Hoppa tyskjävel!

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Men du har ju själv en uppfattning om hur t ex pedofiler som döms för övergrepp mot barn ska tas hand om. Tycker du inte att den rösten ska vara värd något för att du inte har en juridisk examen.

En uppfattning ja...

Men jag är inte utbildat till att ta det beslutet om vad den personen kommer att få för straff...

jag vet inte vad som är kriterierna för ett straff och därför ska jag inte bedömma det heller...

men inget säger att man inte får ha en uppfattning...

Inaktiv

mitt sista inlägg samt besök i denna tråden:

människan har verkligen svårt att erkänna fel och brister, men när det verkligen händer det är då vi faktiskt lär oss någonting av varandra. jag tror att vård ska vara ett hjälpmedel att förebygga och hjälpa de som går att hjälpa, och som på riktigt förtjänar att hjälpas! pedofiler är egoistiska. de har ingen respekt för andra, och färtjänar därför ingen respekt tillbaka. en sådan människa som våldtar oskyldighetens största kännemärke, ett barn, kan inte känna riktig skuld. han har precis bevisat motsatsen, att göra något sådant fruktansvärt mot världens minst korrupta och oskyldiga individ.
gråter en pedofil i förhör efteråt och säger sig ångra det är det inte pga att pedofilen ångrar själva övergreppet, utan för pedofilen är fast och hemligheten avslöjad. vem ångrar sig inte efter ett brott då man sitter där fast och ser ett antal liv framför sig i fängelse.

krokodiltårar funkar inte på mig.

en del av er kallar det omänskligt att ge dödsstraff,.. att pedofiler också är människor.
vad som skiljer oss människor från djuren är just våran medmänsklighet, sympati och känslor. en pedofil gick en mörk och ond väg långt ifrån den som igenkänns av medmänsklighet då brottet utfördes!

-"men jag kan inte hjälpa det...", säger pedofilen.
-"då kan inte heller vi", säger jag

någon som inte bekänner sitt eget problem och försök till bättring går inte att hjälpa. många av er säger ju själv att det är en typ av sexuell läggning. hur fan botar man en homosexuell? det går ju inte. det är inget "fel" på en sådan människa.

feghet, egoism och omänsklighet, berövare av oskuldhet. det är vad pedofiler står för.

min uppfattning är att ibland måste ont bekämpas med ont.

I huvudet på en pedofil:
-"åh, kolla in den dära lilla flickan,..vad kan hon vara, 7 år? mmm..henne skulle jag vilja sticka kuken i. höra henne i skräck skrika och kämpa emot. precis vad jag vill"
sympatisera med en sådan person (pedofil) och du har inget i min vänskapskrets att göra. faktum är att jag skulle bjuda upp er ringen en efter en för att lära er vad maktlöshet som offer innebär.

detta är som ni märker ett mkt känsligt område för mig. men så är jag också en far.
and u dont want to mess with me:)

Inaktiv

du beskriver pedofiler som några slags utomjordingar utan någon slags koppling till verkligheten, förutom att dom går runt med kuken i vädret och sätter på småbarn
du kan inte bygga ett dyft du säger på fakta och du kan inte försvara vad du själv tycker i andra situationer än "OM MINA BARN... DÅ JÄVLAR!"

att du refererar till sexuell läggning bara understryker hur lite du är intresserad av att faktiskt veta någonting om verkligheten, att du inte läst någonting i tråden och kan därför inte heller tillföra en diskussion till ämnet

"vad som skiljer oss människor från djuren blabla skitsnack blabla berövare av oskuldhet blabla konstiga klychor blabla"
bara lägg ner, snälla. bespara oss.

edit:
"mitt sista inlägg samt besök i denna tråden"
klassiskt uttalande från nån som inte klarar av att diskutera något, först vilja ha "sista ordet", sen hålla för öronen och skrika som en bebis


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Nackskott ska det va :dead:


signatur

yolo

Medlem

De som förespråkar pedofili säger att det är naturligt och som homosexualitet en läggning. Så det ni säger är att det går att vårda bort homosexualitet också. :thumbsup:


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

oj, råkade titta in på tråden igen

prikk, det är ju du som inte läser.

"bespara oss" ? är det alla ni mot mina åsikter ?
lol, igen, det är du som borde läsa.

ja, pedofiler är mer utomjordninar än mänskliga. du fattade det precis. men du verkar ju tydligen veta mer än mig. är du pedofil själv?
hädanefter kommer jag kalla dig (prikk) för "peddolover"

lite underligt att du har lättare att argumentera och känna med/för pedofiler än för offren.

vore det inte för ditt inlägg hade jag inte skrivit mer här, men min nyfikenhet är större. du för talan för pedofiler, och du ska ha credit för att du oftast (inte bara i denna tråden) vågar skriva exakt vad du tycker... men personligen tycker jag att du är en jävla idiot.

annonserat påhopp:
peddolover
peddolover
peddolover

Inaktiv

Så bara för att man är mot dödstraff för Pedofiler så är man en "Peddolover", där rök din trovärdighet ut genom fönstret...

