The Old Republic helt annorlunda mot WoW
Undviker det stora problemet som alla andra onlinerollspel dras med, enligt Bioware.
#star-wars-the-old-republic, #bioware, #world-of-warcraft
Låt mig se, lasersvärd vs svärd, rymdskepp vs luftskepp, utomjordingar vs non humans. Jo jag ser vad som är annorlunda, dom tar en produkt, rymdar till det lite och ger ut de som ett "nytt" spel.
MMORPG är oftast desamma. Det enda som skiljer är temat och grafiken, annars är de i stort sätt samma skit.
Ja jag lär i alla fall köpa och testa det (väntat länge på det), om man går efter recensioner varje gång så har man ett spel man gillar lika ofta som tomten kommer till stan. Hoppas på det, enda som jag ser kan förstöra det är just att EA är involverad (DA2 är ett exempel), men man kan ju alltid hoppas på att dom inte förstör det.
Men annars så, gillar man inte MMO's eller handlingen så behöver man ju inte köpa det eller ens snegla på spelet short and simpel!
Alltså vad är det för fel på Bioware nu för tiden? Det verkar som om att de har bestämt sig för att göra sina spelare så förbannade som det bara går. Först Dragon Age 2 som var helt skit men som de mutade de stora recencenterna till att ge bra betyg så att det skulle sälja bättre. Och nu har de fått för sig att folk kommer lyssna på den här skiten.
Låter som att de försöker lura i folk att Old Republic automatiskt blir bra för att det är annorlunda än WoW, eftersom WoW är ju ett skitspel och ett riktigt fiasko som alla vet. Det har ju bara 11 miljoner spelare!
Nej, det här spelet kommer floppa rejält tror jag, och jag hoppas att Bioware går under helt inom en snar framtid så att de inser vilka idioter de har blivit.
Aldrig läst där dem säger att WoW är skit, snarare så har dem sagt att dom inte ska göra som alla andra och försöka göra ett spel som ska konkurrera med WoW om samma spelare rakt av (WAR, AoC, RIFT etc.). Istället göra ett spel som är annorlunda så mycket som möjligt och försöka skapa lite konkurrens inom MMO genren, samt få spelare som inte gillar WoW och andra MMO's att dras till Star Wars och inte bara få Star Wars fanboys. Blizzard har även sagt att det är bra för industrin, att de hoppas spelet lyckas och att dem välkomnar konkurrensen.
Felet jag kan se med swtor är inte grafiken som många klagar på utan tex dom spelbara raserna. Jag vill kunna spela mer än bara en människa i blå och röda färger. Vart är Mon Calamari, Rodian och Wookie? Varför tänker inte företag idag på det där som gör ett rollspel underhållande? Är dagens ungdomar så smarta att dom bara kan relatera till Humanoids eller? Hej jag heter Whatever och jag spelar Human Paladin på Wildhammer. Look me up.
Edit: Hittade ett citat här som jag tänkte dela med mig ifrån swtor-forumet: "Humans get so damn annoying, in SWG 95% of everyone was a human, zabrak or twi'lek." Intressant citat. Detta var skrivet 2008 och vilka raser kommer man bland annat kunna spela i swtor? Human, Zabrak och Twi'lek. Summan av kardimumman är att företag tänker bara på vad som drar in mest pengar och skiter i vad fansen vill ha och det gäller även George Lucas. Hayden Christensen förstörde ROTJ. Sebastian Shaw är originalet och detta är den version vi aldrig kommer få se på blu-ray:
Felet jag kan se med swtor är inte grafiken som många klagar på utan tex dom spelbara raserna. Jag vill kunna spela mer än bara en människa i blå och röda färger. Vart är Mon Calamari, Rodian och Wookie? Varför tänker inte företag idag på det där som gör ett rollspel underhållande? Är dagens ungdomar så smarta att dom bara kan relatera till Humanoids eller? Hej jag heter Whatever och jag spelar Human Paladin på Wildhammer. Look me up.
