Medlem

Rekommendera att ni kollar på Dead Space: Downfall som är en prologue till spelet.
Den är lite B men går att se på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte min typ av spel. Men det verkar onekligen riktigt bra!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Har spelat ett par timmar nu... men vad är det läskiga? O.o Ganska kul ändå är spelet men inget läskigt nånstans än iallafall.

Skruva upp volymen , släckt i taket och du skall nog se att din uppfattning ändras. Man förstör ju spelet om man sitter och lirar mitt på dagen iaf med tut överallt.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Har spelat ett par timmar nu... men vad är det läskiga? O.o Ganska kul ändå är spelet men inget läskigt nånstans än iallafall.

Skruva upp volymen , släckt i taket och du skall nog se att din uppfattning ändras. Man förstör ju spelet om man sitter och lirar mitt på dagen iaf med tut överallt.

beror nog rätt mycket hur man är som person.
inte bara hur rädd man är utan hur lätt man har för att försluta sig i spelet och glömma allt som finns runt omkring, jag körde demot på fear och visst det var läskigt, men dom bitarna som folk tyckte var läskigast hade inte jag svårt för. personligen förstår jag mig inte på skräck spel och filmer likaså.
alltid sett det som att folk vill visa sig tuffa och säga att dom såg det spela det där. eller se hur udda min musik smak är jag så speciell.

dock, om ett spel är baserat på nåt annat än just bara skräck, tycker fear och även doom3 misslyckades med det.
kusligt är bra då det skapar känsla, men att konstant ha saker som slängt fram på en tills man blir totalt avdomnad är bara tröttsamt.

säkert värt att nämna att det är ett skräck spel, men om det var hela grejen med det så skulle inte jag vara intresserad.

Inaktiv

E sugen på och skaffa detta till xboxen, men svårt och välja bland alla schyssta titlar som släpps nu. Bra recension för övrigt.

Medlem

Såna här spel rockar fett nu i vintermörkret.. skrattar åt farcy2,, ett mer segt tråkigt spel får man leta efter.

Medlem

Jag har testat PC versionen och man kan inte ändra key bindings alls i det (!).
Kameran är kass, istället för vrida snubben så vrider man kameran dit och kameran är inte ens centrerad (en taskig vinkel över högra axeln) vilket gör att hela spel upplevelsen förstörs för det känns som man är handikappad när man "försöker" spela.
Har man vsync på så går det inte spela alls för musen ligger typ 2sek efter, även när du slår av vsync så är den inte perfekt.

Ska man verkligen spela detta spel rekommenderar jag det på konsol men för mig så förstör kamera vinkeln och kamera systemet hela spelet.
Storyn må va bra men när gameplay failar så hårt som det gör så kan jag inte rekommendera detta spel (PC).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Skribent
Skrivet av dmn:
Citat:

Dead Space är ett ruskigt töntigt namn på ett spel.

Om man, som recensenten, uppenbarligen inte har en susning om vad termen "dead space" innebär så...ja, kanske det.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_space]

Stämmer, det visste jag faktiskt inte. Tillbaka till skolbänken med mig!

Fast uttrycket gör ändå inte mycket för titeln, att det är en dubbelmening bakom det. Tycker den är töntig ändå.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Rekommendera att ni kollar på Dead Space: Downfall som är en prologue till spelet.
Den är lite B men går att se på.

Om man inte vill ha mystiken och "VARFÖR!?" känslan när man spelar kanske. Jag ångrar lite att jag såg den innan jag spelat klart.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

jag tycker att det är lite läskigt, kollar mig över axeln hela tiden

Medlem

det är ett kul spel, men det känns lite tjötigt när man får springa fram o tillbaka, fram o tillbaka.

Inaktiv

Verkligen mysigt spel !

Medlem

Fyfan, hur kan ni lira flera timmar i sträck? Jag blir så förbannat rädd hela tiden, men det är faktiskt grymt kul !


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Jag har testat PC versionen och man kan inte ändra key bindings alls i det (!).
Kameran är kass, istället för vrida snubben så vrider man kameran dit och kameran är inte ens centrerad (en taskig vinkel över högra axeln) vilket gör att hela spel upplevelsen förstörs för det känns som man är handikappad när man "försöker" spela.
Har man vsync på så går det inte spela alls för musen ligger typ 2sek efter, även när du slår av vsync så är den inte perfekt.