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:

De som förespråkar pedofili säger att det är naturligt och som homosexualitet en läggning. Så det ni säger är att det går att vårda bort homosexualitet också. :thumbsup:

det är väl knappast någon som påstått att man ska vårda bort pedofilin?! om någon gjort det förutsätter jag att det var en felformulering.
det man ska vårda bort är ju viljan att begå övergreppen.

jmfr: om en homosexuell människa som dömts för våldtäkt ska få vård är det inte homosexualiteten som ska vårdas bort, utan våldtäktsbetéendet.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

cabante: OJ HOPPSAN lockade jag in dig att skriva ett inlägg till
"så oväntat"

det jag menade med att du borde läsa, var att du missat helt när saker som parafili tagits upp, och att du inte för en enda sekund kan ens fundera på vad någon annan tycker och varför dom tycker det (det är inte samma sak som att ge upp sina egna åsikter, hörrödu)

ja, jag står alltid för vad jag tycker, och jag gör mitt bästa för att vara konsekvent med det när jag diskuterar saker

ang din "du för talan för pedofiler" osv.. väx upp, gubben
vad gör du ens i denna tråden om du vill stå å skrika mot en vägg vad du tycker och inte tål mothugg?
mitt tro på människovärde tvingar mig att säga emot såna som du som vill tortera/mörda/våldta vad dom själva tycker är okej att tortera/mörda/våldta

om du inte sagt att du hade barn så skulle jag nästan tro du var 14 år med ditt patetiska "peddolover"-tjafs
det var du, inte jag, som var inne i pedofilernas hjärnor och väldigt hemma med varenda tanke dom tänkte, remember?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av cabante:

oj, råkade titta in på tråden igen

prikk, det är ju du som inte läser.

"bespara oss" ? är det alla ni mot mina åsikter ?
lol, igen, det är du som borde läsa.

ja, pedofiler är mer utomjordninar än mänskliga. du fattade det precis. men du verkar ju tydligen veta mer än mig. är du pedofil själv?
hädanefter kommer jag kalla dig (prikk) för "peddolover"

lite underligt att du har lättare att argumentera och känna med/för pedofiler än för offren.

vore det inte för ditt inlägg hade jag inte skrivit mer här, men min nyfikenhet är större. du för talan för pedofiler, och du ska ha credit för att du oftast (inte bara i denna tråden) vågar skriva exakt vad du tycker... men personligen tycker jag att du är en jävla idiot.

annonserat påhopp:
peddolover
peddolover
peddolover

Reported, sunkigaste inlägget jag tror jag sett någonsin här.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:
Skrivet av PurreSnurre:

De som förespråkar pedofili säger att det är naturligt och som homosexualitet en läggning. Så det ni säger är att det går att vårda bort homosexualitet också. :thumbsup:

det är väl knappast någon som påstått att man ska vårda bort pedofilin?! om någon gjort det förutsätter jag att det var en felformulering.
det man ska vårda bort är ju viljan att begå övergreppen.

jmfr: om en homosexuell människa som dömts för våldtäkt ska få vård är det inte homosexualiteten som ska vårdas bort, utan våldtäktsbetéendet.

Ja dina intentioner är berömvärda, önskar att det fungerar fullt ut med att vårda bort något. Människans sinne du vet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

går det inte så ska personen sitta inlåst livet ut. vad är problemet?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av nolimitsoya.:
Skrivet av PurreSnurre:

De som förespråkar pedofili säger att det är naturligt och som homosexualitet en läggning. Så det ni säger är att det går att vårda bort homosexualitet också. :thumbsup:

det är väl knappast någon som påstått att man ska vårda bort pedofilin?! om någon gjort det förutsätter jag att det var en felformulering.
det man ska vårda bort är ju viljan att begå övergreppen.

jmfr: om en homosexuell människa som dömts för våldtäkt ska få vård är det inte homosexualiteten som ska vårdas bort, utan våldtäktsbetéendet.

Ja dina intentioner är berömvärda, önskar att det fungerar fullt ut med att vårda bort något. Människans sinne du vet.

Ja oftast går det.

Som Soya skrev så kan man inte "bota" någon från att dom tänder på barn, men däremot så kan man vårda deras syn på att begå övergrepp.

Jag slår vad om att det är många som är Pedofiler i smyg men säger det inte till någon, utan bara håller det för sig själva, men ändå skulle dom inte röra ett barn för att dom vet att det är fel.