Edit: Hittade ett citat här som jag tänkte dela med mig ifrån swtor-forumet: "Humans get so damn annoying, in SWG 95% of everyone was a human, zabrak or twi'lek." Intressant citat. Detta var skrivet 2008 och vilka raser kommer man bland annat kunna spela i swtor? Human, Zabrak och Twi'lek. Summan av kardimumman är att företag tänker bara på vad som drar in mest pengar och skiter i vad fansen vill ha och det gäller även George Lucas. Hayden Christensen förstörde ROTJ. Sebastian Shaw är originalet och detta är den version vi aldrig kommer få se på blu-ray:
Kommer finnas och komma fler spelbara raser.
Sedan filmen du länka är inget dom ändrat på, det enda som är ändringen och där Hayden är med är i slutet av sista filmen när Yoda, Obi-wan och Anakin är ett "force ghost".
Problemet med Star Wars the old republic är snarare att det inte drar till sig riktigt Star Wars fans alls. Som Star Wars fan vill man ha riktiga Star Wars inte något pseudo Star Wars som old republic. Sedan har ju den grafiska designen sett bedrövlig ut sedan det första de visade, må ha blivit lite bättre med tiden. Men människorna i spelet till ex ser onaturliga ut på alla sätt och vis. De är mera byggda efter barbies än riktiga människor.
Nä detta spelet kommer aldrig på något sätt slå Star Wars - Galaxies som det var före NGE och Combat Rvump. Det hade en underbar Star Wars känsla om något, spelet var inte det bästa kanske men känslan fanns där rakt ut i finger topparna även om det kändes lite löjligt att slakta Rancors.
Man kan dock aldrig vara säker med en utvecklare som Bioware det kanske har lite av det gamla Bioware att ta till och lyckas göra ett bra spel trots all odds men, med deras nuvarande track record så tror jag inte att det kommer att hända dessvärre. Bioware och andra gamla reliker som Blizzard kommer nog tyvärr aldrig göra "games for gamers" igen. Utan det är "games for the shareholders" som gäller fullt ut nu.
Nä detta spelet kommer aldrig på något sätt slå Star Wars - Galaxies som det var före NGE och Combat Rvump. Det hade en underbar Star Wars känsla om något, spelet var inte det bästa kanske men känslan fanns där rakt ut i finger topparna även om det kändes lite löjligt att slakta Rancors.
Håller med, kan faktiskt även säga så att SWG va fan de bästa mmorpg någonsin. Innan dom börja fucka me Jedi revamp å hela den biten.
Där spelades också mycket humans pga deras attributer, eftersom man inte hade en "class" i de spelet utan man grinda ihop så man kunde alla yrkena (inte samtidigt då) för att få sin Jedi. Humans var lagom bra på allt och därför blev de ett rätt självklart val då en karaktär skall gå genom alla yrkena om man inte hade tur förståss.
Bästa minnena från spelet är dock när man maxa 2 yrken inom combat och kunde gå genom en raid (Geocaves) me 2-3 polare som annars krävde en helvetes massa män.
Sen att folk tillverka sina egna vapen i sina egna städer, då fick man tips om vart man kunde köpa feta vapen i olika vendors på olika planeter.
De va sjukt bra faktiskt, folk köpte en batong för typ 1000cr som va kass från vanlig vendor sen kunde man åka till en annan planet och köpa en über batong för 1500cr hos nån som tillverkat dom själv.
Så de hoppas jag verkligen dom tar med att man kan bygga städer och crafta grejer för de va fan najs i SWG. Fanns guilder som drog in sjuka summor pengar via de.
Låt mig se, lasersvärd vs svärd, rymdskepp vs luftskepp, utomjordingar vs non humans. Jo jag ser vad som är annorlunda, dom tar en produkt, rymdar till det lite och ger ut de som ett "nytt" spel.
