25-årsbox så är det väl Link? Dålig nyhet!

Medlem

Haha löjlig motivering... men men det är deras företag.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Dom har ju redan gett ut en samling vid släppet av windwaker.

Inaktiv
Skrivet av MakkeK:

Dom har ju redan gett ut en samling vid släppet av windwaker.

Den innehöll ju bara 4 spel. A Link to the Past var inte ett av dom. En Zelda-samling måste ju innehålla det i alla fall :3

Inaktiv

Deras företag.. they bestämmer!

Medlem

De har ju iallafall inte sagt att en Zelda-samling är helt utesluten... eller hur? Bara att det inte är aktuellt just nu.

Inaktiv

Vänta samma sak 2 år i rad? Ja det kanske är längre mellanrum mellan deras Mario spel. Men jag är tveksam.

Medlem

Till och med jag som inte är något större fan av Nintendo tycker att en Zelda-box låter intressantare än en Mario-box.

Medlem

Sedan 10 år tillbaka spelar jag bara pc men Ocarina of time är det bästa spelet som någonsin gjorts. Punkt. End of thread etc etc

Medlem

Om det vart en större satsning på Zelda-boxen jämfört mot Mario-boxen hade jag gärna tagit en sådan jubileumsutgåva.

Alla spel i originalutförande OCH fulla 3D remakes på något sätt/vis för Zelda 1/2 och uppgraderingar av OoT/MM till Twilight Princess nivå.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Släpp hela Zelda serien i HD remake till pc istället..

höhöhö

Medlem

Zelda? Pfft, ännu en Sagan om ringen-klon. Sebastian är så insnöad på Tolkien.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

de kanske släpper det när link är 30 40 osv. skulle vilja ha en sån box för allt i världen

1
Skriv svar