Sedan finns det dom som itne har det vettet i sig och det är dom som begår övergreppen.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

går det inte så ska personen sitta inlåst livet ut. vad är problemet?

Tja, jag tycker faktiskt inte att det är humant att låsa in någon hela dennes liv om inte vården fungerar. Vad säger att det är så humant och älskvärt?
Jaja, enlighet och sams i detta forum...det var längesedan och inte blir det något klimax in denna tråd. Går och gör nåt kuligare istället.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

om en person inte kan vara human mot andra får den personen hållas undan från alla andra och påverkas tills den kan vara det.. that answer your question?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

tog ett verkligt exempel av när några spöat upp en grupp människor som är allmänt hatade
sluta missa poängen

AFA är kanske också allmänt hatade. Har den tanken någonsin slagit dig? Om du nu hade någon poäng var den helt off-topic.

Inaktiv

..eller så förstod du den inte. suck.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tycker Purre har en bra poäng.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

vari då?
det som beskrivs som träffsäkra ironier eller sarkasmer är ju bara uppenbara (medvetna) missförstånd och halmgubbar; hur kan någon bli imponerad av det?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

[quote="Drunken_monkey_boxer
Reported, sunkigaste inlägget jag tror jag sett någonsin här.[/quote]

härligt, precis vad jag siktade på

kan inte nån snälla banna mig från forumet för att jag känner sånt starkt hat emot pedofiler?

snälla

tror jag bannar mig själv, känner inte för att hänga i ett forum där man visar sympati med pedofiler.

adios amigos.

(på qw-tiden var fragzone bäst, nya fz.se suger endå)

Inaktiv

du får hata pedofiler hur mycket du vill, men om du hatar MIG och måste visa det kan du väl ta det på ett lite mer civilt sätt så du inte framstår som en barnunge


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Ja det är hårresande och se vilka tankar och ideer det finns i huvudet på folk här på forumet, jag förmodar dock att dessa inte är riktigt torra bakom öronen, men har jag fel så är det riktigt skrämmande.

Medlem

^-- Intressant inlägg, eftersom du inte förespråkar någon sida av vad hela tråden har handlat om.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

..eller så förstod du den inte. suck.

Om du säger det så...

Medlem
Skrivet av prikk:

om en person inte kan vara human mot andra får den personen hållas undan från alla andra och påverkas tills den kan vara det.. that answer your question?

Men finns det inget, i din bok, som är så hemskt gjort att man inte förtjänar en andra chans?

Det jag står för i den här frågan är att när någon "passerat gränsen" så spelar det ingen roll om de ångrar sig, eller om det går att vårda bort "felet". När den gränsen är passerad, när andra liv förstörts, då skall inte förbrytaren heller få någon andra chans.
Kanske är jag omogen men jag pratar om ett Straff för förövaren, inte vård och framtidsplaner.

I sverige är dödsstraffet helt bortom fråga, men folk verkar dock inte ha nått emot att "låsa in dem för alltid". Och dessa två åtgärder fyller samma funktion, om en det är en ekonomisk skillnad.

Men vad ska man säga, jag trodde inte den här tråden skulle eskalera såhär Allt på grund av en jävla tysk!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

jag säger inte att det är en lätt fråga, jag säger att det är extremt viktigt att vara konsekvent med sin ställning och inte dalta med den.
jag kan ställa din fråga i ett annat perspektiv.
en pedofil våldtar och mördar ett barn. under hela hans uppväxt har flera medlemmar ur hans släkt våldtagit och misshandlat honom, och detta har självklart förvridit hela hans världsbild och värderingar.

tycker du det är rätt att peka på denna personen och säga DU FÖRTJÄNAR INTE EN ANDRA CHANS? det är han som person som bär ansvaret för handlingen - för det är så skuld fungerar i dagens samhälle - men det hade aldrig hänt om han inte blivit våldtagen och misshandlad under sin uppväxt. vem bär den ultimata skulden? är den delad?

jag säger inte att du är omogen för att du vill straffa och inte ge en andra chans, det är en väldigt vanlig åsikt.. jag ser det dock som hämnd, och inget annat, och hämnd hjälper ingen.

btw så verkar det vara alla dom som är garderobs-dödsstraffivrare som förespråkar (riktig) livsstids fängelse som straff...


