150 000 anmälda till Jumpgate Evolution-betan

Robot
Medlem
150 000 anmälda till Jumpgate Evolution-betan

ännu ett stelt avatarbefriat rymd MMO.. tror nog att dom som gillar det här kommer o stanna i eve


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Stelt? När man styr skeppet själv? Du har aldrig testat Jumpgate.

I övrigt vad gäller FZ skribentens "Spelet är studion Netdevils andra försök att utveckla ett rymd-MMO som kan konkurrera med Islands stolthet EVE Online" så rekommenderar jag faktacheck.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Billen, det stämmer på ett sätt. Jumpgate har och existerar fortfarande i sin grundform. JG:E är en vidareutveckling av samma idé.

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Stelt? När man styr skeppet själv? Du har aldrig testat Jumpgate.

I övrigt vad gäller FZ skribentens "Spelet är studion Netdevils andra försök att utveckla ett rymd-MMO som kan konkurrera med Islands stolthet EVE Online" så rekommenderar jag faktacheck.

Vem styr mitt skepp i eve? Jag kunde svurit på att det var jag!

Medlem
Skrivet av fz.se:

Spelet är studion Netdevils andra försök att utveckla ett rymd-MMO som kan konkurrera med Islands stolthet EVE Online.

Instämmer med förgående talare om att det är ganska missvisande. Det första Jumpgate släpptes 2001 och spelas fortfarande av en liten grupp spelare. EVE kom ett par år senare.

Således är detta inte Netdevils andra försök att utveckla ett rymd-MMO som kan konkurrera med EVE utan snarare deras första försök.

Den som skrivit nyheten har försökt göra en ganska krystad koppling till EVE. Båda spelen utspelar sig visserligen i rymden men i övrigt är spelen inte speciellt lika.

Medlem

Har aldrig hört talas om detta spel.. Ska bli kul o se om det blir flipp eller flopp -_-

Medlem

Hur är det här spelet/betan? Blev ganska sugen på att testa.

1
Skriv svar