Ska man verkligen spela detta spel rekommenderar jag det på konsol men för mig så förstör kamera vinkeln och kamera systemet hela spelet.
Storyn må va bra men när gameplay failar så hårt som det gör så kan jag inte rekommendera detta spel (PC).

Skulle snarare säga att kameravinkeln förstärker upplevelsen. Känslan av att vara utsatt och inte veta vad som finns bakom ryggen ökar skräckfaktorn en hel del. Man bara måste älska paniken som kastar sig över än när man inte kan få kameran dit man vill.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Fyfan, hur kan ni lira flera timmar i sträck? Jag blir så förbannat rädd hela tiden, men det är faktiskt grymt kul !

Alla är ju inte kärringar.

Medlem
Skrivet av Fofflan:
Skrivet av ElyziuM:

Jag har testat PC versionen och man kan inte ändra key bindings alls i det (!).
Kameran är kass, istället för vrida snubben så vrider man kameran dit och kameran är inte ens centrerad (en taskig vinkel över högra axeln) vilket gör att hela spel upplevelsen förstörs för det känns som man är handikappad när man "försöker" spela.
Har man vsync på så går det inte spela alls för musen ligger typ 2sek efter, även när du slår av vsync så är den inte perfekt.

Ska man verkligen spela detta spel rekommenderar jag det på konsol men för mig så förstör kamera vinkeln och kamera systemet hela spelet.
Storyn må va bra men när gameplay failar så hårt som det gör så kan jag inte rekommendera detta spel (PC).

Skulle snarare säga att kameravinkeln förstärker upplevelsen. Känslan av att vara utsatt och inte veta vad som finns bakom ryggen ökar skräckfaktorn en hel del. Man bara måste älska paniken som kastar sig över än när man inte kan få kameran dit man vill.

Den enda som förstärk är ilskan över kameran för mig.
Hade dom centrerat kameran och låst den bakifrån (man vrider kameran så vrider gubben på sig också) så hade jag nog kunnat spela spelet.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Alla gnäller på kameran, visst jag håller med till en del man var inte van att se karaktären så lite från sidan så det kändes mysko till en början man vänjde sig snabbt, dock tycker jag spelet inte var så skrämmande i helhet, bra action mindre bra skräck men jag är nöjd 3,5/5 får den av mig.

Medlem

Att det inte går att ändra key bindings är fan under all kritik. En sån grej att det inte fattar att jag bytt musknapparna på musen för att jag är vänsterhänt tycker jag också är extremt dåligt. Visserligen är det många spel som inte fattar det med musknapparna (jag får väl skruva isär musen och löda om knapparna). Jag har en 360 kontroll till min pc och den fungerar riktigt nice till detta spel. Men jag föredrar ju helt klart mus och tangentbord när man ska sikta på saker. Men tror att det hade blivit på tok för lätt om de hade fungerat. Har visserligen bara kommit till chapter 3 men jag har knappt tagit skada än.

Medlem

Riktigt bra recension! Då jag testat spelet som en del av mitt jobb så finner jag det (extra) mycket intressant att läsa om vad som recenscenten snappar upp och inte.

Gillar hur recensionen inte fäster sig vid något specifikt, utan går igenom de viktigaste delarna med ett par stycken.

Hoppas du inte hittade några buggar dock ;).

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Har spelat ett par timmar nu... men vad är det läskiga? O.o Ganska kul ändå är spelet men inget läskigt nånstans än iallafall.

Skruva upp volymen , släckt i taket och du skall nog se att din uppfattning ändras. Man förstör ju spelet om man sitter och lirar mitt på dagen iaf med tut överallt.

Ingen skillnad nu när det är mörkt. ^^ Tycker fortfarande att spelet inte är det minsta läskigt. Men lite småäckligt kan jag säga att det är. xD Precis som SAW-filmerna. De är inte det minsta läskiga/skrämmande... bara lite äckliga.

Det enda som kan skrämma mig är verkligheten. Spel är spel, film är film. Verkligheten är skrämmande och oundviklig.

Medlem

ReZnoR2K6: Så du menar att du aldrig ryckt till när du spelat spel eller kollat på film? MAN, YOU'RE AWESOME!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av erge:
Skrivet av b0ne:

Fyfan, hur kan ni lira flera timmar i sträck? Jag blir så förbannat rädd hela tiden, men det är faktiskt grymt kul !