MMORPG är oftast desamma. Det enda som skiljer är temat och grafiken, annars är de i stort sätt samma skit.
Nja, saknar det som fanns i tidigare spel. Spelarstäder, spelarägda affärer, olika kvalite på saker beroende på material / tur /skicklighet i skapandet av dessa. Att saker blir sämmre med tiden om de används flitigt.. osv.
Ärligt talat, ge mig ett Anarchy Online med extremt uppfräschat grafik (åtminstone DX9.. hö hö) samt ett vettigt mission-system för 1-220 så blir jag jäkligt glad, alla dagens MMO är en kopia av varandra och gud vet att om SWTOR är det minsta olik de MMO vi har att "njuta av" för närvarande så kommer det äta upp all konkurrens..
Dock kan jag inte låta bli att vara skeptiskt, så skeptiskt...
Låter som att de försöker lura i folk att Old Republic automatiskt blir bra för att det är annorlunda än WoW, eftersom WoW är ju ett skitspel och ett riktigt fiasko som alla vet. Det har ju bara 11 miljoner spelare!
Farmville har 83 miljoner spelare
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Alltså vad är det för fel på Bioware nu för tiden? Det verkar som om att de har bestämt sig för att göra sina spelare så förbannade som det bara går. Först Dragon Age 2 som var helt skit men som de mutade de stora recencenterna till att ge bra betyg så att det skulle sälja bättre. Och nu har de fått för sig att folk kommer lyssna på den här skiten.
Låter som att de försöker lura i folk att Old Republic automatiskt blir bra för att det är annorlunda än WoW, eftersom WoW är ju ett skitspel och ett riktigt fiasko som alla vet. Det har ju bara 11 miljoner spelare!
Nej, det här spelet kommer floppa rejält tror jag, och jag hoppas att Bioware går under helt inom en snar framtid så att de inser vilka idioter de har blivit.
Mjo WoW säg ha runt 11 miljoner spelare, fast räknar du bort alla gold farmer bottar så minskar den siffran nog ganska drastiskt skall du se.
Kommer ni ihåg Dragon Age 2...? Det var "helt annorlunda" från första spelet, och det var inte positivt!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Felet jag kan se med swtor är inte grafiken som många klagar på utan tex dom spelbara raserna. Jag vill kunna spela mer än bara en människa i blå och röda färger. Vart är Mon Calamari, Rodian och Wookie? Varför tänker inte företag idag på det där som gör ett rollspel underhållande? Är dagens ungdomar så smarta att dom bara kan relatera till Humanoids eller? Hej jag heter Whatever och jag spelar Human Paladin på Wildhammer. Look me up.
Edit: Hittade ett citat här som jag tänkte dela med mig ifrån swtor-forumet: "Humans get so damn annoying, in SWG 95% of everyone was a human, zabrak or twi'lek." Intressant citat. Detta var skrivet 2008 och vilka raser kommer man bland annat kunna spela i swtor? Human, Zabrak och Twi'lek. Summan av kardimumman är att företag tänker bara på vad som drar in mest pengar och skiter i vad fansen vill ha och det gäller även George Lucas. Hayden Christensen förstörde ROTJ. Sebastian Shaw är originalet och detta är den version vi aldrig kommer få se på blu-ray:
Kommer finnas och komma fler spelbara raser.
Sedan filmen du länka är inget dom ändrat på, det enda som är ändringen och där Hayden är med är i slutet av sista filmen när Yoda, Obi-wan och Anakin är ett "force ghost".
Är du säker på det? Har för mig att dom klistrade in ansiktet på Hayden när han tar av masken i den nya versionen och alla bara "Buuu"..
Aha, alltså kommer spelet inte innehålla timmar av meninglöst grindande?
Du behöver inte farma bossar för att få bra saker?
En klass kommer inte att vara "bättre" och bli sjukt överrepresenterad i PVP i endgame?