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Prikk: Du skriver om dubbelmoral och att vara konsekvent, samtidigt som du argumenterar att pedofiler inte behöver vara konsekventa och ta ansvar för sitt eget handlande( de har dålig uppväxt som försvar och har fått farsans baguette uppkörd i röven osv). Pedofiler kan ta ansvar och se konsekvenser att sitt handlande som andra vuxna människor även om de får bonge av en tösröv. Har de fått en taskig uppväxt(se rövknull av farsan) så skall de få vård innan de har begått något brott, tror det är en bättre chans för mindre lidande i alla led.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av prikk:

jag säger inte att det är en lätt fråga, jag säger att det är extremt viktigt att vara konsekvent med sin ställning och inte dalta med den.
jag kan ställa din fråga i ett annat perspektiv.
en pedofil våldtar och mördar ett barn. under hela hans uppväxt har flera medlemmar ur hans släkt våldtagit och misshandlat honom, och detta har självklart förvridit hela hans världsbild och värderingar.

tycker du det är rätt att peka på denna personen och säga DU FÖRTJÄNAR INTE EN ANDRA CHANS? det är han som person som bär ansvaret för handlingen - för det är så skuld fungerar i dagens samhälle - men det hade aldrig hänt om han inte blivit våldtagen och misshandlad under sin uppväxt. vem bär den ultimata skulden? är den delad?

jag säger inte att du är omogen för att du vill straffa och inte ge en andra chans, det är en väldigt vanlig åsikt.. jag ser det dock som hämnd, och inget annat, och hämnd hjälper ingen.

btw så verkar det vara alla dom som är garderobs-dödsstraffivrare som förespråkar (riktig) livsstids fängelse som straff...

Jo självklart kan jag känna viss sympati med någon vars föräldrar förstört deras uppväxt och sålunda lett dem snett i livet (och tro mig, jag har inget till övers för föräldrar som misshandlar / våldtar sina barn). Och den ultimata skulden för dagens pedofil kan mycket väl va hans föräldrar (och gräver man djupare kanske hans farföräldrar o.s.v.)

Vi har idag många förebyggande åtgärder för att förhindra att barn växer upp hos dåliga föräldrar (men naturligtvis kan detta vara svårt att upptäcka och systemet är inte felfritt).

Och hur mycket jag än vill straffa dessa opassande föräldrar så måste endå den aktuelle pedofilen vara den som får stå till svars för sitt agerande. Och om en människa våldtar och mördar ett barn (och lämnar en mor, far, syster och/eller bror i evig saknad och i vissa fall ett helt förstört liv framför sig) så är min åsikt att denna person förtjänar att dö. Dels som straff och dels som försäkran att åtminståne denne människa inte förstör något mer liv.

I en perfekt värld skulle föräldrar aldrig vanvårda och misshandla sina barn.
I en nästan perfekt värld skulle det misshandlade barnet alltid bli omplacerat och få den vård och stöd som behövs för att han eller hon aldrig hamnar så snett i livet.

I våran värld...jag vet inte, men jag vill inte ha våldtäktsmän och pedofiler ute på gatorna. Och jag är för vård, men också straff.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Soulless:
vart går gränsen för å ha rätten att mörda någon då? att han har mördat/att han har mördat ett barn/att han har våldtagit barnet innan/att han har våldtagit en vuxen och mördat densamme?

"(och lämnar en mor, far, syster och/eller bror i evig saknad och i vissa fall ett helt förstört liv framför sig)"
hrm, måste säga att du sköt dig själv i foten lite där.. pedofilen har också en fullständigt oskyldig mor, far, syster och/eller bror
dubbelt lidande, en är död, så varför inte döda en till..

i slutändan blir det ett straff för att en person vart så dum (?) så han haft en dålig barndom
logiskt?

PurreSnurre:
jag ser inte det som samma sak alls..
det är ett väldigt utbrett sätt att se på saker som "han VALDE att göra så här, trots att det är fel"
kan inte dessa människor någonsin ställa sig frågan VARFÖR han valde det? det är ju bara det som är intressant! ATT han valde det är ju helt uppenbart. men varför.
folk föds inte till "våldtäktsmän" (hoppar över kvinnobiten för det blir för många och/eller), det är min absoluta åsikt.
vägen från barn till vuxen våldtäktsman är samhället, och där är det viktigt att man lappar och syr och ger skuld.
att de får ta konsekvenserna av sitt handlande har jag svårt att se som "STRAFFA DOM!", för jag fattar inte vad poängen är. att ta konsekvenser för sitt handlande är väl även att tvingas vårdas och lära sig kontrollera sig själva?

Citat:

Har de fått en taskig uppväxt(se rövknull av farsan) så skall de få vård innan de har begått något brott, tror det är en bättre chans för mindre lidande i alla led.

agree


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

i slutändan blir det ett straff för att en person vart så dum (?) så han haft en dålig barndom
logiskt?

Vid vilka brott kan vi skylla på dålig barndom? I princip alla. Vore det mer logiskt? Det finns förmildrande omständigheter från fall till fall, men individens ansvar bör komma först.

Skriv svar