Alla är ju inte kärringar.

Lyckades faktiskt lira 2 timmar i sträck! Haha.

Har börjat möta några stora äckel som man måste skjuta i ryggen för att ta kål på. Sedan uppgraderade jag till armor 2, fan va coolt det var, han gick in och stängde in sig sen pooof såg man grymmare ut. Har matsen till armor 3 skall bara hitta store :).

SJUKT kul spel!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Försök att hålla borta spoilers från kommentarerna tack.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Försök att hålla borta spoilers från kommentarerna tack.

Petig herrn skall vara då :). Jag editerade och använde mig av dom förträffliga [spoiler] taggarna :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Riktigt bra spel, känns som att vara inne i en Hollywood rulle. Dock så är det lite väl linjärt och man måste trängas med den oresponsiva kameran i trånga korridorer vilket kan skapa irritationer.

Som Thief och System Shock veteran så blir man dock sällan rädd.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Jag har testat PC versionen och man kan inte ändra key bindings alls i det (!).
Kameran är kass, istället för vrida snubben så vrider man kameran dit och kameran är inte ens centrerad (en taskig vinkel över högra axeln) vilket gör att hela spel upplevelsen förstörs för det känns som man är handikappad när man "försöker" spela.
Har man vsync på så går det inte spela alls för musen ligger typ 2sek efter, även när du slår av vsync så är den inte perfekt.

Ska man verkligen spela detta spel rekommenderar jag det på konsol men för mig så förstör kamera vinkeln och kamera systemet hela spelet.
Storyn må va bra men när gameplay failar så hårt som det gör så kan jag inte rekommendera detta spel (PC).

OMG Vad snackar du om jag Köpte spelet till PC och jag har kommit några timmar in i spelet och förstår inte vad du pratar om, först o främst varför ska man ändra Tangentbords layouten det är ju perfekt och köp stabilare dator? och pirat kopior är skit?

AA jag blev så skrämd när dörren slog igen framför mitt fejs jag blir fan inte rädd för monstrerna,, i bland tror jag att jag ska pissa på mig

.

Medlem

dunder bra spel! Spelar det till PC, och jag har inga som helst problem med styrningen etc, ända är väl lite typ Mouseacceleration känsla... Men att det e lite svårt att sikta helt och hållet i stressiga sekvenser tillför bara panik känlsan!

Helt klart en spelserie att längta efter!

Oh, och ja just de. Bra recension!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

ReZnoR2K6: Så du menar att du aldrig ryckt till när du spelat spel eller kollat på film? MAN, YOU'RE AWESOME!

Nej inte en enda gång faktiskt. 8) Men ja... spel/film... fiktion skrämmer mig inte. Men det finns massa andra saker som jag blir skrämd av. :$

Tycker det här spelet är bättre o spela på konsolerna... tack vare kameran/styrningen. Den passar inte riktigt så bra ihop med mus+tbord. =/

Medlem

Tycker spelet är lite so-so faktiskt.

Bara kommit in ett par chapters, visst är det snyggt och stämningsfullt, hela intro sekvensen var ju enormt bra gjord.

Tycker dock att spelet känns alldeles för linjärt, och är lite för enformigt.

Gillar man survival horror som jag så lirar man ju lätt igenom det men jag tycker inte det är något höjdarspel.

Man ser ändå att man lagt ner oerhört mycket jobb på spelet och det uppskattas enormt!

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Tycker det här spelet är bättre o spela på konsolerna... tack vare kameran/styrningen. Den passar inte riktigt så bra ihop med mus+tbord. =/

Omg omg Jag fick nyss reda på att det finns Handkontroller till pc? va äre sant? aa o man kan koppla datorn till tvn? eller projektorn,, mm aa det är också sant robin.. ok najs (sorry jag är dryg)

så du menar om du sitter och syr en nallebjörn så smyger jag in bakom dig och tar dig på axeln.. då blir du inte "chockad" och hoppar till? för det är vad detta spel gör chockar en så man hoppar till :> som Resident evil om du inte hoppar till av denna typ av skräck tycker jag synd om dig,,

p.s bara jag som är helt vrickad av att gå på väggar o tak? jag vart lika dan när jag spelade prey

123
Skriv svar