Level och Gears på din karaktär spelar väldigt lite roll i förhållande till din egen skicklighet?
Inge button mashing av de första 10 numeriska tangenterna, utan ett fåtal skills och mycket eget inflytande?
En värld som påverkas av dina handlingar, så att samma strid/boss inte återkommer när de dött?
Nä, inget av det precis om jag misstänkte. Ytterligare en casualiserad WoW-klon med samm hjänrdöda grind-gameplay och meningslösa uppdag, seger
Aha, alltså kommer spelet inte innehålla timmar av meninglöst grindande?
Du behöver inte farma bossar för att få bra saker?
En klass kommer inte att vara "bättre" och bli sjukt överrepresenterad i PVP i endgame?
Level och Gears på din karaktär spelar väldigt lite roll i förhållande till din egen skicklighet?
Inge button mashing av de första 10 numeriska tangenterna, utan ett fåtal skills och mycket eget inflytande?
En värld som påverkas av dina handlingar, så att samma strid/boss inte återkommer när de dött?
Nä, inget av det precis om jag misstänkte. Ytterligare en casualiserad WoW-klon med samm hjänrdöda grind-gameplay och meningslösa uppdag, seger
Jag som bara väntade på att du skulle nämna Guild Wars 2 i slutet... Då mycket av det du nämnde är exakt vad gw2 vill få bort
Aha, alltså kommer spelet inte innehålla timmar av meninglöst grindande?
Du behöver inte farma bossar för att få bra saker?
En klass kommer inte att vara "bättre" och bli sjukt överrepresenterad i PVP i endgame?
Level och Gears på din karaktär spelar väldigt lite roll i förhållande till din egen skicklighet?
Inge button mashing av de första 10 numeriska tangenterna, utan ett fåtal skills och mycket eget inflytande?
En värld som påverkas av dina handlingar, så att samma strid/boss inte återkommer när de dött?
Nä, inget av det precis om jag misstänkte. Ytterligare en casualiserad WoW-klon med samm hjänrdöda grind-gameplay och meningslösa uppdag, seger
Jag som bara väntade på att du skulle nämna Guild Wars 2 i slutet... Då mycket av det du nämnde är exakt vad gw2 vill få bort
Spot on där Posuic, jag tyckte också det skrek Guild Wars 2 om det. Som Grumbledock påpekar verkar SWTOR vara ett standard MMO där man bara försökt sminka över all gammal skåpmat för att kunna marknadsföra sig som "inte WoW". Rift är de enda som än så länge gjort ett ordenligt försök att göra något faktiskt annorlunda och Guild Wars 2 kommer gå ännu längre och försöka undvika så gott som alla klassiska punkter vilka han här har staplat upp.
Hela poängen med ett MMO är ju att man inte ska vara "speciell" förrän man åstadkommit något.
Och är man speciell i ett "vanligt" MMO så är det för att man gjort något annorlunda eller gjort något speciellt själv. Glömmer aldrig namn som Ginger Magician och Tiller från EvE av flera anledningar.
Inte blivit hållen i handen och omtalad av NPCs att du är speciell, det funkar inte för mig i MMO sammanhang. Om alla är speciella så är faktiskt ingen speciell, det blir bara blaha av det. WoW har lite detta problemet, man försvinner väldigt lätt i mängden men man kan ändå fortfarande gå lite sin egen väg, tänker på killen som lvlade 85 utan att döda något tex. Nej MMO fungerar som bäst när det är svårt att bli riktigt bra på en sak i spelet för då behöver alla andra förlita sig på just dina skills för att kunna få vissa saker - då är man speciell. Sandbox MMO är också bra på denna punkten som låter spelare ta egna initiativ till vad dem vill göra som EvE.
Det här med att alla ska vara super speciellla funkar kanske för casual gamers, kan man anta att sw:tor blir alldeles för casual?